Totaal aantal Berichten: 105
- XM 2.1 TD Prestige
- ID/DS Dsuper
hoe vervang je dan ‘t lampje van de rechter display?
KwaaaaaaaaaaaaaaK, de Puit is daar
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Brian schreef:Bedankt voor de links, ik ga het maar weer eens proberen.
Dinsdag besteld via Ebay, binnen een uur een reactie per mail:
Das Teil geht heute raus!
Gebruiksaanwijzing zat bij de mail.
Vandaag stripje ontvangen!
Ben nu bezig met reparatie, is behoorlijk gepriegel om al die tig contactjes goed schoon te krijgen, zonder de boel te beschadigen. Morgen verder.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Zit er in en alle pixels doen het weer Nu blijkt alleen één lampje stuk van de achtergrondverlichting in het display. Waar zijn die te koop?
Brian schreef:Zit er in en alle pixels doen het weer Nu blijkt alleen één lampje stuk van de achtergrondverlichting in het display. Waar zijn die te koop?
Moeilijk aan te komen.
Ik heb uit een sloper een draai-fitting van de alarm lampjes gehaald. Deze passen ook, en hier past zo’n klein osram lampje in.
Die lampjes kan je gewoon halen bij een Brezan, die hebben genoeg maten en soorten lampjes
Ouwe mopperkont
waterman schreef:Ja, die contactstrip zit dus vast gelijmd.
heet maken met de fonh, en dan voorzichtig!!!!! losmaken.
Daarna kun je die contacten met een hard gum schoonmaken, en dan zet je die contactstrip weer vast, op dezelfde plaats als ie zat.
zorg er dus voor dat die contact-draadjes weer op de zelfe plek komen.
Het contact-stripje hoef je niet meer te vast te lijmen, want deze word aangedrukt door dat zwarte schuimachtige rubbertje.
Ik heb, om er zeker van te zijn dat er goed contact werd gemaakt, onder die zwarte rubberring een dun draadje gelegt, nu word alles goed aangedrukt als je de schroefjes vastzet.
Bij mij goed gelukt, werkt als nieuw, en kost maar een uurtje of twee.
Waterman,
Je hebt de strip losgemaakt aan de printzijde en die aan het display zit laat je vastzitten.
Je hebt het schoongemaakt met een gummetje. Is daar de strip niet te kwetsbaar voor?
Zou het ook kunnen met een goede contactcleaner of b.v. 97% alcohol?
Na loshalen hoef ik de flatcable aan printzijde niet meer te lijmen , blijft dat goed vastzitten , lees verschuifd het niet bij montage en of opnieuw plaatsen in het dashboard?
Wil ook eens van een donorwagen het display proberen te repareren, vandaar mijn vragen.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Mijn ervaring is dat de strip daar inderdaad te kwetsbaar voor is. De kans bestaat dat je de koperbanen er ook afgumt.
Ik adviseer je op eBay een vervangende strip te bestellen en die te monteren. Kost een paar tientjes.
Totaal aantal Berichten: 486
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
De contacten op het glaasje en de print schoonmaken met aceton werkt het best. Je hoeft niet te poetsen of te schuren en toch komen alle lijm- en carbonresten snel los. Het oppervlak is dan weer als nieuw.
Ik ben het met Brian eens dat je gewoon een vervangend stripje zou moeten bestellen, ben je zeker weten in 1 keer van het gezeur af.
Ik heb het zelf ook geprobeerd om het bestaande stripje te rehabiliteren maar het is gewoon een prutconstructie. Heb het 3 keer geprobeerd voor ik het opgaf en wat vervangende stripjes bestelde. Schoongemaakt met aceton, nieuwe stripje gemonteerd zonder extra hulpmiddelen (dus gewoon zoals het origineel hoort te zitten) en werkte perfect in 1 keer.
Vervang meteen de lampjes van het display while you’re at it, trouwens. Ze hebben de lelijke neiging om kapot te gaan tijdens de reparatie.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Ik adviseer je op eBay een vervangende strip te bestellen en die te monteren. Kost een paar tientjes.
Brian,
Ik kan de aanbieder niet vinden op ebay.
Heb je een link?
Hoe moet je dan de strip losmaken aan display-zijde?
Lijkt me nogal tricky.
Groet,
Mark
enjoy flying Citroën
Maakt het eigenlijk nog uit welk type linker display je hebt?
Er is een serie die de radio zenders weergeeft en een serie die dat niet kan/doet. Zijn die strips universeel?
Of die strips universeel zijn weet ik niet zeker, maar ik denk het wel. Volgens mij is het namelijk een plakje van rubber met daarin geleidende banen. Hooguit past de maat niet.
Op dit moment is er volgens mij geen aanbieder actief op eBay met die dingen. Af en toe even kijken en dan zoeken op ‘textanlage’ en ‘reparatur’ voor de Duitse aanbieders of termen uit NAPPE-AFFICHEUR-GAUCHE-CITROEN-XM-NEUVE-SANS-COLLAGE voor de Franse aanbieders.
Op de eerste pagina van dit topic staat vrij duidelijk uitgelegd hoe je het moet doen, en de twee keer dat ik ze via eBay heb besteld kreeg ik ook nog een duidelijke handleiding meegestuurd. Je moet alleen even opletten dat de twee witte nokjes waarmee de glasplaat geklemd zitten niet afbreken.
Ze zijn er dus weer.
Totaal aantal Berichten: 17405
- CX 2400 Super
Goede tip - direct besteld!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!