2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Ik heb iets doms gedaan (olie en tikken)
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 07 augustus 2005 01:15 AM
  [ # 16 ]
web schreef:

Oh, als je iets boeienders wil… niet per se ultra low budget… dan weet ik nog wel een turbo CT blok te koop ook…

Dan zit ik nog met een andere radiator en gezeur… maar vertel eens wat dat ongeveer zou kosten… ? Ik heb niet een groot budget maar er is misschien wel te kijken naar hoeveel rek ik erin wil zetten Very Happy

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 07 augustus 2005 03:47 AM
  [ # 17 ]

Turbo CT blokken vind je zo tussen de 500 en 1000 euro tegenwoordig, compleet met bedrading, turbo enzovoorts, afhankelijk van km-stand en leeftijd.

Ik weet er eentje van ‘98 met 158 duuzend gelopen, nu nog draaiend te zien. prijs notk, en radiator e.d. erbij is misschien wel te regelen.

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 07 augustus 2005 02:33 PM
  [ # 18 ]
web schreef:

Turbo CT blokken vind je zo tussen de 500 en 1000 euro tegenwoordig, compleet met bedrading, turbo enzovoorts, afhankelijk van km-stand en leeftijd.

Ik weet er eentje van ‘98 met 158 duuzend gelopen, nu nog draaiend te zien. prijs notk, en radiator e.d. erbij is misschien wel te regelen.

Ik zie al weer de nodige gieren cirkelen boven het lijk van een activa Wink OF is dit een ander lijk?

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 07 augustus 2005 02:48 PM
  [ # 19 ]

Dan wordt het denk ik toch een turbo CT blok Very Happy

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 08 augustus 2005 12:11 AM
  [ # 20 ]

Aha…dát blok….

Zou ik ook doen!

 

Profiel  
 
jpiek
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 130
Geregistreerd: 13-07-2005

Gepost: 08 augustus 2005 01:38 AM
  [ # 21 ]

Pfff, ‘t is hier wel recycling ten top he Smile

(Overigens als de groene motorkap netjes was geweest Wink)

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 augustus 2005 01:40 AM
  [ # 22 ]
jpiek schreef:

Pfff, ‘t is hier wel recycling ten top he Smile

(Overigens als de groene motorkap netjes was geweest Wink)

Jaja, voor een beter miljui…  een turbo ct blok in plaats van een 2.0 blok Smile Zo had ik het nog niet bekeken.

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 09 augustus 2005 03:23 PM
  [ # 23 ]

Ik kan ook voor een 16 klepper gaan… ik moet eerst het een en ander gaan schilderen bij iemand, want dat had ik beloofd. Dan heb ik nog 2 weken vakantie en dan ga ik een blokje over lepelen. Wat het dan wordt weet ik nog niet, maar ik heb nog een week om er over te denken.

Tot die tijd rij ik rond in een groene Kia Preggio van mijn vader en word ik bij iedere bocht en bobbel door mijn passagiers angstvallig herinnerd dat het geen citroën is.

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 09 augustus 2005 06:39 PM
  [ # 24 ]
mpostma schreef:

Ik zie al weer de nodige gieren cirkelen boven het lijk van een activa Wink OF is dit een ander lijk?

Die Activa ja… een koper voor de motor zou helpen bij de beslissing of die naar de opkopers gaat of niet Smile

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 14 augustus 2005 12:09 PM
  [ # 25 ]

Ik weet wat het wordt, een 2.0 i 16 klepper… maar waar vind ik er één?

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 14 augustus 2005 04:22 PM
  [ # 26 ]
plofkop schreef:

Ik weet wat het wordt, een 2.0 i 16 klepper… maar waar vind ik er één?

dus de turbo moet worden afgeblazen?

jammer

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 14 augustus 2005 04:49 PM
  [ # 27 ]
plofkop schreef:

Ik weet wat het wordt, een 2.0 i 16 klepper… maar waar vind ik er één?

Hoop moeite voor weinig extra vermogen Very Happy

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
plofkop
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 29-06-2005

Gepost: 14 augustus 2005 07:57 PM
  [ # 28 ]

Ik bel wel even… het is natuurlijk wel leuk…

Zolang ik wielen heb, rij ik!

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 16 augustus 2005 12:27 AM
  [ # 29 ]

Ik vraag me af of de Turbo wel zoveel extra werk is. De RFV 2.0i 16v heeft ook zijn nukken. Op zich is het een super probleemloze motor met een mooie loop. Nadeel is dat ie onderin niet meer doet als de huidige 2.0i motor. Hij is wel iets zuiniger.

Ander punt is dat een motor met weinig km’s best wel veel gevraagd is omdat ie in de 406 en xantia veel op gas is geleverd. De motoren lopen lang goed op gas maar er zijn best veel mensen bereid om voor een zakje geld hun geliefde auto nieuw leven in te blazen.

Ik denk dus dat een goed CT Turbo blok goedkoper is.

Dan even de valkuilen van beide motoren:

De RFV 2.0i 16v heeft in bouwjaar 94 en 95 een constructiefout gehad. Deze kom je tot in 1996 tegen. Deze motoren hebben last van kantelende zuigers. Niet erg, de motoren halen er 300K mee maar na 200K klinkt je motor als een diesel.

De Turbo CT heeft in zijn beginjaren een constructiefout gehad. Hierdoor kan er een gaatje zitten in de turbo, bij het turbohuis.Hier spuit dan olie uit, de gevolgen laten zich raden. De RGX (vanaf 1994) heeft deze fout zeker niet meer. De latere RGY motoren ook niet meer, maar dit is moeilijk om te checken. Kies voor de zekerheid voor een RGX CT Turbo blok.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-2004

Gepost: 16 augustus 2005 01:29 PM
  [ # 30 ]

Beide constructiefouten heb ik nooit van gehoord, maar als XMmer zal je het wel weten Wink

In beide gevallen zou de draadboom mee moeten, beide conversies zijn even ingrijpend (valt beide erg mee dus) en dan is een turbo toch ff een stuk meer de moeite waard.

Het enige wat simpel is, is hetzelfde blok ervoor terug hangen.

Maar er is te lang getreuzeld geloof ik, volgens mijn informatie is de betreffende turbo CT waar we het over hadden al naar een opkoper Sad

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook