mpostma schreef:PS. Ik kan je donderdagavond wel helpen om die bak eruit te vissen.
We gaan morgenvroeg om 08:00 aan de slag met 3 man, mocht het niet lukken, dan maak ik graag gebruik van je hulp in de avond.
Kun je me een PB sturen met je telnr., dan kan ik je bereiken.
Wat de prijs van een Valeo koppelingssetje betreft, David was gaan informeren bij de dealer en kreeg een prijs van €177 incl btw te horen . Ik ga er even vanuit dat ze het juiste setje hebben opgezocht aan de hand van het chassisnr. Ik vond gisteren in de prijslijst van de Masterbase DVD een imitatie setje van LUK voor €120 incl btw. Nou weten we wel dat LUK rommel is, maar het is wel een erg groot prijsverschil, dit prijsverschil heb ik niet eerder gezien met de koppakking en remschijven+blokken voor deze AX. Deze onderdelen waren bij de dealer iets goedkoper of duurder.
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:PS. Ik kan je donderdagavond wel helpen om die bak eruit te vissen.
We gaan morgenvroeg om 08:00 aan de slag met 3 man, mocht het niet lukken, dan maak ik graag gebruik van je hulp in de avond.
Kun je me een PB sturen met je telnr., dan kan ik je bereiken.Wat de prijs van een Valeo koppelingssetje betreft, David was gaan informeren bij de dealer en kreeg een prijs van €177 incl btw te horen . Ik ga er even vanuit dat ze het juiste setje hebben opgezocht aan de hand van het chassisnr. Ik vond gisteren in de prijslijst van de Masterbase DVD een imitatie setje van LUK voor €120 incl btw. Nou weten we wel dat LUK rommel is, maar het is wel een erg groot prijsverschil, dit prijsverschil heb ik niet eerder gezien met de koppakking en remschijven+blokken voor deze AX. Deze onderdelen waren bij de dealer iets goedkoper of duurder.
Wie mooi wil koppelen moet (financieel) pijn lijden.
Als jullie je kwaad maken dan heb je die bak er wel in een paar uur eruit. Ik had hem bij mijn auto in mijn eentje in 4 uur eruit. Maar goed, ik ben redelijk geroutineerd geraakt. Het enige lastige is om de bak van de motor af te krijgen. De motor zover mogelijk laten zakken (met de krik eronder) om zo ruimte te maken.
Om de bak weer te monteren moesti k het draadeind eraf halen waarmee ie in de motorsteun steekt..
Misschien heb je hem er donderdagavond al wel weer in.
Gr,
MArten
mpostma schreef:Wie mooi wil koppelen moet (financieel) pijn lijden.
Als jullie je kwaad maken dan heb je die bak er wel in een paar uur eruit. Ik had hem bij mijn auto in mijn eentje in 4 uur eruit. Maar goed, ik ben redelijk geroutineerd geraakt. Het enige lastige is om de bak van de motor af te krijgen. De motor zover mogelijk laten zakken (met de krik eronder) om zo ruimte te maken.
Om de bak weer te monteren moesti k het draadeind eraf halen waarmee ie in de motorsteun steekt..
Misschien heb je hem er donderdagavond al wel weer in.
Das waar, op termijn gaat er in mijn Xantia absoluut een Valeo setje in.
Met een beetje geluk hebben we die bak er zo uit en zien we wat de schade is en halen we een nieuw setje om te monteren:
We hebben dus nodig:
- Koppelings setje, plaat, druklager, drukgroep
- Keerrringen aandrijfassen
- (kroon) moeren aandrijfassen
- 2L bakolie
- Carterringen tbv de aftap/vul pluggen van de bak.
- Bouten+moeren Fusee pen
- Schuifstuk? (hopelijk weet de dealer wat we hiermee bedoelen)
- Potje vet, kopervet of dat andere zwarte spul, hoe heet dat ook het alweer?
Ben ik iets vergeten :
ZX1.4i schreef:mpostma schreef:Wie mooi wil koppelen moet (financieel) pijn lijden.
Als jullie je kwaad maken dan heb je die bak er wel in een paar uur eruit. Ik had hem bij mijn auto in mijn eentje in 4 uur eruit. Maar goed, ik ben redelijk geroutineerd geraakt. Het enige lastige is om de bak van de motor af te krijgen. De motor zover mogelijk laten zakken (met de krik eronder) om zo ruimte te maken.
Om de bak weer te monteren moesti k het draadeind eraf halen waarmee ie in de motorsteun steekt..
Misschien heb je hem er donderdagavond al wel weer in.
Das waar, op termijn gaat er in mijn Xantia absoluut een Valeo setje in.
Met een beetje geluk hebben we die bak er zo uit en zien we wat de schade is en halen we een nieuw setje om te monteren:
We hebben dus nodig:
- Koppelings setje, plaat, druklager, drukgroep
- Keerrringen aandrijfassen
- (kroon) moeren aandrijfassen
- 2L bakolie
- Carterringen tbv de aftap/vul pluggen van de bak.
- Bouten+moeren Fusee pen
- Schuifstuk? (hopelijk weet de dealer wat we hiermee bedoelen)
- Potje vet, kopervet of dat andere zwarte spul, hoe heet dat ook het alweer?Ben ik iets vergeten :
Prise as schuifstuk + prise as keerring plus pakking (alle 3).
Misschien wat overdreven om nieuwe kroonmoeren en fuseebouten te gebuiken? Ik doe het eigenlijk nooit ops:
Bij de set zit meestal wel iets vet dat je op het eind van de prise as moet smeren. Daar zit bij mij nu trouwens gewoon kopervet.
Zorg dat je flesjes krijgt met een schenktuit, of een trechter met een dunne lange hals anders is het lastig de bakolie er weer in te krijgen.
mpostma schreef:Prise as schuifstuk + prise as keerring plus pakking (alle 3).
Misschien wat overdreven om nieuwe kroonmoeren en fuseebouten te gebuiken? Ik doe het eigenlijk nooit ops:
Bij de set zit meestal wel iets vet dat je op het eind van de prise as moet smeren. Daar zit bij mij nu trouwens gewoon kopervet.
Zorg dat je flesjes krijgt met een schenktuit, of een trechter met een dunne lange hals anders is het lastig de bakolie er weer in te krijgen.
Ik zal de prise as dinges toevoegen aan het lijstje.
Ik weet niet of het echt kroonmoeren zijn, het is in iedergeval geen constructie met een splitpen, ik zal een stukje van de moer moeten weghakken om deze eraf te kunnen draaien.
De bakolie erin gooien zal geen probleem zijn, de dealer daar verkoopt ze inderdaad met een schenktuit, maar dan nog krijg je er niet meer dan 0,5L erin. Voor de rest heb ik een cardanspuit, waarmee je een halve liter kunt opzuigen en in de bak kan spuiten.
Ok, op de 1- of andere manier krijg ik geen notificaties meer wanneer er een nieuw berich is, ik heb 2 pagina’s gemist??? Als ik dit lees zou ik haast vergeten dat het om MIJN auto, om MIJN koppeling gaat. Wat ik hier allemaal lees is grotendeel abacadabra op ‘t moment, vooral omdat ik iemand heb die het allemaal voor mij doet (ZX…) Waar heb ik verstand van? Hoe dingen zouden moeten werken, DAT weet ik. Wanneer er iets kapot gaat weet ik theoretisch hoe het weer zou kunnen werken, maar wanneer het op sleutelen aan komt….. Althans, vooralsnog niet. Ik kan niet ZX eeuwig blijven vragen zijn kostbare vrije-tijd op te offerene en na verloop van tijd zal ook mpostma weer aan de BX moeten, dus….. Enkele tips voor verregaande zelf-studie naast het mee-kijken en doen?
Mensen, bedankt alvast voor de welkome technische hulp. Ik zal mij trachten te ontfermen over de fotografie wanneer mogelijk zodat er mogelijk een kleine reportage kan komen voor dit veelbesproken topic
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Ik zal mij trachten te ontfermen over de fotografie wanneer mogelijk zodat er mogelijk een kleine reportage kan komen voor dit veelbesproken topic
Een fotograaf ontbrak nog aan het boodschappenlijstje
Zolang je maar verstand heb van het bedienen van het koffiezet apparaat, is het ok
PS: Het word mooi weer morgen had ik begrepen
ZX1.4i schreef:david.tb schreef:Ik zal mij trachten te ontfermen over de fotografie wanneer mogelijk zodat er mogelijk een kleine reportage kan komen voor dit veelbesproken topic
Een fotograaf ontbrak nog aan het boodschappenlijstje
Zolang je maar verstand heb van het bedienen van het koffiezet apparaat, is het ok
PS: Het word mooi weer morgen had ik begrepen
Haha, catering is ook belangrijk. Zorgen dat de vulkoeken klaar staan als de magen van de sleutelaars beginnen te rammelen
Of zoals hier: sleutelen op een koude winterdag.
Dag begonnen met koffie en kippensoep…
Voortgangsrapport:
De assen zijn er inmiddels uit
De zon begint de schaduw van de sleutelplaats te verdringen
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Dag begonnen met koffie en kippensoep…
Voortgangsrapport:
De assen zijn er inmiddels uit
De zon begint de schaduw van de sleutelplaats te verdringen
Haha,
Gingen de fusees makkelijk los?
Alsof je een gehaktbal uit de warme saus haalt….
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
Sohail heeft een nagel gescheurd
En hij had hem zo mooi gelakt
Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92
david.tb schreef:Sohail heeft een nagel gescheurd
En hij had hem zo mooi gelakt
Hmm. maar ligt de bak er al uit?
Nou de bak is er ook uit en dat gewoon zomaar op straat. Een brug was ook wel handig geweest, maar lang leve de improvisatie!!
De koppelplaat was behoorlijk kapot. Op dit moment wordt er een nieuwe (5000 km oude…) koppelset gehaald.
Jay schreef:Nou de bak is er ook uit en dat gewoon zomaar op straat. Een brug was ook wel handig geweest, maar lang leve de improvisatie!!
De koppelplaat was behoorlijk kapot. Op dit moment wordt er een nieuwe (5000 km oude…) koppelset gehaald.
Och, je staat versteld wat sommige mensen op bokjes voor elkaar kijgen. Een brug is altijd handig maar beslist niet noodzakelijk.
Ik ben erg benieuwd naar feauteaux van het gebeuren!