2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Spanrol noodzakelijk?
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 05 augustus 2005 02:45 PM
  [ # 16 ]

Iemand al eens het idee onderzocht om de hele bende te vervangen met een ketting, of is dat sowieso niet mogelijk?

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 augustus 2005 02:48 PM
  [ # 17 ]
Robin schreef:

Iemand al eens het idee onderzocht om de hele bende te vervangen met een ketting, of is dat sowieso niet mogelijk?

Dan heb je in elk geval ook een spaninrichting nodig uiteraard tandwielen ipv poelies en een afgesloten geheel met smeersysteem, wil het echt onderhoudsvrij zijn. Riemen zijn in die zin wel fijn dat ze gewoon in de buitenlucht zonder smering kunnen.

Gr,
Marten

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 augustus 2005 02:51 PM
  [ # 18 ]

Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar zou je misschien de foto’s iets kleiner willen maken, we moeten ons een hoedje scrollen om de foto’s goed te kunnen zien.  Very Happy

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 augustus 2005 02:59 PM
  [ # 19 ]
patje74 schreef:

Ik heb helaas geen antwoord voor je, maar zou je misschien de foto’s iets kleiner willen maken, we moeten ons een hoedje scrollen om de foto’s goed te kunnen zien.  Very Happy

Heb er even linkjes van gemaakt Surprisedops:

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 05 augustus 2005 03:06 PM
  [ # 20 ]
metro2005 schreef:

Overigens wel humor, ik was bezig met die auto komen er 2 gastjes van een jaar of 14 ofzo naar me toe met de vraag of dit zo’n auto was die omlaag en omhoog kon Laughing
Je moest die ogen zien toen ik het voordeed Shocked  Cool

Daar zit gegarandeerd over 4 jaar minimaal 1 BX rijder bij Smile

(als ze er dan nog eentje kunnen vinden) Wink

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 05 augustus 2005 03:44 PM
  [ # 21 ]
metro2005 schreef:

Nou, ik heb hem draaien.. Zonder spanrol zelfs. Maar je moet de riem echt Megastrak zetten wil die inderdaad niet slippen. Voor nu zit het prima zo zonder die spanrol ertussen, hij piept niet en alles werkt maar als ik een nieuwe spanrol te pakken kan krijgen dan zet ik die er toch mooi weer tussen, al was het maar voor het idee Wink

Als je riem MEGA strak staat ben je dan niet bang voor extra slijtage van de lagers van dynamo, aircopomp e.d.. Idea  Zou de spanrol op de een of andere manier hier niet een beschermende functie in hebben Confused:

Profiel  
 
Jorg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-2005

Gepost: 05 augustus 2005 03:46 PM
  [ # 22 ]

Aan de plaatjes te zien kom je met een nieuw lager al een heel eind.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 05 augustus 2005 03:49 PM
  [ # 23 ]

Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked  Shocked

M I N I ,.............Dat is pas echt stuiteren (sorry, beetje off topic) Wink

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 augustus 2005 04:11 PM
  [ # 24 ]
Jorg schreef:

Aan de plaatjes te zien kom je met een nieuw lager al een heel eind.

Tja, een complete nieuwe rol + plaat en alles kost 70 euro. dus daar ga ik niet voor tobben Wink

Nu nog een keer ergens eentje zien te bemachtigen.
En tja, weet niet of de rest harder slijt als de riem erg strak staat, normaal staat de boel ook flink strak (door de spanrol in dit geval, deze is niet flexibel oid. )

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Jorg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-2005

Gepost: 05 augustus 2005 04:24 PM
  [ # 25 ]

Niet al te lang mee wachten. De hoge spanning van je riem is niet zo lekker voor de lagers van je dynamo en aircopomp.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 augustus 2005 04:29 PM
  [ # 26 ]
Jorg schreef:

Niet al te lang mee wachten. De hoge spanning van je riem is niet zo lekker voor de lagers van je dynamo en aircopomp.

Normaal zorgt die spanrol toch ook voor een flinke spanning?
Hij staat nu voor mijn gevoel niet heel veel strakker dan wanneer de spanrol er ook tussen zit Confused

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 05 augustus 2005 04:32 PM
  [ # 27 ]
metro2005 schreef:
Jorg schreef:

Niet al te lang mee wachten. De hoge spanning van je riem is niet zo lekker voor de lagers van je dynamo en aircopomp.

Normaal zorgt die spanrol toch ook voor een flinke spanning?
Hij staat nu voor mijn gevoel niet heel veel strakker dan wanneer de spanrol er ook tussen zit Confused

Dit is toch geen spanner met veervoorspanner? Je zorgt dan dus zelf ervoor dat je hem met de juiste spanning vastzet. Wat ik ook las is dat je hem nu wel heel strak moest zetten om het niet te laten slippen. Als het goed is zal door de toegenomen contacthoek MET spanrol de spanning weer wat lager kunnen zijn.

Profiel  
 
Phritz
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 495
Geregistreerd: 23-06-2005

Gepost: 05 augustus 2005 04:33 PM
  [ # 28 ]
metro2005 schreef:

En tja, weet niet of de rest harder slijt als de riem erg strak staat, normaal staat de boel ook flink strak (door de spanrol in dit geval, deze is niet flexibel oid. )

Door de spanrol maakt de riem een flauwere hoek over je dynamo en airco pomp waardoor er misschien toch minder druk op de lagers uitgeoefend wordt, Zo’n spanrol zit er niet voor niets op lijkt mij.  Smile

Profiel  
 
Jorg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 7
Geregistreerd: 04-08-2005

Gepost: 05 augustus 2005 04:34 PM
  [ # 29 ]

Idd. Dat bedoel ik.

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 05 augustus 2005 04:35 PM
  [ # 30 ]

grom.

Vraagje, bij welke automaterialenzaken kan ik onderdelen die voorkomen in de masterbase bestellen?
Brezan gebruikt bv Hbase evenals slager automaterialen.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook