Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Wat ik mij afvraagde:
Is een cillinderkop van een 2L gelijk aan die van een 2.2L en/of is de koppakking hetzelfde voor deze twee motoren.
Het gaat hier over de “Douvrin” motor.
Heeft iemand hier weet van ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
cylinderkop
Zowel de kop als de koppakking zijn hetzelfde.
Heb hier nog een koppakkingset liggen van een 2.0/2.2 .
Vroege 2.0 liters hebben een andere klepdeksel als bijv. de 22trs,kan zijn dat je dan het een en ander moet overzetten.\
Gr raymond.
Het was een cx of niks
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik had al zo’n vermoeden, maar ik dacht dat de klepgrote mischien verschilde.
De zaak is dat ik nog twee 2 L blokken liggen heb die ik anders zou weg doen maar nu ga ik ze bij houden voor de kop , omdat wij hier toch twee 2.2L bollen hebben.
Bij m’n TRS is de draad in de cillinderkop van 1 bougie beschadigd misschien dat dit met de tijd een probleem gaat geven om de bougie vast te zetten , voorlopig lukt het nog om deze aan te draaien maar kompressie meten gaat niet.
Is er trouwens soms een oplossing voor zonder dat de kop eraf moet ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Nieuw schroefdraad
Er zijn wel busjes in de handel,eerst nieuw draad tappen busje erin draaien,dan de bougie erin.
Worden ook wel bij de carterpan gebruikt als daar het draad van de olieplug eruit ligt.
Zou je bij wat garages moeten navragen.
Het enige probleem hierbij is het slijpsel van het tappen,lijkt me niet gezond als dat in de motor komt.
Gr Raymond.
Het was een cx of niks