Ik heb pas alle keerringen vervangen links van mijn 1400 tu blok.(d.zijde)
Ook het o-ringentje bij de onsteking. Het blijft een natte boel!!!
Zit er achter de ontstekingsmodule ook nog een keerring?
Ik ga daar wel vanuit, en ik neem aan dat er wat kan gaan lekken bij het vliegwiel. Wat is de manier om alles in een keer aan te pakken?
Het motortje loop nog zo goed en ik baal van die lekkage.(mijn schoonouders ook trouwens als ik weer het pad op komt rijden!!!!)
Citroen Bx Deauville 1993
Volgens mij zit er inderdaad binnenin ook nog een keerring bij de ontstekingsmodule.
Re: olie lekkage
Eric schreef:Ik heb pas alle keerringen vervangen links van mijn 1400 tu blok.(d.zijde)
Ook het o-ringentje bij de onsteking. Het blijft een natte boel!!!
Zit er achter de ontstekingsmodule ook nog een keerring?
Ik ga daar wel vanuit, en ik neem aan dat er wat kan gaan lekken bij het vliegwiel. Wat is de manier om alles in een keer aan te pakken?
Het motortje loop nog zo goed en ik baal van die lekkage.(mijn schoonouders ook trouwens als ik weer het pad op komt rijden!!!!)
Waar lekt ie dan? Onder de verdelerkap misschien? Dan moet je een nieuwe verdeler zoeken denk ik, óf je moet het geluk hebben dat je daarvan wél het keerringetje kunt vervangen.
Ich bin ein Breaker
Re: olie lekkage
Eric schreef:Ik heb pas alle keerringen vervangen links van mijn 1400 tu blok.(d.zijde)
Aan de D.zijde bij een 1400 blok?, is dat niet een lekke kop?
Op het hoekje (voorkant) aan de d.zijde zit een rubberen afdichting in de koppakking voor een oliekanaal, dat rubber droogt uit en gaat lekken, is een bekend probleem.
Re: olie lekkage
ZX1.4i schreef:Eric schreef:Ik heb pas alle keerringen vervangen links van mijn 1400 tu blok.(d.zijde)
Aan de D.zijde bij een 1400 blok?, is dat niet een lekke kop?
Op het hoekje (voorkant) aan de d.zijde zit een rubberen afdichting in de koppakking voor een oliekanaal, dat rubber droogt uit en gaat lekken, is een bekend probleem.
Dit ging toch om lekkage aan vliegwielzijde; Zit er achter de ontstekingsmodule ook nog een keerring? Ik ga daar wel vanuit, en ik neem aan dat er wat kan gaan lekken bij het vliegwiel. ?
Ich bin ein Breaker
ja het gaat dus niet om D-zijde maar om de kant onder ontstekingsunit.
Aan D-zijde is alles al vervangen zoals vermeld.
Het gaat er dus om wat er allemaal nog meer kan lekken.
Voor mijn gevoel gooit het vliegwiel olie uit het gat in de versnellingsbak.
Het is gewone olie. Betekend dat ik de versnellingsbak moet loshalen?
Citroen Bx Deauville 1993
Eric schreef:ja het gaat dus niet om D-zijde maar om de kant onder ontstekingsunit.
Aan D-zijde is alles al vervangen zoals vermeld.
Het gaat er dus om wat er allemaal nog meer kan lekken.
Voor mijn gevoel gooit het vliegwiel olie uit het gat in de versnellingsbak.
Het is gewone olie. Betekend dat ik de versnellingsbak moet loshalen?
Als de vliegwielkeerring vervangen moet worden, zal je idd de versnellingsbak moeten demonteren.
Gr,
Marten
mpostma schreef:Als de vliegwielkeerring vervangen moet worden, zal je idd de versnellingsbak moeten demonteren.
Gr,
Marten
krukas-keerring…ja, dan moet de bak en vliegwiel eraf. keerring zelfd is 2 minuten werk
vervang ook gelijk dan de koppelingsplaat en drukgroep, als je toch bezig bent. en vaak is de koppelingsplaat ook enigsinds voctig door de olie.
gister en vandaag ook een krukas-keerring van een 1800 Zetac gedaan (mondeo).....moet het hele subframe er ook nog onderuit
blijft ford he.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Kan de bak eraf zonder de aandrijfassen te verwijderen, ik bedoel kun je de boel zover uit elkaar trekken zonder dat je de bak uit de auto haalt?
Bij een oude ford fiesta ging dat prima. Wel twee ontvelde handen, maar toch…
Citroen Bx Deauville 1993
Eric schreef:Kan de bak eraf zonder de aandrijfassen te verwijderen, ik bedoel kun je de boel zover uit elkaar trekken zonder dat je de bak uit de auto haalt?
Bij een oude ford fiesta ging dat prima. Wel twee ontvelde handen, maar toch…
Zou wel kunnen. Maar je bespaart je hopeloos veel tijd en moeite door de aandrijfassen er normaal uit te vissen. Bovendien het risico dat je met het erin prutsen (want dat krijg je vooral met de rechter as) gelijk weer een keerring beschadigt.
Gr,
Marten