Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Ik wens je veel toffe kilometers toe in je TZI hoewel ik nog steeds niet begrijp wat er mis is met veel kilometers maken met een Digit. Je zult toch nooit de hoofdprijs krijgen voor dat ding, net zomin als ik dat ooit zal kunnen. Ik zeg: Geniet ervan, als je echt een liefhebber bent kan dat ding een miljoen kilometers aan!
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
janneman schreef:ik heb ook een 19 tzi. en dat is toch voor zover ik kan zien, met hetzelfde interieur. dus het kan wel naar mijn idee
1 voordeel, als je er zelf inzit dan zie je weinig van het interieur
Ich bin ein Breaker
Alcyone schreef:Ik wens je veel toffe kilometers toe in je TZI hoewel ik nog steeds niet begrijp wat er mis is met veel kilometers maken met een Digit. Je zult toch nooit de hoofdprijs krijgen voor dat ding, net zomin als ik dat ooit zal kunnen. Ik zeg: Geniet ervan, als je echt een liefhebber bent kan dat ding een miljoen kilometers aan!
Ik probeer het niet meer te snappen, anders kunnen we beter een aparte forum-sectie aan dit jongmens gaan wijden
Ich bin ein Breaker
Vandaag heb ik de TZI betaald, op naam gezet en voor het eerst echt mee gereden. Helaas viel me toen pas op dat de koppeling behoorlijk slipt
Waarschijnlijk heb ik al een TZI-bak op het oog, maar dat komt zo snel mogelijk.
Hij rijdt lekker, ondanks de slippende koppeling (al heb ik daar al vaker mee leren rijden ) en de veerbollen die behoorlijk op zijn. Er staan al weer 300 km extra op de teller, maar nog steeds niet over de 140.000 heen
Alles werkt naar behoren, behalve de dashboardverlichting, maar dat is wel te overkomen.
Na aankoop vanochtend in Utrecht meteen doorgereden naar Haarlem (hoi Bram!), waar ik 4 GTI-/Sport-velgen heb gekocht met hele mooie 185’er banden. Er zat 4 x Kwik-Flut onder in de maat 165 en 175.
Daar heb ik deze foto’s gemaakt:
Nog met wieldoppen:
(full screen foto)
4 wielen vervangen, de oude Kwik Flut achterin, met de reserveband (wat zei Minister Peijs ook al weer…? ops: ):
(full screen foto)
Wat foto’s, nog steeds met ongewassen BX:
(full screen foto)
Na een wasbeurtje:
(full screen foto)
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Oja, ik dacht gister, toen ik de BX ging bekijken, een blauw interieur te zien. Ik ging daar ook min of meer van uit. Ik had al eens de witte TZD van Cornelis de Gier en een identieke witte sloop-16TZI gezien, en beide hadden een blauw dashboard en interieur.
Maar mijn TZI heeft een grijs interieur… Ik voel een conversie tot zwart GTI-interieur aankomen!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Vandaag heb ik de TZI betaald, op naam gezet en voor het eerst echt mee gereden. Helaas viel me toen pas op dat de koppeling behoorlijk slipt
Waarschijnlijk heb ik al een TZI-bak op het oog, maar dat komt zo snel mogelijk.
Wa-hant? Een bak verwisselen omdat je koppeling slipt - ik heb ‘m nog niet eerder gehoord moet ik je bekennen
Ich bin ein Breaker
karel schreef:XBXG schreef:Vandaag heb ik de TZI betaald, op naam gezet en voor het eerst echt mee gereden. Helaas viel me toen pas op dat de koppeling behoorlijk slipt
Waarschijnlijk heb ik al een TZI-bak op het oog, maar dat komt zo snel mogelijk.Wa-hant? Een bak verwisselen omdat je koppeling slipt - ik heb ‘m nog niet eerder gehoord moet ik je bekennen
Oei.. met 140.000 km en dan als slippen. Van een oud opaatje geweest? Schakelt de bak niet lekker? Weet je zeker dat een andere TZI bak wel goed schakelt? Let er tevens op dat een andere bak ook een TZI bak is (in elk geval BE3).
Gr,
Marten
XBXG schreef:Oja, ik dacht gister, toen ik de BX ging bekijken, een blauw interieur te zien. Ik ging daar ook min of meer van uit. Ik had al eens de witte TZD van Cornelis de Gier en een identieke witte sloop-16TZI gezien, en beide hadden een blauw dashboard en interieur.
Maar mijn TZI heeft een grijs interieur… Ik voel een conversie tot zwart GTI-interieur aankomen!
Maak me gek: Het liefste rijd ik een dagelijkse BX op LPG, maar zie er zo eentje maar eens te vinden.
.....
nee, ik ga niet beginnen over slopen en koppelingen enzo….
Ich bin ein Breaker
Uh ja, ik heb nog een hoop te leren qua (motor)techniek… ops:
Op zich schakelt de versnellingspook goed. Iets strakker, zwaarder en directer dan de BE1-bak van de Digit.
Is het dan de koppeling of de versnellingsbak die vervangen moet worden? En hoe check je of die ene beruchte keerring lekt op de drukplaat? Dat was toch het geval bij de rode Gasbak (XN-99-DH)?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
karel schreef:Maak me gek: Het liefste rijd ik een dagelijkse BX op LPG, maar zie er zo eentje maar eens te vinden.
.....
nee, ik ga niet beginnen over slopen en koppelingen enzo….
Ja, maar toen zat ik in een iets slechtere financiële situatie…
Nu heb ik het geld om deze toch wel erg mooie TZI erbij te hebben, om daar mijn dagelijkse auto van te maken, en om de Digit te gebruiken waar ik ‘m voor had gekocht: liefhebbersauto/hobbyauto/zondagsauto.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Uh ja, ik heb nog een hoop te leren qua (motor)techniek… ops:
Op zich schakelt de versnellingspook goed. Iets strakker, zwaarder en directer dan de BE1-bak van de Digit.
Is het dan de koppeling of de versnellingsbak die vervangen moet worden? En hoe check je of die ene beruchte keerring lekt op de drukplaat? Dat was toch het geval bij de rode Gasbak (XN-99-DH)?
Het andere schakelgedrag komt omdat het een ander type bak is.
En anders eerst maar eens de bakolie verversen, mag ook wel weer eens bij 140K. Maar als de koppeling af is gaat die er toch weer uit….
Ich bin ein Breaker
Oja, op het kentekenbewijs staat toch echt dat het een 19 TRI is, en er is met pen “TZI” bijgeschreven…
Waarschijnlijk is de code XBEW voor de 19 TRI’s, en is er pas na een tijdje een aparte code voor de TZI’s gekomen. Klinkt dit aannemelijk?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
XBXG schreef:Oja, op het kentekenbewijs staat toch echt dat het een 19 TRI is, en er is met pen “TZI” bijgeschreven…
Waarschijnlijk is de code XBEW voor de 19 TRI’s, en is er pas na een tijdje een aparte code voor de TZI’s gekomen. Klinkt dit aannemelijk?
He? Dit is expliciet verboden! Er zijn al kentekenbewijzen voor minder afgekeurd! Kost je toch weer een paar tientjes bij de APK als je pech hebt.
Qua tri/tzi schap: bij de RDW kijken ze nou ook weer niet zó kritisch; is een auto in een EU-land toegelaten dan moet ie het in NL ook zijn; ze hebben maar te volgen.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:He? Dit is expliciet verboden! Er zijn al kentekenbewijzen voor minder afgekeurd! Kost je toch weer een paar tientjes bij de APK als je pech hebt.
Ik heb geen idee wanneer dit erop is geschreven, maar hij is er in ieder geval wel de laatste APK mee doorgekomen. Tijdens die APK-keuring is er zelfs een RDW-steekproef geweest, dus er was iemand aanwezig van de RDW…
karel schreef:Qua tri/tzi schap: bij de RDW kijken ze nou ook weer niet zó kritisch; is een auto in een EU-land toegelaten dan moet ie het in NL ook zijn; ze hebben maar te volgen.
Sja, maar ik ben gewoon benieuwd naar alle info over de overgang van 19TRI naar 19TZI.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX