beste,
Er gaan weer tientallen , honderden eenden de weg op tijdens de vakanties. Hopelijk allemaal zonder problemen.
Ik ben wel eens benieuwd naar ervaringen van andere forumers en dan vooral naar de mankementen onderweg.
Wat is nou meest voorkomende mankemend??
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Nooit problemen gehad op 1 keer na, maar die staat niet bij de bovenstaande keuzes: de bout waarmee de dynamo hoort vast te zitten brak af. Lange grote bout die je ook niet zomaar ergens anders wegschroeft waar je ‘m wel even kan missen. 5 tentharingen boden uitkomst! :fijnsturen
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik heb een keer een kapotte koppeling gehad. met de peu 106 op weg naar france.
gelukkig stond ik nog in breda, dus na een uur of 2 kon ik weer op weg… met een renault twingo
Altijd het mankement wat je het minst verwacht en het minst goed kan repareren.
Neem gewoon veel verschillende gereedschappen mee plus wat houtjes, touwtjes, tie-wraps, ducktape, plastic zakken en een lading motorolie.
Ergens anders staat ook ale ene hele waslijst ...
Schijt aan originaliteit.
ik ben inmiddels alweer thuis.
3537km afgelegd.
Nauwelijks problemen:
20 juli - Auke (Bull Frog Blue), op weg naar Valkenburg, bij eindhoven een geplofte bobine, na file rijden
25 juli - Beide eenden, tijdens afdalen helling (Vizille) ploffen en tikken uit motor ruimte. Mijn eend sloeg stationair af en starte daarna slecht. Liep gelukkig bergaf, dus met koppeling omhoog laten komen kunnen starten.
Dag erna geen probs met starten, wrs te heet.
2 aug - Mijn eend, laadstroommeter gaf opeens “-” aan, ik dacht aan dynamo, Auke zei dat ik mn spanningsregelaar eens moest verwisselen. Hielp gelukkig!!
4 aug - eend auke lekke band
da was het!!
Geen problemen dus!!
Wij zijn 900 km zonder problemen en mét de eend naar Normandie gereden, onderweg de halve wereldmeeting langs zien komen. (je hoeft dus helemaal niet naar schotland) Ons mankement was niet de eend, maar de bestuurder die in het ziekenhuis kwam. Nu wordt hij teruggereden door de ANWB, die waarschijnlijk nog nooit eend gereden hebben. maja, niks aan te doen
Tom Duckpower schreef:ik ben inmiddels alweer thuis.
3537km afgelegd.Nauwelijks problemen:
20 juli - Auke (Bull Frog Blue), op weg naar Valkenburg, bij eindhoven een geplofte bobine, na file rijden25 juli - Beide eenden, tijdens afdalen helling (Vizille) ploffen en tikken uit motor ruimte. Mijn eend sloeg stationair af en starte daarna slecht. Liep gelukkig bergaf, dus met koppeling omhoog laten komen kunnen starten.
Dag erna geen probs met starten, wrs te heet.2 aug - Mijn eend, laadstroommeter gaf opeens “-” aan, ik dacht aan dynamo, Auke zei dat ik mn spanningsregelaar eens moest verwisselen. Hielp gelukkig!!
4 aug - eend auke lekke band
da was het!!
Geen problemen dus!!
Toch tijd voor een 123 ontsteking als je bobine constant zo heet wordt. De 123 ontsteking schakelt gelijk de stroom door de bobine af als de motor niet loopt en schakelt ook anders waardoor de bobine minder heet wordt..
hebbe al vanalles gehad
van een kapote cardan in zwitserland
tot in de reet van een bmw rijden in griekeland
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969