Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
citroenc2 schreef:Ik vind het grote onzin wat er in staat , ik werk in de bouw en daar hebben we ook dure machines en met het mileu te maken enz enz. Maar vraagt een timmerman of een loodgieter , enz ook 70 euro per uur , en mijn werkgever heeft ook een duur pand met een olie dichte vloer.
Zo zullen er heel veel bedrijven zijn die die dingen hebben maar om meteen te zeggen dat ze allemaal 70 euro per uur vragen , toch wel +-155 gulden.
Maar de dealers komen er vanzelf wel achter wat er gebeurt , de markt loopt vanzelf terug enz.
Dan ben ik toch benieuwd welke loodgieter of timmerman jij kent die verplicht gem. 10 dagen per jaar op (DURE) cursussen gestuurd wordt, die door de ‘loodgieters’importeur worden verplicht een pand neer te zetten dat een bepaalde “uitstraling” heeft, die verplicht ISO-gecertificeerd zijn, die regelmatig verplicht worden te investeren in gereedschap waarvan ze van tevoren weten dat ze het niet of nauwelijks gaan gebruiken, die ......enz enz
Frustratie ? Mwaa kweenie…. Ben ik het met je eens dat het allemaal erg veel geld kost ? Ja, tuurlijk wel, maar probeer wel een beetje te begrijpen hoe het (hoge) werkplaatstarief mede tot stand wordt gebracht.
Groeten, Martijn de Ruijter
kijk dat ze op cursus gaan okee maar wij hebben ook 2 schollings dagen en vca en iso en dure machines die meer stil staan dan werken maar omdan direct te zeggen dat die verschillen te rechtvaardigen zijn kan je me dan eens vertellen waarom audi bijv 2 tarieven kent voor uurtarief
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
citroenc2 schreef:kijk dat ze op cursus gaan okee maar wij hebben ook 2 schollings dagen en vca en iso en dure machines die meer stil staan dan werken maar omdan direct te zeggen dat die verschillen te rechtvaardigen zijn kan je me dan eens vertellen waarom audi bijv 2 tarieven kent voor uurtarief
Zie boven:
Verandert er nog wat aan die werkplaatstarieven?
Sommige dealers hanteren uiteenlopende tarieven. Eenvoudig werk, zoals olie verversen en een uitlaat vervangen, kost 50 euro per uur, exclusief btw. Meer vakmanschap eisende reparaties zitten op 65 euro. Voor diagnoses heb je tegenwoordig bijna een hts’er nodig. Tarief: 75 euro per uur.
maar mensen kunnen zelf de beslissing nemen vanaf 1 jan 05 vanwege het feit als je bij een bovag je onderhoud laat doen de garantie niet vervalt dus je kan naar elke garage toe die je wilt
De EU heeft die vrijheid dus voor ons afgedwongen, met als gevolg dat je van drie verschillende klussers uit de buurt een uitnodiging krijgt voor weer de zoveelste Citro-actie.
Daarnaast verkopen ze ook nog eens hun klantenbestanden zodat ik brieven van Lexus krijg
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
citroenc2 schreef:Zo zullen er heel veel bedrijven zijn die die dingen hebben maar om meteen te zeggen dat ze allemaal 70 euro per uur vragen , toch wel +-155 gulden.
Maar de dealers komen er vanzelf wel achter wat er gebeurt , de markt loopt vanzelf terug enz.
Ik kan me overigens geen garage tarieven herinneren van 155 gulden in het gulden tijdperk, de 80 gulden per uur is gewoon 80 pleuro per uur geworden
Ik ben het verder volledig met je eens, bedrijven en dus niet alleen de autodealers draaien hun eigen nek om met hoge tarieven. Het staat toch niet in verhouding met elkaar dat je voor een simpele reparatie een bedrag kwijt ben waar je zelf bijna een week voor moet werken. De apparatuur, huur, opleidingen mogen dan wel duur zijn, niemand maakt mij wijs dat die kosten moeilijk terug te verdienen zijn als ik zie hoe druk het is bij de garages .
Eindelijk het vervolg…
RAdio dus naar Spronken in Beek gebracht en die hebben ´m opgestuurd naar een of ander bedrijf dat die radio´s repareert, maar kennelijk was het een ernstiger probleem zodat radio naar de fabriek in Frankrijk is gestuurd. Na 3 weken radio weer terug, erin gezet, maar kwaal was nu nog erger: cd liep aan en geluid was vreselijk, stotterend. Radio opnieuw opgestuurd (naar fabriek) en 3 weken later gelukkig eindelijk goed gerepareerd. Kosten (van te voren in offerte gekregen) 230 euro.
Echt blij dat-ie het weer doet, want weken lang zonder muziek in de auto is maar nix, zeker niet in een C5, want dan is het wel erg stilll
Heb wel de laatste dagen keurig een vervangradio gehad. Da´s nog eens service!
Current:
Citroën C5 Aircross Shine 181 pk Puretech EAT 8
Predecessors:
Citroën C4 Cactus 1.2 110 PK Shine (2015)
Citroën C6 3.0 HDI Exclusive EAT6 (2009)
Citroën C3 1.6 Exclusive (2002)
Citroën C5 II Break Exclusive 2.0 16v HDIF 136 PK (2006)
Citroën C5 I Break Ligne Prestige 2.0 110 PK (2002)
Citroën Xantia 1.8 16v Tentation (1997)
Citroën Saxo 1.0 Ben (2000)
Citroën BX 1.6 Chic (1991)
Citroën BX 1.4 (1988)
prijzen tussen dealers varieeren ook zoals ik al in een ander draadje aangaf,maar wat uurloon betreft
Dealer A (grote showroom veel personeel) 46 euro per uur incl btw
dealer B ( veel kleiner van opzet maar meer kennis) 35 euro per uur incl
allebei off citroengarage
dezelfde olie en onderdelen bij b ook goedkoper m.a.g
20000 km beurt C5 bij A 170 euri
20000 km beurt C5 bij B 120 euri incl pollen filter
Daarom ben ik eigenlijk geen voorstander dat de kleine dealers verdwijnen.
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
ronama schreef:prijzen tussen dealers varieeren ook zoals ik al in een ander draadje aangaf,maar wat uurloon betreft
Dealer A (grote showroom veel personeel) 46 euro per uur incl btw
dealer B ( veel kleiner van opzet maar meer kennis) 35 euro per uur incl
allebei off citroengarage
dezelfde olie en onderdelen bij b ook goedkoper m.a.g
20000 km beurt C5 bij A 170 euri
20000 km beurt C5 bij B 120 euri incl pollen filterDaarom ben ik eigenlijk geen voorstander dat de kleine dealers verdwijnen.
Blijkt toch dat de uurtarieven bij de zuiderburen fors lager liggen dan in ons kikkerlandje…..
hulde voor m’n lokale dealer in Almelo:
vandaag ging er bij mij 1 koplamp op zwart; meteen doorgereden naar de garage…
binnen 10 minuten beide lampen vervangen, (de 2e gaat immers ook binnen een week erna stuk), kopje koffie erbij, proefzitje in de C1 gemaakt, en de XTR heeft het licht weer gezien
(toch netjes, 1 uur voor sluitingstijd op een vrijdagmiddag)
voor iets meer dan 3 eurotientjes weer helemaal toppie joppie.
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
ZX1.4i schreef:
Ik kan me overigens geen garage tarieven herinneren van 155 gulden in het gulden tijdperk, de 80 gulden per uur is gewoon 80 pleuro per uur geworden
Da’s natuurlijk (helaas) een beetje Kip-Ei verhaal geworden :
Als iedereen van het guldenteken een euroteken heeft gemaakt, moet je als ondernemer wel volgen natuurlijk
Als onderdelen van Fl 100,= ineens € 100,= kosten, kun je deze niet voor je oude prijs gaan verkopen…
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Kijk en daar had de regering moeten ingrijpen als ik in Frankrijk en Duitsland kijk hebben ze de oude prijzen er nog bij staan maar in Nederland kan je gewoon doen waar je zin in hebt , en waarom de regering hier niks aan doet is vanwege het feit dat ze er net zo hard aan mee doen!
ik reken ook niet meer om maar ga jij naar je werkgevers en dan moet je eens zeggen dat je wat je de laaste keer in guldens verdienen nu in euro wilt wat denk je dat hij zal zeggen dan
dat is bij mij anders op dit moment al wel bijna het geval, maar ik ben zelfstandig ondernemer, dus ik kan zowiezo mijn prijzen bepalen. en ik moet zeggen dat ik helemaal niet uit de toon val qua prijs, integendeel.
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
hel1 schreef:dat is bij mij anders op dit moment al wel bijna het geval, maar ik ben zelfstandig ondernemer, dus ik kan zowiezo mijn prijzen bepalen.
En dat bedoelde ik dus
Op een gegeven moement gaat iedereen het guldenteken vervangen door het euroteken, je moet wel…
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG