Ik heb op mijn break een afneembare trekhaak. Ik vind het een geweldige uitvinding maar ik kan nergens iets vinden om het staalkabeltje vast te maken om een aanhangertje en dat soort dingen aan vast te maken.
Dat vind ik niet zo’n probleem maar de politie staat bij ons in Dordt bij de vuilstortplaats steeds vaker hierop te controleren en dus ook te beboeten.
Heeft er iemand een idee waar ik dat kabeltje kan bevestigen of moeten er dan grote ingrepen gebeuren aan de trekhaak of balken van de auto gebeuren?
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
twee mogelijkheden als er geen haakje aan de trekhaak zelf zit
1- er zijn beugels te koop die je op de trekhaak schroeft waar je een kabel aan vast kunt maken
2- de kabel in een lus om de trekhaak leggen.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:twee mogelijkheden als er geen haakje aan de trekhaak zelf zit
1- er zijn beugels te koop die je op de trekhaak schroeft waar je een kabel aan vast kunt maken
2- de kabel in een lus om de trekhaak leggen.
Die beugel is volgens mij dan de enige optie want die lus is volgens mij ook niet toegestaan.
Is die beugel gewoon bij de dealer te koop en past die op de trekhaak (oversteek is niet groot!!)?
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Begel is zo’n 5-10 cm breed, past meestal wel op de trekhaam maar echt elegant is de oplossing niet. Er zit geen haak ergens aan de trekhaak zelf? misschine zelfs onder de bumper? Zo was het bij ons peugje met afneembare kogel, die haak zat verstopt onder de bumper.
En volgens mij is er geen bezwaar van een lus mits hij er niet afkaan maar ik kan het mis hebben.
Nissan X-Trail ‘17
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:Begel is zo’n 5-10 cm breed, past meestal wel op de trekhaam maar echt elegant is de oplossing niet. Er zit geen haak ergens aan de trekhaak zelf? misschine zelfs onder de bumper? Zo was het bij ons peugje met afneembare kogel, die haak zat verstopt onder de bumper.
En volgens mij is er geen bezwaar van een lus mits hij er niet afkaan maar ik kan het mis hebben.
Maakt niet uit of het elegant is want de trekhaak gaat er toch af als ik hem niet gebruik.
Ik ga toch nog maar eens goed kijken voor die beugel, maar die moet wel makkelijk te benaderen zijn, en niet ver weggestopt lijkt me.
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Beugels kun je bij elke auto en kampeerzaak kopen volgens mij
Nissan X-Trail ‘17
Lus om de trekhaak is niet toegestaan.
ajc schreef:Lus om de trekhaak is niet toegestaan.
Dat dacht ik dus ook!
Wimmie schreef:zandvoorta schreef:Begel is zo’n 5-10 cm breed, past meestal wel op de trekhaam maar echt elegant is de oplossing niet. Er zit geen haak ergens aan de trekhaak zelf? misschine zelfs onder de bumper? Zo was het bij ons peugje met afneembare kogel, die haak zat verstopt onder de bumper.
En volgens mij is er geen bezwaar van een lus mits hij er niet afkaan maar ik kan het mis hebben.Maakt niet uit of het elegant is want de trekhaak gaat er toch af als ik hem niet gebruik.
Ik ga toch nog maar eens goed kijken voor die beugel, maar die moet wel makkelijk te benaderen zijn, en niet ver weggestopt lijkt me.
er zit onder de bumper een beugel(tje) hiervoor. onhandige plaats, maar het zit er wel.
Klopt, net gecontroleerd. Zit links naast de trekhaak. Ik hang de lus ook meestal aan de trekhaak zelf….
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Ik heb vandaag zo’n beugel bij de dealer gehaald (service van de zaak meneer!).
Werd er en passant even gemeld dat er voor deze trekhaken (afneembaar!) een terugroepactie loopt! Er moest ergens een extra plaatje bevestigd worden bij de bevestiging van de trekhaak op de auto.
Er is verder geen ruchtbaarheid aan de actie gegeven, maar die wordt gewoon gedaan zodra je bij de dealer komt.
Wimmie schreef:Ik heb vandaag zo’n beugel bij de dealer gehaald (service van de zaak meneer!).
Werd er en passant even gemeld dat er voor deze trekhaken (afneembaar!) een terugroepactie loopt! Er moest ergens een extra plaatje bevestigd worden bij de bevestiging van de trekhaak op de auto.
Er is verder geen ruchtbaarheid aan de actie gegeven, maar die wordt gewoon gedaan zodra je bij de dealer komt.
is er iets meer over te zeggen? welk type, bouwjaar oid?