stoterstangen90 schreef:Maar op de foto is niet de chamonix te zien hoor. Dit was de Gti van zuslief, 1 dag voor de onthoofding op citromobiel
Yups, dat was mij niet ontgaan. Het was trouwens een stuk makkelijker geweest om die blokken erin te leggen NA de onthoofding. Al weet ik niet of de bodem dat nog gehouden had.
vond dit plaatje ook wel toepasselijk. Komt van 205gti.nl
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Hmm, ok, ik kan nog even voort voor ik me bij een dergelijke club ‘vervoerders’ kan voegen.
En ik maar denken dat 180 kilo aan takken, struiken en ander snoeiafval al wat was (wel qua volume overigens).
Wel grappig was het ophalen van 300 verhuisdozen en 150 zgn. boekendozen voor onze verhuizing. Of ik ze met een busje of bestel op kwam halen… Nou, neuh….
‘k zat wel echt rondom in de stapels dozen, dat wel. D’r kon echt niks meer bij. Had ik daar nu maar even een foto van gemaakt
Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG
Hmm, ik heb de rode Xantia ook al eens volgeladen gehad met gasbetonblokken
Weegt op zich niet zoveel dat spul, maar als je er een flink aantal van 60x40cm per stuk opstapelt wordt het toch wel zwaar Toen de achterkant na het inladen helemaal op straat lag merkte mijn passagier op dat hij toch blij was dat we niet met zijn 205je gegaan waren (dat was eerst het plan, maar leek mij niet zo verstandig…)... vervolgens starten, duurde effe voordat ie op hoogte was maar eenmaal op hoogte reed het weer prima
Gelukkig een zeiltje eronder anders blijf je het witte gruis nog heel lang door de hele auto vinden…
En helaas geen foto gemaakt toen de 309 volgestouwd was met Xantia onderdelen. Met een voorstoel opengeklapt achterop gebonden om het zaakje binnen te houden, want de klep kon allang niet meer dicht. Wat nou 309 break bestaat niet? Dan maak je ‘m zelf maar Helaas was de camera toen allang leeg. Ook geen leuke foto meer kunnen maken van een kaalgeplukte xantia break op zijn kant…
Dat is de lol van oude auto’s die weinig kosten ; het maakt allemaal niet uit. En met een klein beetje verstand en voorzorg blijkt het nog allemaal goed te gaan ook Geen krasjes, niks.
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Dat wordt dus ergens volgende week een beetje sleutelen! Als het dan mee zit kan ik komend weekend weer met de xm naar maastricht!
Zolang ik wielen heb, rij ik!
en op dit moment ligt er dus een 2 liter xm blok achter in de kofferbak van de bx. De bedoeling is dat die morgen in een bepaalde xm gaat
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Kom je met de BX 21 TGD 12 Break naar het kampeerweekend? Wellicht komt Thijs van de Bles ook met zijn BX 19 GTD automaat. Ik ook natuurlijk. Een hoop gepimpte BXen…. moet ik zeggen dat het bijna lijkt alsof meer met diesel/PPO bakken wordt gepimpt dan met benzine bakken. En sommige worden zelfs “teruggepimpt”!
De deal is dat Pyt mij morgen helpt met mijn XM en dat ik hem dan volgende week help met zijn BX…
Zolang ik wielen heb, rij ik!
stoterstangen90 schreef:en op dit moment ligt er dus een 2 liter xm blok achter in de kofferbak van de bx. De bedoeling is dat die morgen in een bepaalde xm gaat
Past precies onder de hoedenplank.
Jep, klep gaat gewoon dicht zo.
Dat twee naast elkaar kon wisten we al, en nog eentje dwars ervoor kan ook makkelijk:
Kortom een viermotorige BX berline is best mogelijk.
Trouwens als ik het zo bekijk hoeft in een break niet eens de bank neer om twee motorblokken met bak te vervoeren.
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
plofkop schreef:De deal is dat Pyt mij morgen helpt met mijn XM en dat ik hem dan volgende week help met zijn BX…
Na een uurtje of 2 1/2 schroeven:
Veel verder zijn we niet gekomen, de meegebrachte nieuwe distributieset bleek de verkeerde, de goeie moest besteld worden. Nog wel het een en ander aan aanhangsels overgezet van het ene op het andere blok. Vandaag gaan de heren verder, ben benieuwd of ie vanavond weer loopt.
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Het nieuwe blok hangt erin nu. Het oude blok groeit in de achtertuin.
Wat nog moet gebeuren:
- Olie in de transmissie.
- Olie in het blok ( dit keer wel ! ).
- Koelwaterslangen vast.
- Koelvloeistof erin.
- Uitlaat vast.
- Draadboom vast.
- Accubak erin, met de accu.
- Harry ( de LHM bak ) erin.
Dan is het starten geblazen en kijken of hij het doet.
Zolang ik wielen heb, rij ik!
Plastic Harry dan wel
IJzeren Harry (Hein?) hing er nog
Hydrauliek bende weer aangesloten? Die fijne slangenbundel onder die clip door over de bak heen
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
Mooie foto’s lijkt me een leuk klusje.
Had Pyt dit keer geen balkon ter beschikking om een takel op te hangen :
Nee, dit keer niet. Ik heb bij bo-rent een takel gehaalt voor 22 euro per dag. Het is wel geld, maar dan heb je ook wel een hoop gemak!
Mijn XM doet het weer, deze week ga ik lekker test rijden en hopen dat ze soepeltjes meekomt!
Zolang ik wielen heb, rij ik!
plofkop schreef:Nee, dit keer niet. Ik heb bij bo-rent een takel gehaalt voor 22 euro per dag. Het is wel geld, maar dan heb je ook wel een hoop gemak!
Mijn XM doet het weer, deze week ga ik lekker test rijden en hopen dat ze soepeltjes meekomt!
Ha, goed nieuws! Gefeliciteerd en maaar hopen dat je er nog veel kms mee maken!