VW kever 1300 van 73” in 86” gekocht voor zo’n 75€ en toch 4 jaar mee gereden, daarna verkocht voor 2500
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 389
Geregistreerd: 04-11-2004
- Xantia 2.0 HDi
- Visa 11RE
Mijn eerste bakkie was een VISA 11RE!!! Super geinige kar! Gekocht in de kroeg (van een vriend) voor 150 piek (guldens idd). Helaas moest ik hem voor de APK de deur uit doen, er zat te veel werk aan!
Daarna een tijdje een R5TL gereden! Toen een Niksan Sunny Wagon
Nu ben ik weer terug bij het merk met de Doubble Chevron….
[droom-modus]... de volgende wordt toch echt één MET HP…. [/droom-modus]
(ex) visa 11 RE(1983), (ex) ZX Break, TurboD (1994) Gris Crepuscule,
(ex) Xsara break Hdi Différence II (2004) Gris Iceland, (ex) Xantia Break Hdi Plus (2001) Gris Fulminator, (ex) C5 berline ph2 2.0 HdiF Gris Fulminator{Ik houd geloof ik van grijs…}
Visa 11 RE (1984) wit
BX 19 Gti (1986)rood
Grand C4 Picasso BlueHdi 120 Business (2015) Blue Kyanos
Dit hangt een beetje van de definitie van “eerste auto” af:
eerste auto waarin ik deed alsof ik reed: Dyane 6 de (eerste) auto van mijn vader
eerste auto waarin ik stuurde, terwijl de auto reed: Cx Athena blanc meije mijn vader en broertje duwden
eerste auto waarin ik echt reed: Visa 14RS soixante (was toen auto van mijn moeder)
eerste auto waarin ik reed, vers in het bezit van een rijbewijs: Xm V6 rouge mandarin (toen leasebak van mijn vader)
eerste spiksplinternieuwe auto, waarvoor ik zelf de handtekening onder de koop zette: Xantia HDi110 vert vega
De Xantia heb ik na 104dkm ingeruild voor mijn huidige C5
link naar de Xantia in z’n eentje op 1600x1200:
links naar de C5 in z’n eentje op 1600x1200:
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ik heb altijd gefietst…
Toen ik 30 was onze eerste auto gekocht. Moest en zou een DS worden: Een DSuper5 uit 1974. Zij was 16 jaar oud. Een echte oldtimer! Nu rijden mensen gewoon in een auto van 16 jaar en vallen niet eens op. Had niet veel verstand van auto’s: Toen de motorkap open ging herkende ik alleen de accu en het reservewiel. Toch zo gekocht dat ding…
De DSuper5 ingeruild voor een DS Break, zie links. Tussendoor nog een R4 en een Volvo 360 gehad en nu een Mitsubishi Space Wagon erbij.
Groetjes, Frank
1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland
Rijbewijs behaald op 28 maart 2002, eerste auto gekocht voor € 150, op 10 juni 2002.
Het was een rode BX 14 TE uit 1990, waar echt alles lekte wat maar kon lekken (motorolie, vernsellingsbakolie, LHM). Hij had 167.000 km op de teller staan, de rechter spiegel hing naar beneden, en verder zat de motorkap vol met krassen. Het zag er niet uit, maar reed best lekker. Ik had totaal geen verstand van HP-geveerde BX’en, aangezien ik uit het 2CV-wereldje kom.
In 18 dagen heb ik er 1.000 km mee gereden, maar toen brak de uitlaat doormidden, nota bene op de Moerdijkbrug, waar toen even geen vluchtstrook aanwezig was…. De adals stonden ook al / \ , en toen heb ik ‘m maar op de sloop gegooid. Diezelfde dag nog stond er een donkergrijze BX 19 TGI Routière uit 1992 met 106.267 km op de klok voor de deur
Er zouden nog veel BX’en volgen….
Het gaat hier trouwens om de YK-88-PP:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX