Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
2cvkuiken schreef:he?
kun je gewoon blauwe kentekenplaten laten slaan? das niet eens verkeerd, kan nog wel eens leuk staan ook:)
Ja, je kan ze gewoon laten slaan, maar ze hebben voor de politie en RDW de zelfde waarde als een kartonnetje met daarop de cijfers/letters gestift.
Zelf rijd ik met mijn GS ook met illegale blauwe platen, maar dit zijn nog de originele platen die voor de invoering van de GAIK-platen er op zaten.
Maar het mag niet, je mag met blauw rijden als je afgifte datum van voor 1 januari 1978 is.
En als je auto ingericht is als taxi
Schijt aan originaliteit.
Zouden ze het verschil zien tussen een ‘78 eend en een 84’er? (bij de politie) en is de boete hoog? want t staat wel stoer
2cvkuiken schreef:Zouden ze het verschil zien tussen een ‘78 eend en een 84’er? (bij de politie) en is de boete hoog? want t staat wel stoer
de lettercombinatie wordt wel herkend. Dus daar gaat het dan fout.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
2cvkuiken schreef:Zouden ze het verschil zien tussen een ‘78 eend en een 84’er? (bij de politie) en is de boete hoog? want t staat wel stoer
Ja het staat leuker natuurlijk. Maar als je staande wordt gehouden en ze vragen om je autopapieren vereist het natuurlijk weinig deskundigheid om te zien uit welk bouwjaar je 2cv’tje is. En volgens mij weten ze bij de politie heus wel wat wel en niet is toegestaan en anders zoeken ze dat bij twijfel wel even op in hun boekje.
Voor de topic starter: Gefeliciteerd met je aanschaf en veel sterkte met het opknappen van deze 2cv.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Als we toch illegale platen willen monteren waarom dan niet deze: Een tijdje terug zag ik op TV een Nederlandse Peugeot 404 met Nederlands kentekennummer op Franse platen. Prachtig. Zeg maar DE-01-02 in zilverkleurige letters op zwarte ondergrond met zilverkleurig lijstje. Waar zou zulks te bestellen zijn? Zou je dat in Frankrijk zo maar kunnen laten maken? Het zou mijn DS en andere oude Franse knarren een mooi uiterlijk geven. En natuurlijk net zoals de blauwe platen op auto’s na 01-01-‘78 bij de APK even wisselen voor toegestane.
Nog even verder mijmeren: Een DS met nummerbord vóór met gat voor de slinger, een oude 2CV met een in twee stukken afgewerkte plaat achter, een Dauphine met rond gat in de plaat voor de nummerbordverlichting et cetera, et cetera.
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Franse kentekenplaten kun je laten maken bij de Franse Centre Commerciales. Als je een winkelcentrum met een Auchan supermarkt zoekt, daar zit haast altijd een sleutelboer die ook platen perst. En anders zit er vaak een Norauto (soort Halfords) oid in de buurt die het ook kan.
Platen met gat voor de slinger hebben ze niet die kun je nog wel op oltimerbeurzen vinden in Frankrijk. Zo lag er een hele stapel nieuwe op de beurs in Lac de Madine ( http://62.95.94.132/gallery/Lac-de-Madine-2005 )
Je gaat toch niet serieus een club van een special maken he
Maar vierkante koplampen is inderdaad wel schattiger.
Ik heb hier heel wat gevloek in de tuin gehad omdat een eend toch iets rotter was dan gedacht. Vooral de bodemplaten hebben tot heel wat kopzorgen geleid.
We hebben nu nog 1 perfekte koets in de tuin liggen en een nieuw chassis onder een bijeengeraapte onderdelen eend. Als je interesse hebt pb box staat open. Mijn broer heeft er namelijk geen tijd meer voor en heeft al twee rijdende restauraties dus beetje te veel van het goede.
Inderdaad jammer van die platen! Ik zou het risico met die blauwe platen niet nemen eerlijk gezegd. Ze zijn tegenwoordig erg aan het zoeken om boetes uit te kunnen delen
Het is inderdaat trickie wat die ‘illegale’ platen betrefd. Ikzelf lig er niet wacker van, en schroef ze er gewoon op. Hou anders je gele platen in de kofferbak met een paar tie-wraps bij de hand. Kun je altijd zeggen dat je het niet wist, en ter plaatse de boel ‘geel’ maken.
En wat te denken valt van Fiat 500 /127? Die hebben voor vaak zo’n belachelijk klein blauw plaatje dat je het haast niet ziet. En oldtimer mercedessen dan? Met name het type WDB115 uit eind jaren 60? Hebben achter een te kleine blauwe plaat. En daar wordt zelfs bij de APK niet al te moeilijk over gedaan, als je de goeie platen maar achterin hebt liggen.
Nee hoor, ik vind het allemaal wel best. En denk zelfs dat menig agent er niet eens bij na denkt. Die ziet gewoon een Eend, en als hij over de combinatie zou struikelen zeg je dat hij later geimporteerd is. Een kleine studie voor de man met de snor zal gauw uitwijzen dat je ‘bak’ niet van vóór 1978 is, maar de meeste agenten vinden het wel best hoor.
Ik denk niet dat ik blauwe platen op een BX moet gaan schroeven, dat zal wel opvallen…
Mijn achterbuurman rijdt veel in oude Rovers, en die heefd ook blauwe platen op auto’s waar dat eigenlijk niet mee mag…Nooit gezeur gehad.
Je moet het gewoon zo zien, een auto die oud lijkt, en die vóór 1978n ook al op de markt was, zullen ze er niet op controleren lijkt me…
Test
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
zandvoorta schreef:Vind ik ook niet passen op een eend van 1986 maar ja, je laat hem er niet voor staan toch?
In 1986 reed met hier al acht jaar met gele platen rond, dus ik vind dat nou niet echt een argument. Dat je het mooier vindt, dat begrijp ik wel, maar de enige reden dat ik zeg van ja, hier moet je dan wel blauwe platen hebben, is wanneer de auto van voor 78 is, maar bv later in nl op kenteken is gezet.
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Kijk, eigenlijk zijn kentekenplaten gewoon lelijk…
Ik vind vooral dat EU logo op je kentekenplaat vreselijk….ik ben FEL tegen de EU, maar moet er wel mee rondrijden.
Vandaar dat ik altijd een (militaire) NL’se vlag achter op mijn auto heb zitten….die is rechthoekig en die regelt Renz uiteraard voor me.
Ik kan kentekens echt mooi vinden. Er zijn hele mooie combinatie’s…
Maar dat is een beetje een tik van mij. Ik onthoudt ze ook altijd. Ik ben 4 jaar taxichauffeur geweest, en nu al een paar jaar busschauffeur, en weet alle kentekens nog uit mijn hoofd (+ mijn eigen auto’s uiteraard). Dat zijn er toch al een stuk of 250 denk ik.
Test
Thijsvandebles schreef:Ik kan kentekens echt mooi vinden. Er zijn hele mooie combinatie’s…
Maar dat is een beetje een tik van mij. Ik onthoudt ze ook altijd. Ik ben 4 jaar taxichauffeur geweest, en nu al een paar jaar busschauffeur, en weet alle kentekens nog uit mijn hoofd (+ mijn eigen auto’s uiteraard). Dat zijn er toch al een stuk of 250 denk ik.
dat heb ik ook..
herken auto’s vaak aan de kentekens..
En dat van die mooie combinaties van letters (in mijn geval) is ook waar…
XT, XP vind ik al 2 mooie letter combo’s..
En dan PK-**-GP natuurlijk (mijn kentekenletters)
Ik herken juist in het donker mensen aan hun kenteken. Dan zeg je later, zag je me niet? Oh, zeggen ze dan. Seinde jij met je lichten, ik dacht, wat zijn ze geel
We kunnen wel een wedstrijdje doen wie de meeste kentekens weet…
Test