2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
problemen bij het voltanken
ZXfurore
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-06-2005

Gepost: 06 augustus 2005 02:57 AM
  [ # 16 ]

bedankt voor de tips tot nu toe!

ik heb inderdaad gemerkt dat ik er nog een liter of vijf bijkrijg na het afslaan van de pomp. de grootste hoeveelheid die ik tot nu toe heb getankt is dan ook 33 liter. hoe kom ik erachter of het inderdaad de ontluchting is, of dat mijn leidingen vuil zijn?

van de week heb ik te horen gekregen dat het misschien ook wel het metertje zelf zou kunnen zijn, wat stuk is gegaan door piekstroom (14 ipv 12 volt). het electrisch systeem van citroen kennende best een optie..
ik streef toch eigenlijk naar perfectie wat betreft het functioneren van mijn auto. hoe kan ik nagaan waar het probleem zit?

en nog een laatste vraag: iemand interesse in het eventueel ruilen van auto? ik wil misschien toch over een tijdje diesel gaan rijden, aangezien de lpg installatie niet in mijn auto past Sad  de installatie kwam uit een berlingo, dacht dat dat wel zou gaan ( ook een TU-blok) .

gr richard

Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic:    VW 1303 ‘73

Profiel  
 
Maarten Deen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 16-07-2004

Gepost: 07 augustus 2005 02:55 PM
  [ # 17 ]
ZXfurore schreef:

piekstroom (14 ipv 12 volt).

Als het om piekstroom gaat dan is moet dat meer dan 14 volt geweest zijn. De dynamo geeft normaal 14 volt af.

Peugeot 404 cabriolet 1966
ZX 1.8i Furio Orga 5971, 258.116 km (verkocht)
Fiat Punto Evo 1.3 diesel 2010
Zien waar je geld naar toe gaat?

Profiel  
 
ZXfurore
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 02-06-2005

Gepost: 06 september 2005 11:52 PM
  [ # 18 ]

sorry, ik bedoelde 17 volt. mijn excuus

Daily Driver: Citroen ZX Avantage ‘94
Classic:    VW 1303 ‘73

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook