Totaal aantal Berichten: 8162
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
arjan_verkade schreef:hogervp schreef:Zuinige auto’s aub, hybride. Licht van gewicht, geen overdaad. Back to basics. We moeten zuinig zijn op deze aardkloot.
Patrick
denk dat jou ZX diesel qua uitstoot ook niet veel rekening met het milieu houd
Hahaha, ik zat al op zo’n reactie te wachten!! Maar ik heb een diesel van de oude generatie, produceert veel minder fijnstof dan die nieuwe krengen zonder roetfilter. Al jaren doorstaat ie de roettest met glans (hele lage K-waarden), motortje altijd lekker op temperatuur en zuinig rijden hè. Ik zit ver onder het standaard verbruik voor die auto. Maar ik geef toe een beter alternatief zou zijn: aardgas, biodiesel opf LPG G3. Nog beter is de fiets, maar ik woon 40 km van mijn werk, dat is met net te gortig.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27937
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
hogervp schreef:arjan_verkade schreef:hogervp schreef:Zuinige auto’s aub, hybride. Licht van gewicht, geen overdaad. Back to basics. We moeten zuinig zijn op deze aardkloot.
Patrick
denk dat jou ZX diesel qua uitstoot ook niet veel rekening met het milieu houd
Hahaha, ik zat al op zo’n reactie te wachten!! Maar ik heb een diesel van de oude generatie, produceert veel minder fijnstof dan die nieuwe krengen zonder roetfilter. Al jaren doorstaat ie de roettest met glans (hele lage K-waarden), motortje altijd lekker op temperatuur en zuinig rijden hè. Ik zit ver onder het standaard verbruik voor die auto. Maar ik geef toe een beter alternatief zou zijn: aardgas, biodiesel opf LPG G3. Nog beter is de fiets, maar ik woon 40 km van mijn werk, dat is met net te gortig.
Patrick
voor jou auto gelden natuurlijk ook minder strenge eisen aan de roet test
maar idd als je zuinig op het milieu wil zijn is nu LPG nog steeds een hele mooie oplossing
en eigenlijk nog goedkoop ook
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
M&M schreef:Wel graag leveren met een dikke motor ... 2.7 HDi V6 ... mag best een roetfilter op voor het milieu
Hebbe hebbe hebbe maar wel iets meer cit design graag
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
- BX 14E
- C1 C1 Selection
FLYING DUCKMAN schreef:
Net als de C1, is een leuke auto, maar wel een Toyota!
Leuk volumemodel maar idd tis een jap qua design aan de buitenkant. Interieur is echter wel weer frans design en dat zie je toch wel direct. Regeling van de verwarming en ventilatie is erg mooi en die toerenteller is ook grappig.
Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
- Ami Super
hé, zijn er verschillende roettesten? Dacht dat er bij de APK keuring maar een type roettestmeting bestond.
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Zal 1 test zijn maar ws met verschillende normen
Nissan X-Trail ‘17
- Ami Super
zandvoorta schreef:Zal 1 test zijn maar ws met verschillende normen
es kijken of ik wat kan vinden hierover.
- Ami Super
hogervp schreef:zandvoorta schreef:Zal 1 test zijn maar ws met verschillende normen
es kijken of ik wat kan vinden hierover.
http://www.rdw.nl/nl/overrdw/archief/apk_keurmeester_maart_2004/apk_keurmeester_maart_2004_02.htm
aanscherping roetmeting voor nieuwe diesels gaat naar max. 1,5K Laatste keuring van mijn “vieze oude ZX” : 1,04 K
Goh, hij doorstaat de nieuwe norm nog steeds! Valt mij nog mee.
Patrick
Nu enkel nog even dromen dat de Citroën-variant een hydractieve ophanging zal hebben, maar wellicht is dit een utopische gedachte… zeer jammer
J’ai vu une déesse au volant d’une Citroën
Huidige auto: DS 5 Hybrid 4x4 Sport Chic (2018)
Tja, wij zijn de “lulletjes maar” HP> NU!!
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Oud nieuws en niet realistisch. Ik heb wel een plaatje van de C7 voor je. Zelf geschoten!
Stond op koekel
Handjes schreef:Oud nieuws en niet realistisch. Ik heb wel een plaatje van de C7 voor je. Zelf geschoten!
Hoe weet jij nou dat dit de C7 is?? Ik kan niet citroen’s achtig ontdekken.
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
erwt schreef:Handjes schreef:Oud nieuws en niet realistisch. Ik heb wel een plaatje van de C7 voor je. Zelf geschoten!
Hoe weet jij nou dat dit de C7 is?? Ik kan niet citroen’s achtig ontdekken.
omdat het in feite om deze auto gaat (onderaan de pagina):
http://www.cochespias.net/foro/index.php?topic=2258.40
of hier:
http://www.autoblog.it/post/4730/anteprime-psa-i-peugeot-citroen-suv
aan de voorkant zie je de chevrons wel, overigens is die foto van handjes een Japans-gestuurd exemplaar, met iets afwijkende achterlichten
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 1613
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Ik vermoed dat dit de C7-4007 is, omdat hij 99% op de nieuwe Outlander leek. En ik heb hem eens flink kunnen bekijken daar in Spanje (waar ik ook de nieuwe Smart, Twingo, C-klasse, Mondeo en Laguna tegenkwam). Achterlichten wijken inderdaad af van de 4007 op die Franse site. Als dat het enige verschil is (en logo)...
Hier nog een geshopte foto van de 4007: