24 van de 33
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
   
McDean zijn Bx Sport Mk2
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 26 september 2007 05:43 PM
  [ # 346 ]

ach onderstuur is best geinig, lekker met het gaspedaal sturen, heb het een keer voor mekaar gekregen om overstuur te heben in de 16v en das wel f schriken, dat was in een bochtnaar links, in een bocht naar rechts kan ik eigenlijk doen wat ik wil maar het blijft onderstuur:zou mijn penske daar iets mee te maken hebben? Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 26 september 2007 05:48 PM
  [ # 347 ]

tis wel leuk dat ze snel gaan mij mijn bx heeft toch een onderstuur!! En dat al bij een snelheid van 40km per uur

er hangt veel af van je banden… ik zie dat je in Breda woont? Dan ken je vast de bocht als je van de A27 de afslag Breda-Noord neemt, en richting noordelijke rondweg rijdt. Da’s een mooie dubbelstrooks bocht.
Met mijn michelin energy’s kon ik daar al glijdend en piepend met 70 doorheen. Nu, met Fulda’s, had ik bij 80 nog geen piepende banden.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 26 september 2007 09:39 PM
  [ # 348 ]

Zucht ... het schiet nog niet echt op met me 1400 Confused

Maar goed… onderstuur nooit echt last van gehad Cool  195 toyo plak kauwgum banden Laughing En zoals Harm al aangeeft, dat kan HEEL veel schelen, bochten waarin anderen moeten afremmen naar 50/55 knal ik met 70 a 80 doorheen. Laughing

Ik heb ondertussen al wel een leuk Ax 1400 GT blok staan Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 december 2007 06:52 PM
  [ # 349 ]

zou het nu dan echt gebeuren:



hij staat nu in de schuur klaar Cool

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 08 december 2007 06:59 PM
  [ # 350 ]

Ziet er gaaf uit! Ga je de stootstrips nog vervangen voor dikke en in kleur maken?

Ik ben ook erg benieuwd hoe het rijdt als het AX-blokje erin ligt Cool

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 08 december 2007 08:05 PM
  [ # 351 ]
knäckor schreef:

Ziet er gaaf uit! Ga je de stootstrips nog vervangen voor dikke en in kleur maken?

Ik ben ook erg benieuwd hoe het rijdt als het AX-blokje erin ligt Cool

wordt zonder strips net als de sport!!

Ik ben ook benieuwd hoe dat rijd… zeker met spaggeti richting de 100 pk Cool
(ook benieuwd naar het verbruik Rolling Eyes )

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27897
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2007 09:30 PM
  [ # 352 ]

Ik denk eigenlijk dat je qua motor de voorkeur gaat even aan de 19 GT Wink

Een 1900 motor is vanzichzelf soepeler en zal denk ik meer Nm leveren.

100 pk in een BX is natuurijk eigenlijk al niet veel meer dan de 90 pk die de 1600 geeft. Dan nog eens dat jou BX wat extra gewicht heeft door alles wat erin zit Wink
Je zal hem wel flink op toeren moeten houden.

Denk dat het een leuk ding wordt om stukjes mee te crossen, maar voor soepel rijden zou ik de voorkeur geven aan een grotere motor inhoud Cool

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 08 december 2007 09:42 PM
  [ # 353 ]
McDean schreef:
knäckor schreef:

Ziet er gaaf uit! Ga je de stootstrips nog vervangen voor dikke en in kleur maken?

wordt zonder strips net als de sport!!

Hoe wou je dat gaan doen dan?

De deur wordt nooit helemaal netjes als de strips eraf haalt, en misschien heb je nog wel wat kleurverschil ook.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 10 december 2007 11:25 AM
  [ # 354 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik denk eigenlijk dat je qua motor de voorkeur gaat even aan de 19 GT Wink

Een 1900 motor is vanzichzelf soepeler en zal denk ik meer Nm leveren.

100 pk in een BX is natuurijk eigenlijk al niet veel meer dan de 90 pk die de 1600 geeft. Dan nog eens dat jou BX wat extra gewicht heeft door alles wat erin zit Wink
Je zal hem wel flink op toeren moeten houden.

Denk dat het een leuk ding wordt om stukjes mee te crossen, maar voor soepel rijden zou ik de voorkeur geven aan een grotere motor inhoud Cool

Geef ik je gelijk aan. Snel is het niet maar gewoon lekker flot Cool
Daarnaast valt die extra gewicht wel mee door het alumunium 1400 blokje Laughing

Hij wordt (denk/hoop ik) sneller dan een BX 1600 dus dan kom je goed mee met het verkeer…

Alleen het verbruik is afwachten Rolling Eyes

Maja anders maar een saxo blok erin Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 10 december 2007 08:24 PM
  [ # 355 ]

Nou, 100 pk in een BX niet zo maar niks hoor.
Een GT heeft ook “maar” 105 pk.

Je zult hem alleen een beetje op toeren moeten houden, denk ik Wink

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 11 december 2007 04:37 PM
  [ # 356 ]

ax gt de monopoint heeft 75 pk tog?  en de dubbele carb versie 85, em de gti 95 vanwaar het 100 pk verhaal dan?

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 december 2007 04:38 PM
  [ # 357 ]

Ik ben ook een beetje sceptisch idd. Een spaghetti levert je nou ook weer niet zoveel extra vermogen op. 90 is realistischer denk ik, en dan ben ik al positief.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 11 december 2007 05:05 PM
  [ # 358 ]

Wat is een spagetti?

 

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 11 december 2007 05:30 PM
  [ # 359 ]

das een uitlaat spruitstuk

normale gaat van 4 uitlaat pijpen direct naar 1 pijp

spagetti gaat van 4 -> 2 -> 1 voor minder weerstand dus je hebt iets meer kracht.

google maar eens op spaghetti spruitstuk ofzo Wink

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 11 december 2007 06:52 PM
  [ # 360 ]

Niet helemaal. Een spruitstuk die van 4 pijpen 2 en weer van 2 pijpen 1 maakt wordt wel eens een 4-2-1 spruitstuk genoemd. Een spaghetti is met 4 pijpen die precies even lang zijn maar die zo zijn gebogen dat ze wel allemaal bij elkaar komen. En aan die buigingen heeft het zijn naam te danken.

Hier is goed te zien dat bij het originele spruitstuk (links) de 2e en 3e pijp aanzienlijk korter zijn dan de 1e en 4e. Bij het spaghetti-spruitstuk (rechts) zijn alle pijpen even lang.

Dit is een heel mooi voorbeeld van een mooi zelfknutsel-spaghetti-spruitstuk

Overigens is dat voor een 205 1.4. Heel cool is dat, want dat is dezelfde motor die in alle Cannesjes en Deauvilles ligt. Er is dus nog hoop voor de Deauville. Ze hebben het ook erg netjes gedaan, die gasten. Restecp! Het hele verhaal staat hier .

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
24 van de 33
« Eerste  < Vorige 22 23 24 25 26 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook