ik heb mij laten vertellen van niet ook ik wou ooit eens een oude in een nieuw type xm zetten
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Nee, is totaal anders
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Thanks,
Ik had er vandaag eentje van voor ‘94 in mijn bezit van de sloop heb het snel geprobeerd en het werkte dus niet, was van buiten identiek de binnenkant van zag er allesinds anders uit. Nu kon het ook zijn dat het display stuk was natuurlijk. Ik heb het dan maar snel teruggebracht en m’n 10euro teruggekregen, zal dan maar geregeld eens gaan checken dat er geen wrak van een serie 2 passeert.
groetjes Dirk
Von W schreef:Thanks,
Ik had er vandaag eentje van voor ‘94 in mijn bezit van de sloop heb het snel geprobeerd en het werkte dus niet, was van buiten identiek de binnenkant van zag er allesinds anders uit. Nu kon het ook zijn dat het display stuk was natuurlijk. Ik heb het dan maar snel teruggebracht en m’n 10euro teruggekregen, zal dan maar geregeld eens gaan checken dat er geen wrak van een serie 2 passeert.
groetjes Dirk
je kan ze ook nog bij de dealer bestellen…
maar ja ; dat prijskaartje van 540,- ex.btw
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Beetje oud draadje, maar het leek de oplossing te bevatten. Na zorgvuldig (eerst warm gemaakt met een fohn) loshalen en voorzichtig gummen, leek het wel alsof ik de contacten op het folie eraf gegumd had, iets metaalkleurigs kon ik in ieder geval niet meer ontdekken. Toch maar even getest, en ik zag inderdaad bijna niets meer
Is er nog hoop of moet ik ergens een andere gaan opzoeken?
Brian
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Probeer fijn schuurpapier (korrel 1000) ipv en het kan haast niet anders of je ziet koperkleurige strookjes tevoorschijn komen. D.w.z. resultaat!
Ik heb er verschillende gedaan en het werkt perfect.
Ik ben bang dat de koperen stripjes al in zodanige staat waren dat ze het gummen en/of het verwijderen van de printplaat niet overleefd hebben. Wat er nog wel op zat was helemaal zwart en was zo weg na het gummen. Ik zie dus helemaal niets tevoorschijn komen, sterker nog ik kijk dwars door de folie heen.
Met sukses heb ik vorig jaar ook de matrix gerepareerd. De slechte kwaliteit, onherroepelijk falende verbindingsstrip vervangen door de bekende rubber connector die ik van een Fransman op Ebay kocht. Het is een sekuur jobje, maar niet moeilijk. Het geleverde onderdeel kwam met een Franse beschrijving die ik in het Engels vertaald heb voor de Engelse XM forums
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Jaaaah , dat wil ik ook, maar
de bekende rubber connector
is bij mij niet bekend. Heb je daar een merk, type o.i.d. van?
Brian schreef:Jaaaah , dat wil ik ook, maar
de bekende rubber connector
is bij mij niet bekend. Heb je daar een merk, type o.i.d. van?
Dit onderdeel werd vorig jaar verkocht op Ebay [NAPPE-AFFICHEUR-GAUCHE-CITROEN-XM-NEUVE-SANS-COLLAGE]
Ik kan het nu niet meer vinden. De verkoper vertelde me dat hij het had laten maken in Duitsland. Op XM-L is er ook heel wat over geschreven, evenals op Club XM Forum en niet te vergeten de Franse en Duitse forums.
Kijk eens hier http://club-xm.com/forum2/index.php?showtopic=2174&hl=eclipse&st=10
Misschien moet je registreren om de paginas te kunnen zien. Registratie is zoals gewoonlijk kosteloos.
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569
Heb net je handleiding in het Engels gelezen en zo zou het toch moeten lukken. Nu nog zo’n stripje vinden. Heb een aanbieder gevonden in Duitsland. Ik wacht nu op een antwoord op mijn email aan hem.
Brian schreef:Heb net je handleiding in het Engels gelezen en zo zou het toch moeten lukken. Nu nog zo’n stripje vinden. Heb een aanbieder gevonden in Duitsland. Ik wacht nu op een antwoord op mijn email aan hem.
en gelukt : mail zal inmiddels wel binnen zijn
vond deze ook door vorige tip
deze duitse actie loopt nog
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Nooit meer iets van gehoord
Bedankt voor de links, ik ga het maar weer eens proberen.
Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
wbogaerts schreef:Is dit deze werkwijze alleen voor de displays van de “slimme” uitvoeringen of werkt dit ook voor enkel klok en buitentemperatuur aanduiding ??
In mijn wagen doet die helemaal niets meer .
Walter
Je moet eens met een lamp schijnen in het display,zie je de klok nog werkend?
Dan moet je enkel het lampje vervangen wat er in zit.
Die rechter displaytjes zijn niet zo gecompliceerd, meestal is gewoon het lampje stuk. En anders heb je zo een ander display gevonden, volgens mij heb ik er nog een paar liggen.