6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
Wat was jouw eerste Auto ?
Dutch Steph
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 316
Geregistreerd: 11-07-2005

Gepost: 29 juli 2005 03:07 PM
  [ # 76 ]

Mijn eerste auto was in 1994 deze BX uit 1986:

inmiddels 7 auto’s verder weer een Citroën.  Very Happy

Profiel  
 
ewwie
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227
Geregistreerd: 27-12-2004

Gepost: 29 juli 2005 03:12 PM
  [ # 77 ]

Een AX! En dat is mij erg goed bevallen, een heerlijke auto’tje. Lekker zuinig en t onderhoudt is vaak makkelijk om zelf te doen (samen met erwt Very Happy). M’n tweede auto is een BX, rijdt ook heerlijk! In de BX kun je in ieder geval bij een snelheid van 120 nog ‘normaal’ met elkaar praten, en bij de AX moest je dan af en toe bijna schreeuwen. Alhoewel, de AX bij de 140 weer heerlijk reed, tja.. wat moet je dan he Surprisedops:

We gaan voor de goede sfeer op dit forum!

Profiel  
 
JHV
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 65
Geregistreerd: 22-01-2004

Gepost: 29 juli 2005 08:27 PM
  [ # 78 ]

Mijn eerste auto was een oude Eend. Een rode 2CV6. Kon je ongestraft mee van de Friese Straatweg via een smalle gras berm naar de naastgelegen parallel weg voor een inhaal actie. Dat ging met een gangetje van 70 km/h. (jeugdige overmoed)
Mijn tweede auto was een simca 1100 TI. Was een enorme overstap van de 1e naar de 2e auto.
De simca ging echt hard(voor die tijd 1976), koste veel benzine en voorbanden. Maar dan trok je ook een BMW 316 d’r uit.
Was wel handig dat ik in die tijd in een citroën garage werkte.
Johan

ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 29 juli 2005 09:05 PM
  [ # 79 ]

De begin jaren

Mijn eerste auto was een renault 16 tx uit ‘79,antraciet met grijze bekleding.
Prachtige auto,veel chroom,alles electrisch en een 5-bak stuurversnelling.
Mijn tweede was een witte cx 24gti uit’81 met een bruin leren interieur en airco.
Was altijd een service auto geweest van citroen ruesink uit ruurlo,m.a.w,hier reden de monteurs altijd in.
Dat verklaarde ook wel waarom de wagen zo snel was,en een beetje olie luste.

Het was een cx of niks

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 30 juli 2005 02:19 AM
  [ # 80 ]

Mijn eerste auto was een Renault Clio 1.4i RN uit 1996. Heerlijk autootje op zich, je kon er lekker mee scheuren (was echt een sport om er hard mee te rijden). Er zat alleen een achteraf ingebouwde startbeveiliging in die ervoor zorgde dat de eigenaar ook alleen kon starten als het systeem een goede bui had, erg vervelend. Heb het autootje maar een maand of 4 gehad omdat ik toen een baan kreeg waarbij een Diesel een stuk rendabeler was..

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 30 juli 2005 01:00 PM
  [ # 81 ]

Rijbewijs gehaald 10-12-1997… gekocht op 19-12-1997:

‘86 Celica ST. Toen ik ‘m kocht stond er al 306.000km op de teller Shocked maar nog helemaal origineel en op 13 inch lichtmetaal. Alleen de mistlampen zaten er al op. Op de foto zitten de doppen erop om het feit dat het glas voor de zoveelste keer kapot was te verbergen Very Happy
Heb nog flink getwijfeld heb tussen deze of een Volvo 360…  die ongeveer de helft gelopen had, maar wel beroerd klonk en aanvoelde. Slecht gevoel bij, dus werd het de Celica, ondanks dat dat een basismodel was met veel meer gelopen. Rare keuzes? Och, het moest wat aparts wezen. Apart in welke zin maakte eigelijk niet uit.

Ik heb ‘m gehad van 1997 tot 2003. Hoewel je misschien niet helemaal van dezelfde auto kan spreken aangezien er op het laatst weinig origineel meer aan was Wink

Een jaar na aanschaf ging er een 16-klepper in en een zwart interieur (was blauw :kots ). Dat kwam allemaal uit een schade-GT die ik goedkoop kon opkopen. Nog een jaar later sloeg een achterschokdemper vast (nog de originele!), mooi moment om er rondom Koni geel met APEX veertjes onder te schroeven, en sindsdien heb ik me vooral toegelegd op kleinere dingen. Zoals een nieuw type front, open luchtfilter, subtiele (qua geluid dan) sportuitlaat, en nog veel meer. Uiteindelijk stond ie 4cm lager, op 2 inch grotere wielen en met ~48pk méér dan ik begonnen was Twisted Evil ... en stukgaan homaar, een echte Jap… kon me volledig toeleggen op modificaties, want onderhoud had ie amper nodig. Dat was met de BX die ik daarna kocht wel anders Shocked

Foto uit 2000 trouwens, toen was ie al verre van origineel en voor de 3e keer onderweg naar het destijds jaarlijkse celica circuit-uitje op Hockenheim… Deze auto heb ik mee leren sleutelen. Ook anderhalve ton rijervaring opgedaan op benzine. Op het laatst was ik bezig met een turbokit samen te stellen, maar toen ik eindelijk eens ging rekenen met de almaar stijgende brandstofprijzen kwam er direct een bordje “te koop” achter de ramen… en kwam er een BX GTI op gas voor in de plaats. Maar die was ik binnen een jaar zat… (de Xantia nu bevalt een stuk beter hoor Very Happy)

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 31 juli 2005 12:59 AM
  [ # 82 ]

In 1979 was dit mijn eerste auto:

Een Ford 17M uit 1970; hier op vakantie in Limburg, kort na het behalen van mijn rijbewijs.
Daarna volgden:
- 1976 Ford Taunus 1600L
- 1977 GS Pallas
- 1982 nieuwe GSA Spécial
- 1984 nieuwe Visa 11 RE
- 1986 nieuwe BX Leader
- in 1993 een DSpécial 1972
- in 1997 voor “erbij” een 1991 Mitsubishi Galant
- in 2003 na verkoop van de Snoek een 1993 BX Deauville
- in 2004 na de total loss van de Galant een Xantia erbij
En die laatste 2 vormen dus het huidige wagenpark

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
coupéVTR
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 03-06-2005

Gepost: 08 augustus 2005 05:47 PM
  [ # 83 ]

de mijne was een oude zilvergrijze Opel Corsa… NK-81-NV
was al 15 toen ik hem kocht voor 500 gulden.
heb hem een jaar later voor 650 verkocht!

Daarna volgden wat leasewagens, een VW golf (van mijn vrouw, ik ging lekker fietsend naar de baas) en dan nu dan EINDELIJK een Citroën!
De Coupé is wel een prachtbak!

Citroën roels!

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 08 augustus 2005 06:06 PM
  [ # 84 ]
BIG charlie schreef:

Mijn eerste auto was een Autobianchi A112 Abarth, De absolute enige echte Golf GTI killer einde jaren zeventig….
Jongens wat heb ik daar een plezier mee beleeft Laughing  Laughing  Laughing  Laughing

Greetz Cool
BIG charlie

Goh wat toevallig. Mijn eerste autootje was ook een Autobianchi A112 maar dan geen Abarth.. Gewoon 1 liter motortje erin, gaan als de brandweer die dingen zeg.

Gratis gekregen, roest aan alle kanten, 1 wiel met remwerking Wink  Wink  3 dagen mee gereden en toen maar naar de sloop gebracht. Heb er uiteindelijk nog meer geld voor terug gekregen op de sloop dan wat dat ding gekost heeft aan brandstof en verzekering Laughing

1. Autobianchi A112 1.0 1986 met zonnedak
2. Seat Terra 1.3 Diesel 1990
3. Citroën DS 2.0 1969
4. Renault 19 1.4 1989 met zonnedak
5. Citroën BX 1.4 TE 1990
6. Nissan Almera 2.2 TD 2001 (klote voorloopauto met ontzettend slechte stoelen en in een vieze zeegroene kleur)
7. Seat Leon 1.9 TDI 2001
8. Renault Scenic 1.9 DTI 2001 met TWEE zonnedaken!!
9. Citroën C5 Break 2.0 HDI 2004

En vanaf nu alleen nog maar Citroëns als ik nog een rug over wil houden!!!! Al was die Autobianchi ook wel leuk…..

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2487
Geregistreerd: 27-03-2004

Gepost: 08 augustus 2005 07:01 PM
  [ # 85 ]
deur63 schreef:
M&M schreef:

Hun eerste auto was echter een Mini stationwagon Cool

ohh, die zijn cooooool.. Ik heb liever een Minu clubman estate (die met die andere neus dus).. prachtig zeg, zo hoorde een Mini eigenlijk uit te zien (als de clubman dus).

pic van een standaard mini clubman:
 

Clubman Estate??
Mijn broer heeft een rode uit 75!

Op zich een leuk wagentje, maar niks voor mij, zijn bij die hokjes de vering vergeten Confused  Laughing
meer info: http://www.clubmanestate.tk

Mijn eerste auto:
http://www.duckpower.tk
gekocht toen ik een week 18(21 november 2002) was voor 700€ en er tot eind oktober 2004 mee kunnen rijden…staat nu nog op de oprit zonder apk

Profiel  
 
Gepost: 08 augustus 2005 07:04 PM
  [ # 86 ]

Eerste auto was een witte fiat 500 uit 1974, gekocht op mijn zeventiende om iets te rijden te hebben eenmaal dat rijbewijs er was. Dat was er evenwel eerder dan de fiat weer rijdbaar was, dus deed ik mijn eerste legale kilometers in een blauw metallieke visa club van 1979, daarna een poosje alleen het fiatje, twee weken lang een bordeauxrode peugeot 304 uit 1977, vervolgens een goedkope gasbak in de vorm van een redelijk roestvrije rode renault 14 GTL(jaja, het kan) uit 1979. Nu komt het dieptepunt uit mijn automobiele carriere, een vaalblauwe opel kadett D diesel uit 1984. Daarna een rode 2CV6 uit 1980, een blaue 2CV6 uit 1982, een donkergroene peugeot 404 automatique uit 1970 en vervolgens de auto van mijn wildste dromen, een metaalgrijze CX TRD turbo II uit 1987. Helaas niet alleen de zaligste auto die ik ooit reed, maar tegelijkertijd ook de meest exorbitante qua kostenplaatje. Na anderhalf jaar zweef en vlieggenot vervangen door mijn allereerste nieuwe auto, een donkerblauwe berlingo 600 1.9D uit 1998 met als enige doch geweldige optie een girafon (voor de broodnodige ventilatie bij kampeerwagengebruik) en dan nu alweer twee jaar mijn fulloption zwarte berlingo phase II 2.0HDi full option (behalve schuifdeuren en natuurlijk met girafon). Tot slot staan in mijn schuur nog steeds de restanten van mijn voornoemde 404 automatique, mijn eeuwige droomproject, de renault 4CV uit 1956 (staat nog maar 12 jaar op tijd en inspiratie te wachten), ben ik pleegvader voor de puddinggele volvo 245 uit 1981 van mijn broertje en houdt ik samen met mijn vader een mercedes 206D camper uit 1975 in leven. Om het hele spel nog even iets minder overzichtelijk te maken sluiten we de rij echt met het bleekgroene twingootje uit de eerste reeks, dus bouwjaar 1993,  dat hier de tweede viool speelt.

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 08 augustus 2005 08:26 PM
  [ # 87 ]

Uiteraard helemaal vergeten, er staat hier ook nog zo’n Twingo in de garage, die wordt door mijn vrouw gebruikt als “boodschappen” wagentje, voorheen als vervoermiddel naar haar werk, maar aangezien ze niet meer werkt doet ze er de boodschappen mee (als het regent, anders gaat ze met de fiets). We willen eigenlijk een Pluriel maar die is nog even niet te betalen en eerst moet er nog een 2CV komen en eigenlijk nog een DS dus iets zal er moeten wachten…

Wel een leuk ding trouwens zo’n Twingootje. 1.2 16V met gerobotiseerde versnellingsbak, airco, ABS, alles electrisch en zelfs Airbags… (oh ja, en winterbanden…....)

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
Bas
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1003
Geregistreerd: 13-07-2004

Gepost: 09 augustus 2005 08:15 PM
  [ # 88 ]

In principe kan je kiezen of je volautomatisch rijdt of dat je zelf schakelt. Het is een leuk karretje hoor, hij schakelt alleen wat langzamer dan een automaat en hij kruipt niet echt zoals een automaat dat doet. Je krijgt een beetje hetzelfde principe als met de halfautomaat van de DS, zodra je de rem los laat, moet eerst de koppeling opkomen en rol je dus achteruit. Dat is het enige vervelende aan de auto.

Vergeet niet dat het een 1.2 16V is, dat dingetje heeft 75 PK en dat is meer dan genoeg voor zo’n klein karretje. Het ding weegt amper 750 kg. Mijn C5 heeft er 110 voor 1350 kg, dus de verhouding PK/kg is beter dan die van mijn C5. Ik houd dat ding niet bij met optrekken, zelfs niet met het langzame schakelen.

“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”

Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat

Profiel  
 
kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563
Geregistreerd: 04-06-2009

Gepost: 09 augustus 2005 08:30 PM
  [ # 89 ]

citroen bx 14 cannes en hij is nog steeds in ons bezit Very Happy :photo

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 09 augustus 2005 09:50 PM
  [ # 90 ]

Kevertje.
Een vijtien jaar oude VW 1300 Weltmeister. Werd toen in ‘87 al gezien als oldtimer. Nu is een vijtien jaar oude auto gewoon een onopvallende verschijning. Ik kocht hem toen als non-conformistisch vervoermiddel en heb nog leuke herinneringen aan het luchtgekoelde beestje.

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook