Als ik me C2’tje vol gooi dan kan ik ongeveer max 300 a 400 km rijden dan heb ik nog wel 2 strepen over.
Wat rijden jullie C2’s
O sorry haalde ik je in. Of schrok je van me geluid
gemiddeld haal ik er toch zo’n 500 a 600km uit, heb een 1400 hdi
Aangezien ik nogal vaak lange afstanden moet rijden heb ik ook al wel geleerd om niet constant in ‘rally’ mode te rijden Maar anders merk ik dat het verbruik ook wel hoger is
Meestal rond de 380km…..
C YA
Hessel Roskam
om en nabij de 48 tot 52 liter in mn 2 ltr xant op 725 tot 750 km,,laatste streep en reserve lamp brand nog niet.
mvgr wupke:die dit als vergelijk geeft,,
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Ik rijd net zo lang door tot ik een ‘piep’ hoor en zie dat ik moet tanken… Wat die van mij verbruikt? Ik heb geen flauw idee. Ik denk meer dan zat…
tot nu toe,1 x tanken per 12 tot 14 dagen, doormekaar heen zo’n 50 ltr give or take a few liters.
kms dagteller is ongeveer 650 tot 725 kms.
woonwerk is Bweg,en provinciaal & dorpswegen.
extra ritjes zijn vaak snelweg en langere afstanden.
bandendruk rondom 3 bar op Michelin energy’s die op gemiddeld 3 mm profiel zitten.
ben aan het vlooien wat ik hierna erop leg,maar vermoedelijk weer michelin"s.
al lopen daar de meningen ver uiteen.
wat wel op de plan staat = een set LM velgen met rubber.
en dat kon binnenkort wel eens gaan komen, aangezien de belasting ons welgezind is geweest.
mvgr wupke:die vroeg zn gas los laat, omdat rollen gratis is.
kreazyV8wuppo schreef:tot nu toe,1 x tanken per 12 tot 14 dagen, doormekaar heen zo’n 50 ltr give or take a few liters.
kms dagteller is ongeveer 650 tot 725 kms.
woonwerk is Bweg,en provinciaal & dorpswegen.
extra ritjes zijn vaak snelweg en langere afstanden.
bandendruk rondom 3 bar op Michelin energy’s die op gemiddeld 3 mm profiel zitten.
ben aan het vlooien wat ik hierna erop leg,maar vermoedelijk weer michelin"s.
al lopen daar de meningen ver uiteen.
wat wel op de plan staat = een set LM velgen met rubber.
en dat kon binnenkort wel eens gaan komen, aangezien de belasting ons welgezind is geweest.mvgr wupke:die vroeg zn gas los laat, omdat rollen gratis is.
Als je met een diesel rijd verbruik je nog minder bij het remmen op de motor want dan gaat het wegdek u motor aandrijven en komt er geen diesel aan te pas
Dit telt enkel voor als je een diesel hebt.
wupke heeft een aversie van die dieseldampers,, of gas of benzine en verder geen olie verbranders,,
mvgr wupke:die diesel sowiso te duur is qua wegenbelasting,aangezien ik minder dan 20,000 km rijd pj.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
christophe schreef:Ik doe 360 km met een tank. Dat is niet veel, maarja sportief rijden en een laag verbruik gaan nu eenmaal niet samen.
Zo is dat! :fijnsturen
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
het gaat welliswaar over c2 eigenlijk maar omdat er toch al van andere auto’s cijfertjes genoemd worden..
ik rij ruim 900 km op een tank en dat is best prettig.
helaas neemt het aftanken van de 90 liter diesel die ik daar voor nodig heb ook wel wat extra tijd. waar zijn toch die palletjes gebleven waar je een tankpistool mee kan vastzetten zodat je niet de heletijd dat ding in hoeft te knijpen ???
Nou, ik mag niet klagen… rij sinds 3 maanden met mijn diesel en haalde afgelopen week 1:17 met een vrij zware rechtervoet. Valt me niets tegen bij 40.000 km per jaar. Na 4 jaar Mitsubishi Colt op benzine met 1:13,5-14 rij ik stukken goedkoper.
erik wijngaarden schreef:waar zijn toch die palletjes gebleven waar je een tankpistool mee kan vastzetten zodat je niet de heletijd dat ding in hoeft te knijpen ???
dikke paperclip ombuigen, of stukje ijzerdraad in de auto houden. Of een dun genoeg staafje metaal. Dat steek je zo door het tankpistool heen, en hoppa. Kun je lekker een peukje gaan roken tijdens het tanken. (Net als in de jaren 80)
Test
Ik heb een 1100, dus snel rijden is niet aan de orde. Sportief rijden in de bochten daarentegen is iets totaal anders…
Met een volle tank rijd ik meestal tussen de 520 (in de winter) en 620 kilometer (in de zomer).
mssl schreef:lama
??? :
Is niet erg!
Meestal rond de 500km met één keer een uitschieter van 620km
1.4VTR
mgf.be forum member