5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

Koppeling ZX vervangen hulp/tips
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 01 augustus 2005 10:18 PM
  [ # 61 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:
ZX1.4i schreef:

Dat geldt natuurlijk net zo hard voor de LNA, Saxo, Evasion, Berlingo, Jumpy en Jumper toch? (en waarschijnlijk vergeet ik nog wel een paar van die busjes).

Huh? heeft de Saxo ook een soortgenoot van een ander merk Confused:
Toch niet de 106? die is toch meer verwant aan de AX volgens mij.

Wat de C1 betreft, het is wel de eerste Citroen met een Jap motor Crying or Very sad

Och.. de 106 kwam ong. in 92 op de markt. Toen was de AX al bijna uitgerangeerd.. De Saxo lijkt wel verdacht veel op de vernieuwde 106. Maar ok, het is niet zo’n overduidelijke PSA kloon als de overigen in het rijtje.

De diesel komt daarentegen weer van PSA.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 01 augustus 2005 10:34 PM
  [ # 62 ]

Over diesel gesproken, de de diesel in de Nixan Micra, is een PSA 1.5D te zijn Razz

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 01 augustus 2005 10:54 PM
  [ # 63 ]
ZX1.4i schreef:

Over diesel gesproken, de de diesel in de Nixan Micra, is een PSA 1.5D te zijn Razz

Nope. Renault dieseltje. 1.5 DCI

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 02 augustus 2005 03:42 AM
  [ # 64 ]
mpostma schreef:
ZX1.4i schreef:

De wat oudere Micra had toch een 1.5D van PSA?
Ik heb ooit op een site waar ze ruilmotoren aanbieden gezien dat ze de 1.5D uit de Saxo/106 ook aanbieden als motor voor de Nissan Micra.

De huidige diesels van Nissan zijn inderdaad Renault DCI, is opzich ook niet zo gek, Nissan is tegenwoordig van Renault.

Profiel  

Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1613

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 02 augustus 2005 03:22 PM
  [ # 65 ]
mpostma schreef:

Och.. de 106 kwam ong. in 92 op de markt. Toen was de AX al bijna uitgerangeerd.. De Saxo lijkt wel verdacht veel op de vernieuwde 106. Maar ok, het is niet zo’n overduidelijke PSA kloon als de overigen in het rijtje.

Nou, Saxo=99% 106 hoor. Onderstel en veel techniek komt ook direct uit de AX. Het is dat het uiterlijk van de Saxo net even wat anders is dan de 106, maar daaronder is er echt geen verschil.
Zelfde met ZX-306-Xsara trouwens.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 02 augustus 2005 04:10 PM
  [ # 66 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:
ZX1.4i schreef:

De wat oudere Micra had toch een 1.5D van PSA?
Ik heb ooit op een site waar ze ruilmotoren aanbieden gezien dat ze de 1.5D uit de Saxo/106 ook aanbieden als motor voor de Nissan Micra.

De huidige diesels van Nissan zijn inderdaad Renault DCI, is opzich ook niet zo gek, Nissan is tegenwoordig van Renault.

Van de oude weet ik idd niet. Ik had het over de nieuwe Micra. Dus het zou kunnen.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 28 oktober 2005 02:46 AM
  [ # 67 ]

Even een update over deze ZX waar mijn collegaatje in rijd.

De ZX rijdt nog steeds prima met een gemiddels verbruik van 1 op 22, de teller gaat richting de 470K, weliswaar met een 2e motor die richting 300K gaat. Er is wel enig olie verbruik, dat is altijd al geweest, maar het is niet schrikbarend hoog.

Het leukste is dat ze zeer tevreden is met deze Citroen, het comfort, wegligging en brandstof/olieverbruik zijn een enorme verbetering in vergelijking met haar vorige auto, een Golf Laughing. Ze vertelde mij gisteren dat haar moeder het ook een fijne en comfortabele auto vind, sterker nog haar vader rijd ook graag in deze ZX, hij vind de ZX veel fijner dan zijn eigen Audi A4 TDI Very Happy

Als het aan haar ligt gaat deze ZX nog lang mee en word haar volgende auto absoluut weer een Citroen Razz
Ik ben bang dat weer een hele familie besmet heb met het Citroen-Virus Wink

Profiel  

> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 28 oktober 2005 03:25 AM
  [ # 68 ]
ZX1.4i schreef:

Even een update over deze ZX waar mijn collegaatje in rijd.

De ZX rijdt nog steeds prima met een gemiddels verbruik van 1 op 22, de teller gaat richting de 470K, weliswaar met een 2e motor die richting 300K gaat. Er is wel enig olie verbruik, dat is altijd al geweest, maar het is niet schrikbarend hoog.

Het leukste is dat ze zeer tevreden is met deze Citroen, het comfort, wegligging en brandstof/olieverbruik zijn een enorme verbetering in vergelijking met haar vorige auto, een Golf Laughing.

Ze vertelde mij gisteren dat haar moeder het ook een fijne en comfortabele auto vind, sterker nog haar vader rijd ook graag in deze ZX, hij vind de ZX veel fijner dan zijn eigen Audi A4 TDI  Very Happy

Als het aan haar ligt gaat deze ZX nog lang mee en word haar volgende auto absoluut weer een Citroen Razz
Ik ben bang dat weer een hele familie besmet heb met het Citroen-Virus Wink

Eindelijk eens wat geluiden uit andere hoek.

De ZX is een heel fijn (en goed zittend) karretje, het is dat mijn laatste geen Airco had EN 3 deurs was…...anders had ik er waarschijnlijk nog in gereden.
Jammer was wel dat (ook hij) motorolie lekte. Crying or Very sad

Zet een *droge* ZX TD met Airco (berline) voor mijn deur….die niet teveel km’s heeft gereden…en ik ben om. Surprisedops:

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 oktober 2005 12:56 AM
  [ # 69 ]
Bram schreef:

Zet een *droge* ZX TD met Airco (berline) voor mijn deur….die niet teveel km’s heeft gereden…en ik ben om. Surprisedops:

Ik zal eens kijken wat de kosten zijn van een dergelijke ZX en het geldbedrag dat je kunt winnen met de poll “hoe lang” Twisted Evil

Ik heb er vandaag een litertje bijgegooid in de ZX, dat was wel nodig.
Ik zal het mooie gezicht, iedere dag 3 Citroenen naast elkaar missen, de Xsara van de manager, ZX en mijn Xantia, was namelijk mijn laatste werkdag.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 29 oktober 2005 01:04 AM
  [ # 70 ]

Hij gaat al steeds verder die Bram Shocked

Eerst begint ie in het hoe lang topic over een bx met airco, en nu begint ie hier ook al verhalen op te hangen dat ie een zx met airco ook wel ziet zitten Laughing !

Volgens mij wordt het tijd voor een nieuwe poll:
Hoe lang voordat bram een nieuwe auto heeft
Cool

Xsara_Coupe

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 oktober 2005 02:37 AM
  [ # 71 ]
Xsara_Coupe schreef:

Hij gaat al steeds verder die Bram Shocked

Volgens mij loopt hij ons een beetje te stangen Wink
Bram heeft reuze pret met de Saxo, een BX of ZX zou toch duurder zijn voor het koerierswerk.

Het is dat de Saxo 1.5D die ik had, geen Airco had, anders had ik er nog veel meer spijt van dat ik die auto verkocht heb.
Eigenlijk had ik de Xsara ook niet weg moeten doen, maar de mislukte Airco erin maakte de auto gewoon onbetrouwbaar Crying or Very sad

Profiel  

> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5671

Gepost: 29 oktober 2005 03:24 AM
  [ # 72 ]
ZX1.4i schreef:

Bram heeft reuze pret met de Saxo, een BX of ZX zou toch duurder zijn voor het koerierswerk.

Het is dat de Saxo 1.5D die ik had, geen Airco had, anders had ik er nog veel meer spijt van dat ik die auto verkocht heb.

Tsja….wat ik vantevoren ook niet wist is, dat ik blijkbaar een zeer luxe uitvoering heb van de Saxo 1.5 D.
Met velours interieur en ook beter zittende stoelen (dan die Saxo die jij had), getint glas en waarschijnlijk een betere isolatie ook nog.

Helaas heb ik anderhalve maand geleden nooit in een 2é Saxo kunnen proefrijden, maar wel in 2 Peugeot’s 106 (met Airco) en die zaten een stuk slechter (harder)...Plus dat ze ook meer lawaai maakten tijdens het rijden en slechter qua vering waren. Confused

Ze mogen dan wel op hetzelfde onderstel staan, maar blijkbaar zit er wel degelijk verschil tussen die 2 *PSA-broertjes* Cool

Hoe dan ook…..zuiniger kun je haast niet rijden met een diesel, wel comfortabeler natuurlijk, vandaar dat ik de optie open houd van OF (liefst) een BX met airco, of een ZX TD (ook met airco).
Maar daar zit ik al 2 jaar naar te zoeken en die zijn er vrijwel nooit.

Deze Saxo ook niet trouwens…..vind er maar eens eentje met dezelfde optie’s…(5-deurs + airco) Rolling Eyes

* sorry Surprisedfftopic
Wink

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 oktober 2005 04:10 AM
  [ # 73 ]

Je heb absoluut een mooie Saxo, ik had een type-1 en jij heb de verbeterde type-2.
De 106 is ergens toch een type-1 Saxo gebleven Confused

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 29 oktober 2005 12:29 PM
  [ # 74 ]
ZX1.4i schreef:

Je heb absoluut een mooie Saxo, ik had een type-1 en jij heb de verbeterde type-2.
De 106 is ergens toch een type-1 Saxo gebleven Confused

Het Saxootjes is een toppertje. Had ik eerlijk gezegd nooit verwacht. Meja, ben ooit ook een keer met een Twingo naar de Noordkaap gereden en dat ging perfect. Ze zijn er wel, die kleine wagentjes waar je WEL lekker mee kan km-vreten.

Profiel  

Wouter-1
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 221

Gepost: 17 november 2005 01:36 AM
  [ # 75 ]
ZX1.4i schreef:

(...), was namelijk mijn laatste werkdag.

Dus niet meer in de invalidenwagentjes? Heb je al een nieuwe baan?

Profiel  

5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook