Hallo citrofielen,
Ik wil een BX aanschaffen als 2e auto voor mijn vrouw, ik heb totaal geen verstand van een BX, als ik er een aanschaf zal het een 1400 motor zijn. Kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten bij de aankoop : : . Niet allemaal tegelijk , ik wacht op jullie reacties :photo
Xantia 19 TD 1997
BX 16 TZI 1990
http://klokjerond.prit.biz/xanemo/xanspring.gif
http://www.xantiaclub.net
Totaal aantal Berichten: 5830
- ID/DS D-Super
koop er een met stuurbekrachtiging !
ik heb er ook een 1400 deauville gekocht maar was ff vergeten dat bx-en ook verkocht zijn zonder dit fijne mechanische wonder. stuurt heel zwaar !
ik heb er de smalste banden onder gezet, met harde compound en extra veel druk in de bandjes.. super onderstuurt nu, maar stuurt nu net iets minder zwaar, maar het blijft een soort vrachtwagen.
Credits naar de auteurs..
De buitenkant:
Zitten er niet te veel deuken en krassen in de carrosserie?
Dit kan wijzen op intensief gebruik en vooral ook onvoorzichtig gebruik ven de bx en kan vooral ook ervoor zorgen dat de carrosserie sneller gaat roesten.
Let op roest bij het voorruit bovenin en op roest bij de wielkasten achter (bij achterdeuren).
Let op roestplekken of gaten bij het bovenste scharnier van de voordeuren.
Roest komt o.a. veel voor op de deuren, zowel aan de buitenkant als onderaan de deur aan de binnenkant.
Ook oppassen voor roest in de motorruimte, bijzonder gevoelig zijn de las/lijm naden.
Let ook op of een schuifdak origineel is, meestal gaat rondom het schuifdak zich toch wat roest vormen.
Sluiten de deuren en achterklep goed en zitten er niet vreemde brede of scheve kieren tussen de deuren en de carrosserie?
Dit geld ook voor de motorkap,
Een scheve deur of motorkap kan wijzen op een eventuele slecht gerepareerde schade in het verleden.
Let ook op de koplampen deze horen recht in de auto gemonteerd te zijn en moeten even diep liggen als de knipperlichten.
Zijn de banden nog in een goede staat?