Vandaag bij de GTI van Sep wezen kijken en op wat minpuntjes na best een nette BX en dus gekocht
Vandaag al even hard aan het poetsen geweest en even een inventarisatie gemaakt van wat er in elk geval nog aan moet gebeuren:
- beide bumpers worden opnieuw gespoten
- beide achterbanden moeten worden vervangen (ga ik morgen gelijk doen)
- Spoiler moet opnieuw gespoten worden
- airconditioning moet worden gerepareerd.
- veerbollen zijn zo plat als een pannekoek en moeten worden gevuld (probeer ik van de week nog te doen)
Auto rijdt verder als een trein
Wat foto’s van vanmiddag:
Poetsen:
Interieur gestofzuigd
Naast zijn jongere zus geparkeerd:
Lekker kontje :photo
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Mooi man! Gefeliciteerd en veel plezier ermee :fijnsturen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Totaal aantal Berichten: 719
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
mooie gti mark sjeezus je hebt m nu al mooi gepoetst. de Bx wordt goed verwend daar ben ik blij om
veel succes en plezier ermee
Re: Weer aan de BX
metro2005 schreef:Vandaag bij de GTI van Sep wezen kijken en op wat minpuntjes na best een nette BX en dus gekocht
- airconditioning moet worden gerepareerd.
Hee, aftermarket airco? Succes met de reparatie ervan. Ik hoop dat ie geschikt is voor nieuwerwets koelmiddel, anders wordt het een duur geintje. Meja. wel de moeite waard: een goed werkende airco is heerlijk.
Veel plezier met deze auto!
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ziet er nog mooi strak uit hoor. Gefeliciteerd!!! Maarre, waar zit bij deze BX eigenlijk de bediening van de airco weggewerkt? Ik zie nergens extra knopjes….
ZX-Cruiser schreef:Kijk eens aan, de groot-auto bezitter heeft zijn collectie uitgebreid
Gaat die Xant nou alweer weg dan?
Nee, xantia blijft erbij, die mag lekker afgebeuld worden in de dagelijkse file naar mijn werk
Zo blijft de bx tenminste heel
winnetou schreef:Ziet er nog mooi strak uit hoor. Gefeliciteerd!!! Maarre, waar zit bij deze BX eigenlijk de bediening van de airco weggewerkt? Ik zie nergens extra knopjes….
Daaraan kun je zien dat het aftermarket is. Normaal heb je schuifjes boven de verwarmingsknoppen. Bij aftermarket airco is het opgelost met schakelaars in de handremconsole. Een knop om de recirculatieknop te actieveren en eentje om de airco aan te zetten.
Gr,
Marten
winnetou schreef:Ziet er nog mooi strak uit hoor. Gefeliciteerd!!! Maarre, waar zit bij deze BX eigenlijk de bediening van de airco weggewerkt? Ik zie nergens extra knopjes….
Knopjes zitten op de middenconsole naast de hoogteregeling.
Morgen even een riem proberen te kopen en bidden dat de airco het nog doet maar ik vrees het ergste
Sowieso moet de spanrol vervangen worden ervan.
Anders wacht ik met de airco tot volgende zomer.
Eerst morgen maar even wat tectyleren hier en daar en de achterbanden vervangen.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Yups, ik miste de schuifjes bij de verwarmingsknoppen al. Maar de middenconsole is nog niet in beeld geweest, dan zullen ze daar inderdaad wel zitten.
Ah, Metro was me al weer voor met posten. Gaat snel, zo ‘s avonds….
Totaal aantal Berichten: 423
- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gefeliciteerd
Mooie bak
Nu maar hopen dat een standaardriem past op deze aftermarket airco
Net even gemeten en ik kom op ongeveer 130cm, de langste riem die te koop is is 126,3 dus dat wordt dynamo en spanrol opnieuw afstellen ben ik bang ...
metro2005 schreef:Nu maar hopen dat een standaardriem past op deze aftermarket airco
Net even gemeten en ik kom op ongeveer 130cm, de langste riem die te koop is is 126,3 dus dat wordt dynamo en spanrol opnieuw afstellen ben ik bang ...
Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Ik heb al het genoegen mogen smaken er een keer in te hebben gezeten. (in Breda)
Was het nou een V-riem of multisnaar die de aircopomp e.d. bediend :
Die moet toch gewoon te krijgen zijn…desnoods bij een drijfsnaren c.q. V-Riemenhandel, zoals in onze stad.
Bram schreef:metro2005 schreef:Nu maar hopen dat een standaardriem past op deze aftermarket airco
Net even gemeten en ik kom op ongeveer 130cm, de langste riem die te koop is is 126,3 dus dat wordt dynamo en spanrol opnieuw afstellen ben ik bang ...Allereerst gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst.
Ik heb al het genoegen mogen smaken er een keer in te hebben gezeten. (in Breda)
Was het nou een V-riem of multisnaar die de aircopomp e.d. bediend :
Die moet toch gewoon te krijgen zijn…desnoods bij een drijfsnaren c.q. V-Riemenhandel, zoals in onze stad.
Het is een Multiriem, ga morgen ff shoppen ervoor.
Nu herinner ik het me opeens weer….dat Sep me nog liet zien dat er geen riem omheen zat. ops:
(ik word oud) ops: