2 van de 2
 < Vorige 1 2

audio in een zx
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5008

Gepost: 14 januari 2006 02:39 PM
  [ # 16 ]
ZX-Cruiser schreef:

Nou uit 16cm komt toch net even wat meer fijne basweergave.

Inderdaad. Dat vind ik in de Xantia wel lekker. Hoewel het de standaard speakers zijn.

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 22 januari 2006 05:25 PM
  [ # 17 ]

Dat is duidelijk: de Kenwood’s die er nu in zitten klinken voor geen spoor.

Kan iemand mij uitleggen wat de truuk is waarmee ik ze eruit (en wat anders erin) krijg?
De roosters kun je er zo aftrekken, maar het lijkt erop dat de speakers ergens achter het paneel wat je dan ziet gemonteerd zijn.

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 23 januari 2006 07:20 PM
  [ # 18 ]

het is bijna niet voor elkaar te krijgen om een goede bas weergave in de deur van een zx te krijgen daarvoor moet je de deur met speciaal spul bekleden de boxen zitten nl te hoog voor een strakke bas.
De panelen van de deur kun je los trekken doe dit voorzichtig ander kunnen de pootjes breken.
je haalt wel gewoon een goed geluid als je bv de wat duurdere uitvoeringen van b.v pioneer koopt kosten tussen de 75 en 150 euro dan heb je een zeer goed klinkende speaker.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 23 januari 2006 07:40 PM
  [ # 19 ]

Ik was ook al van plan om inderdaad in die prijsklasse wat te zoeken. composetje (dus losse tweeters).

Net de eerste wat langere rit gemaakt. Duidelijk: probleem is dat de linker speaker vrijwel zeker gescheurd is.

De roosters kreeg ik er dus wel eenvoudig af, maar ik had het idee dat het paneel daaronder er ook af moet.

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 23 januari 2006 07:55 PM
  [ # 20 ]

Die tip had ik al gehad Wink

Maar is toch een best eind weg. Hier in Enschede zit ook nog een inbouwer. Denk dat ik daar morgen maar eens langsga.

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 23 januari 2006 10:09 PM
  [ # 21 ]
M&M schreef:

Ohh Surprisedops:  Laughing

Hmmmm,
volgens mij had ik die tip gevonden op een parallel-universum in een berichtje van iemand die uit die contreien komt.

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 23 januari 2006 11:09 PM
  [ # 22 ]

Heb even fotootjes gemaakt.

De speaker zit hierachter:

Als ik dit eraf haal (gewoon naar voren trekken, gaat heel eenvoudig) zie ik dit:

Lijkt me dus dat er nog een kap voor zit. Weet iemand hoe ik die kap los krijg?
Torxjes losdraaien lijkt me duidelijk, maar zit die kap nog ergens geklemd of vast?

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 24 januari 2006 01:20 AM
  [ # 23 ]

Huh Shocked
Hoe hebben ze dat nou voor elkaar gekregen? foutje af fabriek zeker?

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 24 januari 2006 10:20 AM
  [ # 24 ]

En natuurlijk is het ook niet mogelijk de speakers er onderweg te slopen zeker…..

Mijn ervaringen met de deurpanelen van de Xantia waren al niet zo geweldig….. Crying or Very sad

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 25 januari 2006 10:04 PM
  [ # 25 ]
ZX-Cruiser schreef:

Heel voorzichting te werk gaan, goed kijken waar de pennen zitten en er rekeking mee houden. Dan moet het wel lukken (heb ze al zo vaak losgehad..).

Met een beetje goede wil gaat het soepel: Ze zijn er bij Renard nog afgeweest om de sloten te vervangen. (volgens mij moet dat van binnenuit)

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 29 januari 2006 12:30 PM
  [ # 26 ]

Verwijderen van de panelen viel mee, bleek een stuk eenvoudiger dan van de Xantia.

De linker speaker was duidelijk beschadigd doordat ie onder het paneel geklemd had gezeten.

Heb er nu een Magnat composetje ingezet. Kwam alleen tot de ontdekking dat ik de kabel van de tweeter niet vanaf de speaker in de deur kon halen: er zit geen kabeldoorvoer naar mijn deur, maar een stekker. Heb de tweeters dus achter de radio aangesloten (overigens wel de witte stekker gevonden met de kabels voor de achterspeakes). De kabel links ligt nu door de zekeringenkast, rechts achter het pennenbakje in het dashboard.

Van de man van wie ik de speakers kocht (inbouwer in Enschede) kreeg ik de tip om een bepaalde kit te gebruiken om de tweeters op het dashboard te plakken. Beschadig ik de boel niet en kan ik ze eenvoudig weer verwijderen. Kreeg zelfs een “kauwgombal” van dat spul van hem mee.

Duidelijk een verbetering van de geluidskwaliteit. Denk dat ik het daarmee wel ga redden.

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 29 januari 2006 04:46 PM
  [ # 27 ]

ben wel benieuwt hoe het klinkt in je bolide Confused:

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 29 januari 2006 06:43 PM
  [ # 28 ]
stan schreef:

ben wel benieuwt hoe het klinkt in je bolide Confused:

Ik eigenlijk ook wel.

Zijn van het weekend op pad geweest met de ZX, maar mijn vrouw is niet zo van de hard-staande radio. Morgen weet ik meer. Bij laag volume blijft er van de bas helemaal niets meer over zijn de tweeters duidelijk overheersend. Maar daar had ik in de Xantia ook last van.

Profiel  

stan
> 1800 berichten

Gepost: 29 januari 2006 09:09 PM
  [ # 29 ]

omdat de basspeakers zo hoog zitten valt er veel weg da’s erg jammer ik heb er een klein aktief baspijpje in liggen voor de lage tonen

Profiel  

EW
> 5000 berichten

Gepost: 30 januari 2006 08:11 PM
  [ # 30 ]

Hoe het klinkt?

Super!

bij laag volume merk je wel te goed dat de bas-speakers wat verstopt zitten. De tweeters schetteren dan een beetje, maar als je het volume wat verder open draait klinkt het perfect!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook