2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Koppeling en aandrijfas Visa 1.1RE uit ‘86
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 18 juli 2005 07:46 PM
  [ # 16 ]

Zeker!!! Ik heb ‘m ook nog liggen, en ook nog eentje van de GS/GSA (en doe ze ook niet weg)!!! Alleen worden de nieuwere Visa’s daar niet in behandeld. En aangezien het hier gaat om een Visa uit 1986 kan dat wat verschillen in bijv. het electrische schema opleveren.
Desalniettemin wel een goede tip voor degenen die het Engels niet zo goed beheersen en toch een wat uitgebreidere sleutelboek willen hebben, zolang eventuele verschillen wel in acht worden genomen.  Wink


Hmm.. nu ik nog een naar die advertentie kijk, dat boek is al een tijdje in de aanbieding. Kan wel eens een leuke aanbieding zijn voor Stijn. Ik zou een bod doen als ik hem was!! Smile

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 19 juli 2005 05:25 AM
  [ # 17 ]

Gisteren nog even de garage gebeld om te vragen wat zij vonden dat ik moest bestellen.
Hun conclusie: Rechter aandrijfas is slechter dan de linker, maar ze moeten allebei vroeg of laat vervangen. Ze kunnen echter nog 2 à 3 jaar mee… (Dat zeggen ze nu, nu ze weten dat ZIJ hem niet komen te repareren).
Enfin, ik heb alleen even een koppeling besteld. Vind ik prima.
Voor 122 euro heb ik het thuis liggen en dan kan ik het bakje met veel liefde voorzichtig voor de deur van mijn persoonlijke garagist zetten. Kijken wat die ervan kan maken. Hij heeft in elk geval al meer Visa’s onder handen genomen, vertelde hij. Vond het prettige auto’s om aan te werken (beter dan die moderne Citroëns).
Het zal wel goed komen, dus!

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 19 juli 2005 11:38 AM
  [ # 18 ]

Waarom koop je die koppelingsset niet voor 80 euro bij de Brezan? Heb je ook aan de prise-as bus gedacht?

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 26 juli 2005 09:07 PM
  [ # 19 ]

Haha, omdat niemand me vertelde dat hij daar te koop was Wink.
Iedereen raadt me maar sloopauto’s aan, tja… tZou leuk zijn natuurlijk, zo’n extra Visaatje.

Je mag me even uitleggen wat een prise-as bus is. Heb ik geen idee van. Hoor die term voor het eerst (mijn vader kan het me waarschijnlijk zo vertellen, maar die is momenteel even zwaar in gesprek).

Nou we toch bezig zijn: Bart Ebben kon níét aan de remslangetjes komen. Waar haal ik die vandaan? Is minstens net zo belangrijk!

Vr Gr,

Stijn.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 26 juli 2005 10:02 PM
  [ # 20 ]

Niemand? Zie vorige pagina. Rest kun je ook allemaal bij automateriaalzaken zoals de Brezan kopen. Prise-asbus heb ik nog wel liggen voor je.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 26 juli 2005 11:18 PM
  [ # 21 ]

Prise-as bus, mijn vader wist het natuurlijk Wink.
Die zit er niet bij. tenminste, Hij gaat nu nog even kijken.
Jawel, hij zit er wel bij. Hij zit er midden in. Hartstikke mooi.

Brezan had ik blijkbaar toch ergens over het hoofd gezien. Ikheb hem in elk geval gemailed voor de remslangetjes. Kijken of hij ze heeft.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 26 juli 2005 11:32 PM
  [ # 22 ]

Met prise-as bus bedoel ik niet het plastic steldingetje dat je bij een koppelingsset krijgt. Op onderstaand plaatje heb ik dat busje even in oranje gekleurd. Zit dus ook totaal niet in de buurt van de koppeling (linksboven in plaatje).

Verder zul je nieuwe aandrijfaskeeringen moeten plaatsen (blauw, alleen linkerkant te zien).

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 27 juli 2005 03:21 AM
  [ # 23 ]

Nee, Prise busje is dat ding in het midden van de koppelingsgevallen (ok, ik weet er echt nìks van) met al die puntjes.
Overigens, aandrijfas wordt nog niet vervangen, die kan nog 2 jaar mee (zeggen ze nu bij de garage).
Maar evengoed dank Smile.
of moeten die keerringen ook vervangen als de koppeling vervangen wordt?
Maakt an sich niet uit, degene die het maakt kan ook zelf overal aan komen, maar ik wilde hem wat ontlasten door zelf achter de koppeling en de remslangetjes aan te gaan. Het is tenslotte een kennis.

