Hallo, ik ben niet zo vaak online de laatste tijd…. druk, druk, druk
Ik heb een probleem met een GTi uit ‘87
Ik krijg de startmotor niet rond, deze is vervangen en 100% goed.
Het contactslot is ook oke, wat kan het zijn…..
Ik denk dat het aan de kabels ligt, deze sturen geen stroom door naar de bendix…
Wat kan ik het beste doen, een nieuwe kabel leggen vanaf het contactslot ???
Ciao…
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Re: GTi startmotor probleem
BANZER schreef:Hallo, ik ben niet zo vaak online de laatste tijd…. druk, druk, druk
Ik heb een probleem met een GTi uit ‘87
Ik krijg de startmotor niet rond, deze is vervangen en 100% goed.
Het contactslot is ook oke, wat kan het zijn…..Ik denk dat het aan de kabels ligt, deze sturen geen stroom door naar de bendix…
Wat kan ik het beste doen, een nieuwe kabel leggen vanaf het contactslot ???Ciao…
Als eerste de accupolen schoonmaken en vastzetten met een likje vet erop, zo je dat nog niet gedaan had?
Of de dikke massakabel (onder de accu) in dit circuit zit, sja, check ‘m eens.
Ich bin ein Breaker
De dikke (-) kabel van de accu naar de versnellingsbak kan inderdaad ook het probleem zijn. Er kan net genoeg stroom zijn om alle functies te laten werken, maar als je probeert te starten gebeurt er niets. Dit heb ik van de week nog met mijn deaville gehad.. Startmotor draaide wel rond, maar heeeel langzaam.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon in de kabelboom zitten. Probeer anders eens een draadje van de (+) pool naar de stekker aansluiting op de startmotor te zetten, kijken of hij dan wel ronddraait.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
GoofBlikscha schreef:De dikke (-) kabel van de accu naar de versnellingsbak kan inderdaad ook het probleem zijn. Er kan net genoeg stroom zijn om alle functies te laten werken, maar als je probeert te starten gebeurt er niets. Dit heb ik van de week nog met mijn deaville gehad.. Startmotor draaide wel rond, maar heeeel langzaam.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon in de kabelboom zitten. Probeer anders eens een draadje van de (+) pool naar de stekker aansluiting op de startmotor te zetten, kijken of hij dan wel ronddraait.
Honderd ampere door je contactslot, dat gaat niet werken hoor!
De startmotor wordt geschakeld met het startrelais op de motor zelf, die dan weer wordt aangestuurd door het contactslot.
Als dat gebeurt (en dat is het geval) dan loopt de enorme startstroom niet door de kabelboom maar vrijwel direct van de accu naar de startmotor toe. Heb je dus dit probleem dan zit het in de constante-plus-draad of in de massa-aansluiting of in de startmotor zelf (relais, motor, aarding).
Zoek het dus niet verder dan mogelijk is!
Ich bin ein Breaker
karel schreef:GoofBlikscha schreef:De dikke (-) kabel van de accu naar de versnellingsbak kan inderdaad ook het probleem zijn. Er kan net genoeg stroom zijn om alle functies te laten werken, maar als je probeert te starten gebeurt er niets. Dit heb ik van de week nog met mijn deaville gehad.. Startmotor draaide wel rond, maar heeeel langzaam.
Maar het kan natuurlijk ook gewoon in de kabelboom zitten. Probeer anders eens een draadje van de (+) pool naar de stekker aansluiting op de startmotor te zetten, kijken of hij dan wel ronddraait.Honderd ampere door je contactslot, dat gaat niet werken hoor!
De startmotor wordt geschakeld met het startrelais op de motor zelf, die dan weer wordt aangestuurd door het contactslot.Als dat gebeurt (en dat is het geval) dan loopt de enorme startstroom niet door de kabelboom maar vrijwel direct van de accu naar de startmotor toe. Heb je dus dit probleem dan zit het in de constante-plus-draad of in de massa-aansluiting of in de startmotor zelf (relais, motor, aarding).
Zoek het dus niet verder dan mogelijk is!
Volgens mij bedoelen jullie hetzelfde. Even een direct touwtje van pluspool naar de bendix ansluiting (waar het dunne draadje van het contactslot aan vast zit). Als ie dan zonder probleem aanslaat weet je gelijk dat in dit circuit het probleem is.
Slaat ie niet aan, dan weet je dat het probleem of in de massa aansluiting zit OF in de dikke pluskabel die via de startkabel ook naar de dynamo loopt.
Gr,
Marten
Ja dat bedoelde ik inderdaad
Als hij het dan wel doet, (de bendix relais dus zelf met een draadje schakelen) dan weet je dat je het in de kabelboom moet zoeken.
Wat trouwens ook nog kan, onder je accu bak zitten als het goed is een paar stekkers. Daar lopen de draden van de startmotor ook over. Kan hier ook rommel of zo tussen zitten? (Bij de vandaag gesloopte 16TGI waren deze stekkers behoorlijk gecorrodeerd…)
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993