1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
BX GTi….... goed idee?
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 03 augustus 2005 11:59 AM

Hoi allemaal! Advies nodig…..

Op marktplaats staat een mooie BX GTi, zie de   . Het blijft toch maar kriebelen en ik zou graag een Bixje voor erbij willen hebben. Bij voorkeur dan wel een mooie uitvoering, zoals deze. Is deze trouwens van een forumlid of bekend bij iemand?

Nou zegt hij zelf dat de drukgroep resoneert….. uh….. is dat makkelijk te repareren of betekent dat grote problemen met de koppeling? Is dit een typische ‘laten staan’ of kan het wel goed zijn? Sowieso vind ik de vraagprijs te hoog voor een BX met mankament! Graag jullie advies, mening, vaderlijke ‘niet doen/ wel doen’ opmerkingen enzovoort!  Wink

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 03 augustus 2005 12:07 PM
  [ # 1 ]

Ik zie net dat Ton van Soest ook een mooie Gti heeft staan. Daar is iedereen geloof wel over te spreken toch, die garage? Misschien een beter idee….. en nog goedkoper ook! Iemand een idee in wat voor staat die BX is? Overigens wil ik nog wel antwoord op de vorige vraag! Laughing

 

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 03 augustus 2005 12:15 PM
  [ # 2 ]

Ik zou voor de zwarte gaan.. een rode GTi is een beetje afgezaagd.. zwarte zie je niet vaak. Maar, resonerende drukgroep? geen idee of dat (makkelijk) te verhelpen is.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 03 augustus 2005 12:51 PM
  [ # 3 ]

De zwarte heeft ook veel minder km’s gelopen, ik had hem ook al voorbij zien gaan. Leuk ding denk ik.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 03 augustus 2005 01:00 PM
  [ # 4 ]

Op zich ziet die zwarte er van buiten goed uit. Echter schijn kan bedriegen zoals bij mijn 16v. Neem iemand mee die er enigzins verstand van heeft en je kunt er een enorme goede BX aan hebben. Check de hydrauliek en onderhouds status. Als dat allemaal in orde is, is 1250,- niet veel geld voor zulks een auto. Maar als dat niet zo is dan kan 1250,- weer veel te veel zijn voor zon auto.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 03 augustus 2005 01:14 PM
  [ # 5 ]

Ja, ik sluit me aan bij Thijs. 1250 voor een BX in behoorlijk goede staat is niet veel geld, die van mij heeft me nu >2000 gekost, en hij is nog lang niet perfect. Dat geintje met de drukgroep kan een smak kosten (ervaring), vooral als ie vervangen moet worden (reken in dat geval op zo’n 400 euro).

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 03 augustus 2005 01:53 PM
  [ # 6 ]

Zwarte, optisch perfect maken van een auto gaat meestal veel meer kosten dan technisch en met de zwarte heb je een hele mooie basis Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 03 augustus 2005 02:26 PM
  [ # 7 ]

Vind hem best duur voor een gti met resonerende drukgroep (:?)
die rode had ik ook al gezien, die staat er al een tijdje.

Maar kijken kost niks.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 03 augustus 2005 02:34 PM
  [ # 8 ]

Het optisch in orde maken kost natuurlijk wel veel geld, maar het behouden een stuk minder. Mijn 16v in Gris Axinite zag en ziet er optisch vrij goed uit. Inmiddels heb ik wat steenslag op de bumper waar de lak eraf is door die fijne binnendoorwegen van Limburg. Verder wat kleine krasjes op de zijschermen en motorkap maar voor een auto van 15 jaar oud ziet ie dr nog prima uit. Echter technisch was de auto een stuk minder ( ik heb de auto als semileek gekocht ), platte bollen, radiateur die ging lekken, uitlaatsteun afgebroken en nog wat kleine dingen. Als ik iemand mee had genomen die er wat meer verstand van had en ook niet emotioneel naar de auto had gekeken dan had ik er minder voor willen geven en misschien zelfs laten staan.

Inmiddels heb ik al minstens 1000,- uitgegeven aan onderhoud en dan ligt er nog Xantia remmenspul en een bezoekje aan Chyparse/Citroville voor het nakijken van hydrauliek in het verschiet. Dat optische dat geloof ik nu wel even, als de auto technisch in orde is kan ik daarna eens gaan informeren wat het spuiten van het front of misschien zelfs de hele auto kost. Daarbij, van een deuk of een kras gaat je auto niet minder rijden. Van rotte bollen of slechte remmen of zoals in dit geval een eventuele rotte koppeling wel.

Moraal van dit ( mijn en dus subjectief ) verhaal is, al ziet de auto er optisch perfect uit, als deze technisch niet in orde is moet je je niet laten verleiden door het optische. Dan moet er gewoon een aantal honderd euro vanaf of je laat em staan.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 03 augustus 2005 02:34 PM
  [ # 9 ]

Ja ik vind de zwarte ook veel mooier, maar die resonerende drukgroep….. Weet niemand wat dat inhoudt en wat het probleem kan zijn? Die rode heeft wel meer gelopen maar dat geeft op zich niet zo, als ie in gode staat is zeker niet. Daarnaast heeft de rode nieuwe apk en staat ie bij een autobedrijf!

Als de zwarte verder heel goed is, is 1250 niet veel. Maar hij is niet goed, want de drukgroep resoneert! Ja, als dat niets uitmaakt en je rijdt er 10.000 km mee zonder problemen…. dan maakt het mij ook niet uit! Maar als je meteen de koppeling of versnellingbak moet gaan vervangen…. Dan wordt ik gek! Dan gooi je gewoon veel geld weg aan een auto die het dus niet meer waard is! Confused

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 03 augustus 2005 02:39 PM
  [ # 10 ]
metro2005 schreef:

Vind hem best duur voor een gti met resonerende drukgroep (:?)
die rode had ik ook al gezien, die staat er al een tijdje.

Maar kijken kost niks.

Och, een rammelend druklager is niet zo’n ramp hoor! Als ie verder netjes schakelt en de koppeling gaat niet al te zwaar dan kan het nog wel een tijdje mee. Ik vind het verder een hele mooie wagen. FF checkuh natuurlijk hoe het verder is.

Ton van Soest is een handelaar en naar ik begrepen heb niet meer van de alllerbesten. Particulieren vangen over het algemeen minder marge dan handelaren. Bij matige handelaren kun je dezelfde of minder zekerheid verwachten dan bij een particulier dus uiteindelijk heb je particulier mogelijk meer value for money.

Trouwens rood vernist blijft wel goed als kleur, zonder vernislaag is het hopeloos met poetsen. Zwart is dan mooier.

Gr,
Marten

Profiel  
 
ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 03 augustus 2005 02:43 PM
  [ # 11 ]

zwart

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 03 augustus 2005 02:55 PM
  [ # 12 ]
ieksEmmu schreef:

zwart

Hehe, grappig dat het nu een discussie wordt welke kleur mooier voor een BX is!  Wink En T(h)ijs, je hebt gelijk! Het uiterlijke is leuk, maar daar heb je de tijd voor. Als de techniek slecht is moet je het meteen maken anders is je auto nutteloos! En ik ben geen monteur en moet nog veel leren….. dus techniek wordt al snel een duur grapje voor mij! De buitenkant poetsen en wat plaatwerk vervangen is natuurlijk niet zo moeilijk! Dus liever een technisch goede auto, dan een plaatje dat niet rijdt!

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 03 augustus 2005 03:02 PM
  [ # 13 ]
BXsport1986 schreef:
ieksEmmu schreef:

zwart

Hehe, grappig dat het nu een discussie wordt welke kleur mooier voor een BX is!  Wink En T(h)ijs, je hebt gelijk! Het uiterlijke is leuk, maar daar heb je de tijd voor. Als de techniek slecht is moet je het meteen maken anders is je auto nutteloos! En ik ben geen monteur en moet nog veel leren….. dus techniek wordt al snel een duur grapje voor mij! De buitenkant poetsen en wat plaatwerk vervangen is natuurlijk niet zo moeilijk! Dus liever een technisch goede auto, dan een plaatje dat niet rijdt!

Vind ik ook.
Technisch goed is bij een BX een eerste vereiste. De kleine dingetjes kun je zelf goed doen (onderdelen opnieuw (laten) spuiten ed)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373
Geregistreerd: 22-05-2005

Gepost: 03 augustus 2005 03:07 PM
  [ # 14 ]
metro2005 schreef:

Vind ik ook.
Technisch goed is bij een BX een eerste vereiste. De kleine dingetjes kun je zelf goed doen (onderdelen opnieuw (laten) spuiten ed)

Maar ja, jij hebt dan ook wel dat super mooie ding van Sep gekocht!!!  Wink

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 03 augustus 2005 03:14 PM
  [ # 15 ]
BXsport1986 schreef:
metro2005 schreef:

Vind ik ook.
Technisch goed is bij een BX een eerste vereiste. De kleine dingetjes kun je zelf goed doen (onderdelen opnieuw (laten) spuiten ed)

Maar ja, jij hebt dan ook wel dat super mooie ding van Sep gekocht!!!  Wink

Cool and damn proud of it.
kopen Wink

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook