Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
bogaard77 schreef:HAlen jullie nu niet de priseas bus en het koppeling centreer tooltje door elkaar?
Het oranje busje is een verbindingbus die niet schuift maar wel vaak uitlubbert. De centreertool krijg je soms bij je koppeling. Ik grbruik een afgezaagde priseas ( bij de ami, maar dat zit anders dan bij deze motortjes)..
Dat was al eerder besproken in dit topic. Nee, die halen we niet door elkaar.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Hebben jullie ook de ervaring dat die busjes heel erg vast kunnen zitten?
Heb er wel eens een moeten kapotslijpen…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Het was even stil, maar daar zijn we weer.
Het zit goed tegen.
De goede man (die toch ècht een ervaren garagist is) krijgt met geen mogelijkheid de versnellingsbak los van de motor. Elk lullig schroefje en moertje is los, maar het wil niet vlotten.
Nou niet denken dat ‘ie daar al 4 weken mee bezig is. Nee, ze zijn eerst op vakantie geweest (3 weken) en daarna moest er nog e.e.a. gebeuren… Dus het schiet niet op.
Nu dit weer… Verdorie, ik wil m’n auto terug!
Heb vannacht zelfs gedroomd dat ik hem ophaalde.
Enfin, ik heb een vraagbaak gekocht en ga even checken hoe ‘t moet zitten. Zo moeilijk moet het toch niet zijn…
Verder ga ik nu, ter plaatse, hoofdsteunen en een rechterbuitenspiegel te koop vragen. Nouja… In een daarvoor geschikt topic, dan .
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
s_k schreef:De goede man (die toch ècht een ervaren garagist is) krijgt met geen mogelijkheid de versnellingsbak los van de motor. Elk lullig schroefje en moertje is los, maar het wil niet vlotten.
Je bedoelt het koppelingshuis en de motor? Is bekend probleem. Kwestie van koevoet er (doordacht) tussen zetten. Bovenaan kun je koevoet tussen koppelingshuis en vliegwiel wurmen via gat.
Gebruik altijd een nieuwe koppelingshuispakking (en nieuwe priseasbus).
Hij is inmiddels los.
Er zijn echter nog zat problemen, hier komen ze
1. Ik heb remleidingen besteld bij Brezan, de linker twee zijn echter niet passend (fijn…)
2. De oude remleidingen lijken zo slecht niet, wat is dan het probleem?
3. Ik had er nieuwe remschoentjes op laten zetten bij een echte garage waar we al járen en járen komen (jaar of 15) en nu bleek dat ze de borgpennen bij één van de twee remschoenen maar geowon vergeten waren
4. Na het terugzetten van de auto op straat, ontstond er in een paar uur tijd een olieplas van 50x50. Op de plek waar je pakkingen zou verwachten zitten die niet. Nou ben ik op dit moment aan’t opzoeken of die er horen te zitten. Er zat daar een vieze smurrie, dus dat kunnen pakkingen zijn geweest
Ik vind het ruk!
Liefhebbers zoals jullie weten vast hoe fijn zo’n Visa rijdt en hoe lekker dat motortje bromt. Ik mis hem VRESELIJK.
Vind het echt niet leuk…
Het zal dus nog wel even duren, allemaal.
Iemand nog tips en suggesties?
Heb Jan (mijn persoonlijke garagist) even opgebeld.
Goed nieuws. Martin, z’n zoon (die ik aan de telefoon had) had het verkeerd uigelegd
Het blijkt nu als volgt:
Olie = Koelvloeistof. Kan kloppen, want het waterpompje is níét meer 100%. Als je er maar mee rijdt gaat het goed, maar als hij een tijdje stilstaat gaat ‘ie lekken. Nieuw pompje: 35 euro. Komt goed.
Één remleiding klopt niet, die gaan we morgen vervangen
Borging is vervangen voor een ijzerdraadje. Hij zei zelf al ‘als je ermee bij een garage komt denken ze ‘wat is dat voor klungel geweest!?’, maar het blijft echt goed werken zo’.
Één lucht-uitlaat nippel van de rem staat op afbreken, da’s wel jammer, maar is te repareren (m’n vader bleek te weten hoe, dus dat mag hij doen).
Enige vraag is nu OF het wel de remleidingen zijn die het slechte remmen veroorzaken, dat zullen we dus moeten proberen.
Al met al is dus alleen de remleiding aanleiding tot paniek.
Morgen ga ik er één kopen.
Dan valt ‘t allemaal toch weer mee! Ik zei ‘t toch