Ik werk nu een stuk dichter bij huis, nog geen 10 min. rijden of 15min. fietsen.
Ik werk bij een groot bedrijf dat o.a. (scheeps) dieselmotoren produceert, ik doe de verkoop van onderdelen voor de “kleine” motoren. Dat zijn dieselmotoren met een boring van 20 t/m 38cm met 6, 7, 8, 9, 12, 16 of 18 cylinders .
Is weer eens wat anders dan een 1.1 of 1.4 TU-blokje
Dit “kleintje” van 12 ton werd gisteren van een trailer afgeladen om gestript te worden, krukas, cylinderbussen en koppen zijn nog bruikbaar, eventueel de turbo’s, de rest is oud ijzer. Dit is een Bolnes 7 Cylinder, ik heb nog even zitten passen en meten maar het blokje is te groot voor mijn Xantia
Past makkelijk..
Inspirerende omgeving en dichter bij huis dus. Gefeliciteerd.
Nu moet je dus extra veel privé gaan rijden om de diesel rendabel te laten zijn .
Ik zag trouwens dat het bijna tijd wordt voor deel 2 van het Xantia draadje
(of gaan we inmiddels teveel fftopic )
Wouter-1 schreef:Inspirerende omgeving en dichter bij huis dus. Gefeliciteerd.
Nu moet je dus extra veel privé gaan rijden om de diesel rendabel te laten zijn .
Ik rij altijd veel prive (toeren ), dus rendabel blijft de Xantia wel en ze gaat ook absoluut niet (nooit meer) weg.
Een turbo-D motor staat wel op mijn verlanglijstje als er wat extra groene blaadjes aan de boom hangen.
@Rene, heb jij interesse in die 7-Cylinder? dat ding is nog niet gestript, past makkelijk in je tuin
Altijd handig voor het geval de stroom uitvalt, en je heb net die avond een bbq met veel feestverlichting