Profiel  
 
s_k
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 187
Geregistreerd: 14-07-2005

Gepost: 27 juli 2005 06:35 PM
  [ # 24 ]

Dag Stijn,

Bedankt voor je aanvraag. Hier volgen de prijzen (per stuk en incl btw) :

remslang voor (links of rechts): 14,54
remslang achter links : 23,75
remslang achter rechts 21,82
aandrijfas links of rechts : 102,77
statiegeld per as : 32,40 (dit krijg je terug als je de oude as weer inlevert.)

Bovenstaande onderdelen heb ik niet op voorraad en moeten dus besteld worden. Levertijd 2 dagen.

Met vriendelijke groet,

Tom smeets
Brezan - Sittard
046-4513952

Da’s netjes Smile

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 30 augustus 2005 04:56 PM
  [ # 25 ]

En hoe is het afgelopen?

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 augustus 2005 05:19 PM
  [ # 26 ]
Handjes schreef:

En hoe is het afgelopen?

Wat heeft die prise as bus in dit geval nog voor functie? Bij de MA of BE bakken schuift het druklager eroverheen en als ie versleten raakt begint het druklager te rammelen en te ratelen omdat ie niet goed meer gecentreerd wordt. Kun je er trouwens makkelijk bij als je hem moet vervangen?

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 30 augustus 2005 05:27 PM
  [ # 27 ]
mpostma schreef:
Handjes schreef:

En hoe is het afgelopen?

Wat heeft die prise as bus in dit geval nog voor functie? Bij de MA of BE bakken schuift het druklager eroverheen en als ie versleten raakt begint het druklager te rammelen en te ratelen omdat ie niet goed meer gecentreerd wordt. Kun je er trouwens makkelijk bij als je hem moet vervangen?

Hier schuift er ook een soort druklager over dacht ik. Het wordt in ieder geval aan alle kanten geadviseerd om dat ding toch echt wel te vervangen ivm rammelen idd. Je kunt er zeer makkelijk bij als het koppelingshuis er af ligt.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 30 augustus 2005 05:40 PM
  [ # 28 ]
Handjes schreef:
mpostma schreef:
Handjes schreef:

En hoe is het afgelopen?

Wat heeft die prise as bus in dit geval nog voor functie? Bij de MA of BE bakken schuift het druklager eroverheen en als ie versleten raakt begint het druklager te rammelen en te ratelen omdat ie niet goed meer gecentreerd wordt. Kun je er trouwens makkelijk bij als je hem moet vervangen?

Hier schuift er ook een soort druklager over dacht ik. Het wordt in ieder geval aan alle kanten geadviseerd om dat ding toch echt wel te vervangen ivm rammelen idd. Je kunt er zeer makkelijk bij als het koppelingshuis er af ligt.

Uh druklager? De prise as is bij deze motor natuurlijk wel bijzonder lang. Zit er bij dat schuifstuk niet een soort knikkoppeling ofzo? Ik weet bijv. ook niet hoe het bij de 2cv is, maar bij de GS zit er een soort knikstuk in de prise as. Het andere eind wordt dan gelagerd in het toplager bij de koppeling. Het zijn toch wel ingenieuze motortjes.

Profiel  
 
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 30 augustus 2005 06:23 PM
  [ # 29 ]
mpostma schreef:

Uh druklager? De prise as is bij deze motor natuurlijk wel bijzonder lang. Zit er bij dat schuifstuk niet een soort knikkoppeling ofzo? Ik weet bijv. ook niet hoe het bij de 2cv is, maar bij de GS zit er een soort knikstuk in de prise as. Het andere eind wordt dan gelagerd in het toplager bij de koppeling. Het zijn toch wel ingenieuze motortjes.

Soort van druklager bedoelde ik ook. Bij een 2cv is het wel het druklager dat over de prise-as glijdt, hier (blijkbaar) iets anders inderdaad. Prise-as/toplagerconstructie heeft 2cv ook.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 30 augustus 2005 06:53 PM
  [ # 30 ]

HAlen jullie nu niet de priseas bus en het koppeling centreer tooltje door elkaar?
Het oranje busje is een verbindingbus die niet schuift maar wel vaak uitlubbert. De centreertool krijg je soms bij je koppeling. Ik grbruik een afgezaagde priseas ( bij de ami, maar dat zit anders dan bij deze motortjes)..
Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook