Vandaag m’n halve interieur eruit om een aantal kabels te lekken, merk ik dat m’n ondervloer zeiknat is Mijn eerste verdenkingen gaan uit naar de kachelrad, maar echt zeker weten doe ik nog niet. Het is iig de bijrijders kant, bestuurders kant heb ik niet naar gekeken. Het ruikt vnl naar een hondenlucht. Er is (helaas weer ) koelvloeistof gebruik, maar dit is 2 streepjes op het reservoir op een goede 4000 kilometer. Hoe kan ik nu echt zeker weten dat de kachelrad het loodje heeft gelegd en hoe kan ik de vloer droog krijgen?
Als de verwarming (vol) aanstaat heb ik geen last van damp. Het verbuik is ook maar minimaal. Kan het zo zijn dat er wat koelvloeistof via de overloop verdwijnt, wanneer er flink geschud is met de wagen of behoorlijk door de bochten gescheurd wordt? Het vloeistof niveau staat nl net onder de overloop, wanneer de vloeistof op temp is.
Het enige dat ik verder heb gedaan is met de hogedrukspuit de wagen gewassen, maar het lijkt me sterk dat dit de oorzaak is.
In de paravaan bak zit aan de bijrijders kant een gaat met een doorsnee van +/- 1cm. Hoort dit gat er te zitten of hoort er een rubber in? Aan de bestuurderskant is er niet een dergelijk gat te vinden, dus betwijfel ik of het gat er voor de waterafvoer zit.