metro2005 schreef:Nou, net mijn bx bij de dealer (slik) neergezet zodat die morgen onder het mes kan (naar het aircosysteem kunnen kijken), ik hou jullie op de hoogte.
Je moet dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom bij een dealer voor de Airco ?
Zit er geen Aircospecialist in de buurt ?
Ik vrees met grote vreze dat je dan je portemonnee open kan trekken.
Pas als een airco specialist tegen je zegt….dat er dit en/of dat gerepareerd moet worden, kan je hem altijd nog naar een dealer brengen.
(of Citroen-specialist, die meestal toch wat goedkoper zijn in uurloon)
Bram schreef:metro2005 schreef:Nou, net mijn bx bij de dealer (slik) neergezet zodat die morgen onder het mes kan (naar het aircosysteem kunnen kijken), ik hou jullie op de hoogte.
Je moet dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom bij een dealer voor de Airco ?
Zit er geen Aircospecialist in de buurt ?
Ik vrees met grote vreze dat je dan je portemonnee open kan trekken.Pas als een airco specialist tegen je zegt….dat er dit en/of dat gerepareerd moet worden, kan je hem altijd nog naar een dealer brengen.
(of Citroen-specialist, die meestal toch wat goedkoper zijn in uurloon)
De aircospecialist in de buurt is gesloten (waarom weet ik ook niet ) en de dealer schakelt ook gewoon een tussenpersoon in voor aircosystemen. Bovendien wordt er morgen enkel een diagnose gesteld en indien gewenst gerepareerd.
Bovendien wil ik toch wel erg graag dat de airco zsm weer werkt
En geld kost die wagen toch wel genoeg. Maar hij is het elke cent waard.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Bram schreef:metro2005 schreef:Nou, net mijn bx bij de dealer (slik) neergezet zodat die morgen onder het mes kan (naar het aircosysteem kunnen kijken), ik hou jullie op de hoogte.
Je moet dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom bij een dealer voor de Airco ?
Zit er geen Aircospecialist in de buurt ?
Ik vrees met grote vreze dat je dan je portemonnee open kan trekken.Pas als een airco specialist tegen je zegt….dat er dit en/of dat gerepareerd moet worden, kan je hem altijd nog naar een dealer brengen.
(of Citroen-specialist, die meestal toch wat goedkoper zijn in uurloon)De aircospecialist in de buurt is gesloten (waarom weet ik ook niet ) en de dealer schakelt ook gewoon een tussenpersoon in voor aircosystemen. Bovendien wordt er morgen enkel een diagnose gesteld en indien gewenst gerepareerd.
Bovendien wil ik toch wel erg graag dat de airco zsm weer werkt
En geld kost die wagen toch wel genoeg. Maar hij is het elke cent waard.
Kijk eens in de Gouden Gids voor een aircospecalist. Misschien weten mensen op de lijst ook nog wel goede. Waar in de buurt woon je dan kunnen mensen je evt. adviseren.
Als je pech hebt moet je ombouwen naar “modern” koelmiddel en dan kun je je portemonnee echt wel open trekken omdat dan heel veel afdichtingsringen vervangen moeten worden, het drogerpotje moet nieuw, mogelijk pomprevisie (Zeker als ie al een tijd droog heeft gestaan), etc.. Men heeft in het verleden niet voor niets die pomp afgekoppeld. Het is wel een beetje naief om te veronderstellen dat je er bent met het erop leggen van een nieuwe riem. Airco’s zijn best fragiele installaties die met goed onderhoud (eens in de paar jaar bijvullen enzo) een hele tijd meekunnen, maar als het verwaarloosd is en leeg dan kun je je borst wel natmaken.
Vanwege bovenstaande zou ik je echt adviseren even een paar aircoboeren te peilen voordat je eraan begint. Een eerste diagnose stellen kan natuurlijk geen kwaad, maar reken erop dat niet iedere aircoboer even graag aan zo’n klus begint en niet iedere aircoboer zal het nog goed weten in te schatten. Prijzen zullen waarschijnlijk ook wel helemaal verschiillen.
Binnen de BX club zitten trouwens wel een paar mensen die verstand hebben van airco’s. Mogelijk dat ze je kunnen helpen met bemiddelen. PB maar ff als je hierin geinteresseerd bent.
mpostma schreef:metro2005 schreef:Bram schreef:metro2005 schreef:Nou, net mijn bx bij de dealer (slik) neergezet zodat die morgen onder het mes kan (naar het aircosysteem kunnen kijken), ik hou jullie op de hoogte.
Je moet dat natuurlijk helemaal zelf weten, maar waarom bij een dealer voor de Airco ?
Zit er geen Aircospecialist in de buurt ?
Ik vrees met grote vreze dat je dan je portemonnee open kan trekken.Pas als een airco specialist tegen je zegt….dat er dit en/of dat gerepareerd moet worden, kan je hem altijd nog naar een dealer brengen.
(of Citroen-specialist, die meestal toch wat goedkoper zijn in uurloon)De aircospecialist in de buurt is gesloten (waarom weet ik ook niet ) en de dealer schakelt ook gewoon een tussenpersoon in voor aircosystemen. Bovendien wordt er morgen enkel een diagnose gesteld en indien gewenst gerepareerd.
Bovendien wil ik toch wel erg graag dat de airco zsm weer werkt
En geld kost die wagen toch wel genoeg. Maar hij is het elke cent waard.Kijk eens in de Gouden Gids voor een aircospecalist. Misschien weten mensen op de lijst ook nog wel goede. Waar in de buurt woon je dan kunnen mensen je evt. adviseren.
Als je pech hebt moet je ombouwen naar “modern” koelmiddel en dan kun je je portemonnee echt wel open trekken omdat dan heel veel afdichtingsringen vervangen moeten worden, het drogerpotje moet nieuw, mogelijk pomprevisie (Zeker als ie al een tijd droog heeft gestaan), etc.. Men heeft in het verleden niet voor niets die pomp afgekoppeld. Het is wel een beetje naief om te veronderstellen dat je er bent met het erop leggen van een nieuwe riem. Airco’s zijn best fragiele installaties die met goed onderhoud (eens in de paar jaar bijvullen enzo) een hele tijd meekunnen, maar als het verwaarloosd is en leeg dan kun je je borst wel natmaken.
Vanwege bovenstaande zou ik je echt adviseren even een paar aircoboeren te peilen voordat je eraan begint. Een eerste diagnose stellen kan natuurlijk geen kwaad, maar reken erop dat niet iedere aircoboer even graag aan zo’n klus begint en niet iedere aircoboer zal het nog goed weten in te schatten. Prijzen zullen waarschijnlijk ook wel helemaal verschiillen.
Binnen de BX club zitten trouwens wel een paar mensen die verstand hebben van airco’s. Mogelijk dat ze je kunnen helpen met bemiddelen. PB maar ff als je hierin geinteresseerd bent.
Okee, thnx voor de info.
Ik laat iig een diagnose stellen morgen en mocht het inderdaad een enorm bedrag zijn dan ga ik uiteraard even rondshoppen. Mocht het een kwestie van bijvullen zijn dan laat ik dat uiteraard direct doen, dat kost me de kop niet.
Ben erg benieuwd wat ze ervan zeggen morgen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Goed advies van Marten, ja.
Maar nu staat ie al bij de dealer natuurlijk. ops:
Vraag of ze hem kunnen afpersen met stikstof….als ze dat NIET doen….snel weghalen daar.
Dat heb ik toendertijd (zomer 2003) ook bij mijn blauwe tzd-turbo laten doen in Heemskerk….kosten waren geschat op 550 euro.
Zowel de Defroster als de Compressor waren lek en versleten.
En HEET dat het toen die zomer was.
En dat is ook een belangrijke reden dat ik uiteindelijk maar een xantia TD heb gekocht…...maar had ik een tzd-turbo met goed werkende Airco op de kop kunnen tikken en met nog rond de 2 ton op de teller, dan had ik het wel geweten. ops:
metro2005 schreef:
Okee, thnx voor de info.
Ik laat iig een diagnose stellen morgen en mocht het inderdaad een enorm bedrag zijn dan ga ik uiteraard even rondshoppen. Mocht het een kwestie van bijvullen zijn dan laat ik dat uiteraard direct doen, dat kost me de kop niet.
Ben erg benieuwd wat ze ervan zeggen morgen
Diagnose is zowieso verstandig. Ik denk dat ze hem ook ff moeten afpersen. Checken wel koudemiddel erin zit (vraag met niet naar de details maar er zijn allerlei soorten waarvan sommige elkaar niet verdragen). Als het systeem dicht is en geschikt voor nieuw middel dan kunnen ze hem zo afvullen en dan moet ie het als het goed is weer doen.
Succes morgen. Ik hoop voor je dat het met bijvullen weer klaar is.
Waarom belt de dealer nou niet Ik ben nieuwsgierig!!!!!!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Waarom belt de dealer nou niet Ik ben nieuwsgierig!!!!!!
Wat is dat toch altijd met die garagehouders en dealers: Ze laten je lekker lang zweten en uiteindelijk blijkt er vaak weinig aan de hand te zijn.
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
of ze bellen eind van de dag doodleuk op, 2500 gulden aan reparaties aan je bx…... en ik had hem gekocht voor 1900 gulden…...
Dat was toen….
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
zandvoorta schreef:of ze bellen eind van de dag doodleuk op, 2500 gulden aan reparaties aan je bx…... en ik had hem gekocht voor 1900 gulden…...
Dat was toen….
Dat zal toch niet. Ik heb namelijk alleen om een diagnose gevraagd
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
M&M schreef:Gewoon ff zelf bellen .. !
Om 4u bel ik sowieso zelf even op ja.
Ik geef ze nog even de tijd
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
EW schreef:metro2005 schreef:Waarom belt de dealer nou niet Ik ben nieuwsgierig!!!!!!
Wat is dat toch altijd met die garagehouders en dealers: Ze laten je lekker lang zweten en uiteindelijk blijkt er vaak weinig aan de hand te zijn.
Klanten zijn gewoon te ongedurig
Ik ken je situatie wel. Toen ik mijn brandstofpomp had weggebracht voor revisie zat ik ook aardig op hete kolen en werd steeds ongeduldiger toen het wat langer bleek te duren. Communicatie was niet het sterkste punt. Het pompje werkt verder goed, dus technisch gezien hebben ze prima werk afgeleverd tegen een prijs die uiteindelijk meer dan redelijk was.
mpostma schreef:EW schreef:metro2005 schreef:Waarom belt de dealer nou niet Ik ben nieuwsgierig!!!!!!
Wat is dat toch altijd met die garagehouders en dealers: Ze laten je lekker lang zweten en uiteindelijk blijkt er vaak weinig aan de hand te zijn.
Klanten zijn gewoon te ongedurig
Ik ken je situatie wel. Toen ik mijn brandstofpomp had weggebracht voor revisie zat ik ook aardig op hete kolen en werd steeds ongeduldiger toen het wat langer bleek te duren. Communicatie was niet het sterkste punt. Het pompje werkt verder goed, dus technisch gezien hebben ze prima werk afgeleverd tegen een prijs die uiteindelijk meer dan redelijk was.
Ze hebben net gebeld. Airco was bijgevuld maar werkte nog altijd niet, systeem werkte verder wel lekvrij ed dus de aircoboer en de dealer vermoedden dat er een draadbreuk zit in de kabelbrei naar de airco toe. Het duurt alleen nog even wat langer voor die klaar is ivm weinig monteurs maar ik zeg ook ik heb nog een auto dus dat is geen probleem.
Totale prijs inclusief vullen en diagnose stellen zou op ongeveer 200 euro komen dus dat vind ik nog best goed te doen.
Ben heeeeel benieuwd of ze het netjes op kunnen lossen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
We duimen voor je mee!
Misschien valt het uiteindelijk dan nog best mee
Een BX met airco… da’s toch wel de natte droom van iedere liefhebber!
En Sep maar balen dat ie ‘m verkocht heeft