Niet dat ik nu ineens achter de dealer sta hoor, maar hij mag voor een half uur nou eenmaal geld rekenen, per slot van rekening brandt de kachel niet voor niks….maar 80 euro voor een uitleesaktie is fout…
Klant komt nooit meer terug….
Enne over de hobbelbak. Johan wil nog een tweede poging ondernemen voor me, en daar ben ik natuurlijk blij mee? (hij wil gewoon gebak denk ik)
Over oldenhage…
Een dealer waar gewoon een CX naast een C5 staat
en een ouwe hobbelxantia (van mij) naast een DS cabrio staat….
Kortom, niet alleen een dealer…ook een liefhebber! dat zegt mij veel meer als een dealer met de nieuwste snufjes voor de deur en een glimmende vloer!
Oldenhage is net zo modern hoor, maar de liefhebberij stralen ze ook uit!
Dat is een punt die ik NIET zie bij het motorhuis….
Daar staat je xantia naast een kadett
Ik dwaal af…Maar een lampje verwisselen zou je verwachten als service…
Maar een C5 duurt een half uur zoals je leest…..betalen dus..
Nou kan ik me voorstellen dat ze zeggen na een aankoop van pak em beet 800 euro “we doen het ff voor niks” maar het is geen verplichting…
ik vind dat citroen een groote fout heb begaan met de c5 ik vind dat een leek toch wel een lampje hoort te vervangen in plaats van naar een dealer te moeten en een hoop geld te moeten betalen voor een lampje
Niet Citroën alleen hoor!
onze moffen kunnen er ook wat van!
dat klopt dat de duitsers er ook wat van kunnen ik vind dat de eu hier eens wat aan moet gaan doen
en dan nu het goede nieuws
Zaterdag maar even langs Koelman te gaan. Hij vond dat de receptie (hijzelf dus) goed gehandeld had omdat ik geen vaste klant. Vaste klanten krijgen reductie was z´n verhaal. Later in het gesprek kregen vaste klanten helemaal geen rekening, maar dat was nadat ik had gezegd dat ik met een C5 break van 3 jaar oud en m´n vrouw met een C3 1.6 exclusief van 3 jaar oud hier in de buurt een goeie garage zochten…. Rekening verdween onder de balie en meneer verwachtte mij terug voor de volgende beurt. Eerste voorstel was dat het dan zou worden verrekend, maar dat wilde ik niet. Of service, of niet. Ik ga naar de garage die op mij het meest sympathiek, behulpzaam en betrouwbaar overkomt. Ondanks dat de rekening nu betaald wordt door Koelman, is de eerste indruk van het bedrijf toch niet zodanig dat ik denk dat ik daar nu naartoe zal gaan. Het is toch eigenlijk belachelijk dat ik hem moet vertellen dat-ie op deze manier klanten wegjaagt (en niet alleen mij als klant, maar zo te zien op dit forum werkt mond-op-mond recalme weer voortreffelijk). Maar ik ben uiteindelijk wel tevreden met het resultaat. Eens afwachten wat Spronken in Beek er van maakt, die heeft de radio nu opgestuurd ter reparatie (indien mogelijk)...
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
Hmm, ja, snap wat je bedoeld. Het is nu gedaan als zijnde ‘service’, maar je hebt het wel af moeten dwingen in feite…
Wat zou kunnen betekenen dat je dat de volgende keer weer mag doen, het is blijkbaar niet iets waar ze uit eigen beweging toe in staat zijn…
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Re: en dan nu het goede nieuws
Geo schreef:Later in het gesprek kregen vaste klanten helemaal geen rekening, maar dat was nadat ik had gezegd dat ik met een C5 break van 3 jaar oud en m´n vrouw met een C3 1.6 exclusief van 3 jaar oud hier in de buurt een goeie garage zochten…. Rekening verdween onder de balie en meneer verwachtte mij terug voor de volgende beurt. Eerste voorstel was dat het dan zou worden verrekend, maar dat wilde ik niet. Of service, of niet.
Ja en bij de volgende beurt die €80 dubbel en dwars door je neus boren met extra arbeidsloon/onderdelen omdat er een “mankement” aan het licht komt tijdens de onderhoudsbeurt. Mijn mening in deze is hard en die zegt mijden deze tent, er zijn genoeg vriendelijke dealers die wel weten wat service en klantvriendelijk zijn is, Oldenhage is zo eentje.
Ik ben het met hem eens dat 30min. werk voor een lampje bij een C5 gewoon in rekening gebracht mag worden.
De dealer kan er niets aan doen dat de fabrikant een achterlijke contructie verzint waardoor het verwisselen van een lampje zoveel tijd kost.
Ik ben het met hem eens dat 30min. werk voor een lampje bij een C5 gewoon in rekening gebracht mag worden.
De dealer kan er niets aan doen dat de fabrikant een achterlijke contructie verzint waardoor het verwisselen van een lampje zoveel tijd kost.
de dealer kan er niks aan doen dat de fabrikant een fout maakt maar kan de klant dat dan wel als hij er dan nog eens 2 keer per jaar een hoop geld voor moet betalen
ik denk dat de overheid hier eens iets aan moet doen en anders moeten ze de auto gewoon geen eu keuring geven
dan zullen de fabrikanten er wel op letten
Een soort ergonomiecijfer zou dus handig zijn….
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Het is toch ook eigenlijk te zot voor woorden? Je wordt geacht bij een defecte lamp deze zelf ogenblikkelijk te moeten kunnen wisselen, omdat je anders strafbaar bent wegens het rijden met defecte verlichting, ook al is het lampje 5 minuten daarvoor tijdens de rit doorgebrand. Vanuit dit perspectief zouden autofabrikanten dan eigenlijk verplicht moeten zijn om het voor de klant mogelijk te maken een dergelijke noodreparatie uit te voeren. Het gaat in dit verhaal om een C5, maar bijv. de Opel Astra en de Volkswagen Golf van de laatste types zijn ook berucht in dit opzicht. En een vriend van me heeft hetzelfde met de achterlichten van zijn Mazda 323, zonder gereedschap en het verwijderen van een stuk kofferbakbekleding kan hij niet bij de verlichting komen. Suf toch?
M&M schreef:De nieuwe VW Beetle slaat het record , daar is de garage een paar uurtjes mee zoet ( als ik mij niet vergis ) ...
Op de officiële manier schijn je de bumper (!!) te moeten verwijderen. Iemand die een beetje handig is en niet te dikke handen/armen kan het op een alternatieve manier (moet er wel eerst e.e.a. uit het motorcompartiment verwijderd worden)
Idd, te zot voor woorden… Het zou verplicht moeten zijn dat je ze snel kunt vervangen, of tenmiste dat je een alternatief lampje aan kunt zetten….
Overigens ben ik ‘gezegend’ met lange armen, dunne polsen en kleine handen… Een lampje vervangenbij een Xantia doe ik in 5 min. zonder m’n vel open te halen. Ow, en ik kan via onderlangs het dashboard bij de ruimte achter de radio ! Da’s echt wel handig
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
http://www.automotive-online.nl/nieuws.asp?ID=2701
Overigens is ons geliefde merk een van de duurste voor haar dealers qua verplichtingen…. Ze noemen dat IMAGE DE MARQUE, dan klinkt het wat vriendelijker!
Dat is volgens mij echt Citroën :cevr je moet wel veel betalen als je weet wat al die reclame’s kosten op jaar basis die betalen wij allemaal in de garage :brug je kunt volgens mij beter de dealers links laten liggen en naar alternatieven gaan zoeken een garage die niet bij Citroën NL is aangesloten die zijn over het algemeen goedkoper in uurloon en onderdelen
Xantia 19 TD 1997
BX 16 TZI 1990
http://klokjerond.prit.biz/xanemo/xanspring.gif
http://www.xantiaclub.net
M&M schreef:Elvis 1 schreef:je kunt volgens mij beter de dealers links laten liggen en naar alternatieven gaan zoeken
:neenee ... ik heb een uitstekende :cevr dealer
Jij ook al?
Ik vind het grote onzin wat er in staat , ik werk in de bouw en daar hebben we ook dure machines en met het mileu te maken enz enz. Maar vraagt een timmerman of een loodgieter , enz ook 70 euro per uur , en mijn werkgever heeft ook een duur pand met een olie dichte vloer.
Zo zullen er heel veel bedrijven zijn die die dingen hebben maar om meteen te zeggen dat ze allemaal 70 euro per uur vragen , toch wel +-155 gulden.
Maar de dealers komen er vanzelf wel achter wat er gebeurt , de markt loopt vanzelf terug enz.