Geluid uit schokbrekers?
Rajackar
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 08 juli 2005 12:54 PM

Ik heb een vraagje aan de mede C4 bezitters. Ik bij het bewegen van de auto vaak een geluid dat ik alleen als een soort kreunen kan beschrijven. Dit hoor je als je zachtjes remt of de auto zelf beweegt door bijvoorbeeld op de achterkant te duwen. Mijn vraag is of anderen dit herkennen en dit normaal is voor een nieuwe auto. Dit geluid lijkt uit de schokbrekers te komen aangezien het zich voordoet als deze zachtjes ingeduwd worden.

C4 coupé 1.6 VTR+

Profiel  

vtscoupe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 08 juli 2005 05:48 PM
  [ # 1 ]

Hoi Rajackar,

Dit probleem is bekend bij Citroen, je dealer zal hiervan ook al op de hoogte zijn. Echter de oplossing is nog niet voor handen.
Ze denken dat er een oplossing komt ergens in oktober dit jaar, zal wel in de vorm van een terugroepactie verschijnen.
Tot die tijd kan je dealer molycoat op je schokbrekerstangen smeren, dit zal 1000 a 2000 km verlichting van het geluid geven.

gr. erik

Profiel  

Rajackar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 19 juli 2005 09:07 PM
  [ # 2 ]

Hoi Erik,

Alvast bedankt voor je reactie. Ik heb net mijn auto terug van de garage omdat hij niet rechtdoor wilde rijden (auto trok naar rechts). Ik heb daar meteen even naar dit geluid gevraagd. Volgens de monteur daar was het volkomen normaal en is dit een geluid dat met het indrukken van de schokbrekers te maken heeft. Ik moet er dus maar mee leren leven.
Het vreemde is dat ik als vervangend vervoer een C4 had die het geluid niet maakte. Ik vraag me dus nu een beetje af wat ik hiermee aan moet. De garage waar ik geweest ben was niet de dealer waar de auto vandaan komt omdat deze een stuk dichterbij ligt.
Ik ben zelf een behoorlijke leek op dit gebied dus een beetje hulp waardeer ik enorm.
TNX alvast!

C4 coupé 1.6 VTR+

Profiel  

adrien
< 100 berichten
Rank

Gepost: 20 juli 2005 01:45 AM
  [ # 3 ]

Hoi daar,
Ik heb dit ook kunnen vaststellen aan mijn auto, ben ermee naar daeler geweest en die vertelde medat er ergens aan de ophanging wat vet gesmeerd moest worden, maar omdat ik er nu geen tijd voor had het een andere keer ging gebeuren. Tevens heb ik een probleem met de cruise controle en de snelheidsbegrenzer. deze vallen na x tijd gewoon uit zonder aanwijsbare reden. Ben al 2 weken aan het wachten op antwoord van Citroën wat de oorzaak zou hunnen zijn.

groetjse, Adrien

C4 Picasso 2016 automaat

Profiel  

Rajackar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 juli 2005 02:10 PM
  [ # 4 ]

Ik heb er nu ook eens wat andere mensen naar laten luisteren die meer ervaring met auto’s hebben dan ik en behalve de persoon bij de dealer vindt niemand dit normaal.
Volgens de dealer maakt iedere auto dit geluid maar hij kon het me niet laten horen bij een andere wagen.
Ook het naar rechts trekken van de auto is na uitlijnen niet verholpen. Ze hebben wel voor elkaar gekregen dat mijn stuur nu scheef staat.
Aangezien ik bij deze dealer totaal niet serieus genomen wordt nu toch maar een afspraak gemaakt bij de dealer die de auto ook geleverd heeft. Die zit wel een eind verder weg maar ik heb er wel meer vertrouwen in.

C4 coupé 1.6 VTR+

Profiel  

vtscoupe
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 22 juli 2005 03:47 PM
  [ # 5 ]

Volgens mij zijn jouw problemen wel bekend bij de dealer Rajackar.
Heb nu enkele weken vakantie, dus kan het ook niet even opzoeken voor je, maar als ik me niet vergis zijn hier mededelingen over bij de dealer.

Succes Wink

Profiel  

Rajackar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 22 juli 2005 04:07 PM
  [ # 6 ]

Bedankt!
Ik ben allang blij dat ik een beetje bevestiging krijg dat ik niet een complete idioot ben maar dat er ook echt wat aan de hand is.
Maandag naar een andere dealer en dan maar hopen dat het goed komt.

C4 coupé 1.6 VTR+

Profiel  

Rajackar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 17 februari 2006 11:00 AM
  [ # 7 ]

Bij mij is het probleem helemaal weg nadat er nieuwe schokbrekers zijn geplaatst achter. Er is mij ook verteld dat dit een bekend probleem is en het viel dus ook volledig onder de garantie.
Ik vind het wel vreemd dat dit kennelijk dus niet bij alle dealers bekend is want een andere dealer (motorhuis rotterdam) vertelde mij ook dat ik er maar mee moest leren leven.

C4 coupé 1.6 VTR+

Profiel  

Rajackar
< 100 berichten
Rank

Gepost: 02 maart 2006 04:38 PM
  [ # 8 ]

ja, ik vind het ook vreemd. Bij de dealer in rotterdam werd mij verteld dat dit zelfs normaal is en ik er maar mee moest leren leven.
Een week later bij de dealer in leiden werd verteld dat het een bekend probleem is en de schokbrekers kostenloos zouden worden vervangen. Dit is ook gebeurd en het probleem is weg gebleven.

C4 coupé 1.6 VTR+

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 04 maart 2006 02:25 AM
  [ # 9 ]

In L’Auto-Journal van deze week staat hierover, omtrent een klacht van een lezer over zijn C4 HDi 110 VTR van januari 2205, het volgende antwoord van Citroën :
“En effet, si le bruit est constaté, nous remplaçons les amortisseurs arrière. Les réseau a des instructions.”
Vertaald : Inderdaad, als het lawaai vastgesteld wordt, vervangen we de schokdempers. Het dealernet heeft hierover instructies gekregen.
L’Auto-Journal heeft zo zijn bedenkingen bij dit antwoord, want de nieuwe schokdempers hebben dezelfde referentie, wat doet vermoeden dat er technisch niets gewijzigd is. Citroën past gewoon de garantie toe, maar dan ook niet meer dan dat.

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

c5breakhdi
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1168

Gepost: 04 maart 2006 12:18 PM
  [ # 10 ]
Igor schreef:
c5breakhdi schreef:

over zijn C4 HDi 110 VTR van januari 2205, het volgende antwoord

Laughing The car of the future !  :coolrol

Oeps… foutje over het hoofd gezien, moet natuurlijk januari 2005 zijn Surprisedops:

J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën

Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook