metro2005 schreef:BXsport1986 schreef:metro2005 schreef:Vind ik ook.
Technisch goed is bij een BX een eerste vereiste. De kleine dingetjes kun je zelf goed doen (onderdelen opnieuw (laten) spuiten ed)Maar ja, jij hebt dan ook wel dat super mooie ding van Sep gekocht!!!
and damn proud of it.
kopen
Hihi, hoeveel? Het dubbele zeker?
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
BXsport1986 schreef:metro2005 schreef:BXsport1986 schreef:metro2005 schreef:Vind ik ook.
Technisch goed is bij een BX een eerste vereiste. De kleine dingetjes kun je zelf goed doen (onderdelen opnieuw (laten) spuiten ed)Maar ja, jij hebt dan ook wel dat super mooie ding van Sep gekocht!!!
and damn proud of it.
kopenHihi, hoeveel? Het dubbele zeker?
Begin maar bij 2500 euro
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:BXsport1986 schreef:metro2005 schreef:BXsport1986 schreef:metro2005 schreef:Vind ik ook.
Technisch goed is bij een BX een eerste vereiste. De kleine dingetjes kun je zelf goed doen (onderdelen opnieuw (laten) spuiten ed)Maar ja, jij hebt dan ook wel dat super mooie ding van Sep gekocht!!!
and damn proud of it.
kopenHihi, hoeveel? Het dubbele zeker?
Begin maar bij 2500 euro
Nou dan koop ik liever de rode en de zwarte!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
Ik zou gewoon naar beide auto’s gaan kijken, persoonlijk lijkt het mij geen wijze keus om een auto te kopen met meer dan twee ton op de teller, laten we reel blijven, waarschijnlijk zit daar veel meer werk aan, ondanks dat het niet vermeld word, de eerlijkheid van de verkoper van die zwarte, tja hulde gewoon, zowiezo is de reparatie niets aparts, vallen de kosten enorm mee, heb je meteen een lekere verse koppeling erin, tenminste, die moet je dan ook maar meteen doen als het dan toch zover is en je alles los gehaald hebt om de drukgroep te vervangen.
Vaak komt dit soort dingen door de echte pedaalridders, de mensen die menen hun voet op de koppeling te moeten houden bij een verkeerslicht, waardoor het allemaal inslijt.
Met andere woorden, als die zwarte technisch goed is, optisch is niet zo boeiend, dan zou ik zonder twijfel voor die zwarte gaan, genoeg mensen die bereid zijn je te helpen met het vervangen van dat ene euvel.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
citrofiel!ik? schreef:Ik zou gewoon naar beide auto’s gaan kijken, persoonlijk lijkt het mij geen wijze keus om een auto te kopen met meer dan twee ton op de teller.
Ik heb er net 1 gekocht met 275.00 op de teller . Je kant het op 2 manieren bekijken he. 1 hij heeft veel gelopen, maar als die goed onderhouden is betekent dat ook dat AL het grote onderhoud al gedaan is. Veel dingen gebeuren bij 2 ton bv draagarmlagers etc dat soort dingen slijten uiteraard maar heb je er dan 1 die goed onderhouden is ja dan is dat alles al vervangen en heb je mischien wel een technische beter bx dan 1 met 175 op de teller.
mzzls
Erik Hannewijk
Nou ik de meneer van de zwarte gemaild…. hij is dus niet bekend hier bij het forum? Ik vind dat er wel wat van de prijs af mag, anders laat ik hem staan! De rode ga ik wel eens over bellen…. staat er ook al heel lang en wie weet is de prijs ook lekker laag te krijgen! Wel met nieuwe apk…. das een voordeel!
Dus wordt vervolgd!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
succes!
Ben benieuwd of het wat is inderdaad.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Erik Hannewijk schreef:citrofiel!ik? schreef:Ik zou gewoon naar beide auto’s gaan kijken, persoonlijk lijkt het mij geen wijze keus om een auto te kopen met meer dan twee ton op de teller.
Ik heb er net 1 gekocht met 275.00 op de teller . Je kant het op 2 manieren bekijken he. 1 hij heeft veel gelopen, maar als die goed onderhouden is betekent dat ook dat AL het grote onderhoud al gedaan is. Veel dingen gebeuren bij 2 ton bv draagarmlagers etc dat soort dingen slijten uiteraard maar heb je er dan 1 die goed onderhouden is ja dan is dat alles al vervangen en heb je mischien wel een technische beter bx dan 1 met 175 op de teller.
Is natuurlijk ook zo, echter kan het ook zijn dat dat onderhoud niet gedaan is, of slecht, en zit je met een auto waar continue iets mis mee is.
En zeker kan je geluk hebben met een auto die veel heeft gelopen, jij hebt net een gti gekocht van een bx club lidm die heel fanatiek was met de bx, dus daar had ik zelf ook wel vertrouwen in.
Honda Prelude 2.2 DOHC 16V AT
Peugeot 406 Coupe 3.0 24V Pack
BX 14e
http://www.bxsportief.eu
Voor alle bx rijders en liefhebbers.
kijken mag altijd.
Nog even over die discussie op pagina 1, je wil graag een auto hebben die technisch en optisch in goede staat is. Dus of het nu een deur is of een druklager, blijft geld kosten. Maar dan hoef je iig niks aan het optische te doen.
Maar wat Marten zegt is natuurlijk ook wel weer waar. Met een druklager dat een beetje geluid maakt kan een koppelingsset heel oud worden hoor! Als de koppeling netjes zijn werk doet (proefrit!) en je krijgt wat van de prijs af (lijkt me logisch), koop je hier waarschijnlijk een hele mooie en goede BX voor. Een koppeling vind ik trouwens toch een beetje bij onderhoud horen hoor, het blijft natuurlijk gewoon een slijtageonderdeel.
Dus: proberen te controleren of de (enorm lage) kilometerstand klopt en een lange proefrit maken!!! Mooi ding zeg!!!!
Succes!!!
Ik heb met de eigenaar gemaild. Hij wil hem graag aan een liefhebber verkopen…. nou dat is dan geregeld! Mijn bod (hou ik wel even geheim!) vond hij laag maar acceptabel als hij niemand anders krijgt… Even afwachten dus! De auto vind ik wel heel erg mooi moet ik zeggen…. zwart is wel de mooiste kleur. En idd als je nog een half jaartje er mee kan rijden…. geen probleem dan! Desnoods even in de winterstalling en zien we in het voorjaar wel weer! En ik heb zon idee dat hier wel wat mensen rond lopen die weten hoe zo iets gerepareerd moet worden…......
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi