2 van de 2
 < Vorige 1 2

Uitlaat
Bertje Hdi
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 151

Gepost: 10 augustus 2005 09:46 PM
  [ # 16 ]

yep Very Happy

BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg

http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL  stallingsruimte voor uw Citroen

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 10 augustus 2005 10:31 PM
  [ # 17 ]
mpostma schreef:

Waarom die imitatie uitlaten vaak meer herrie maken is omdat de originele pijpen van veel dikwandiger materiaal zijn gemaakt hetgeen dus beter dempt.

Klopt, ik heb de Bosal in de ene hand en de originele in de andere hand vastgehouden, de originele van de dealer was duidelijk zwaarder.
De Bosal rommeluitlaat heeft me incl montage €120 gekost, de originele €140 en 15 min. zelf onder de auto liggen.

Profiel  

BXsport1986
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 373

Gepost: 10 augustus 2005 11:53 PM
  [ # 18 ]
ZX1.4i schreef:
mpostma schreef:

Waarom die imitatie uitlaten vaak meer herrie maken is omdat de originele pijpen van veel dikwandiger materiaal zijn gemaakt hetgeen dus beter dempt.

Klopt, ik heb de Bosal in de ene hand en de originele in de andere hand vastgehouden, de originele van de dealer was duidelijk zwaarder.
De Bosal rommeluitlaat heeft me incl montage €120 gekost, de originele €140 en 15 min. zelf onder de auto liggen.

Hoe ga jij onder de auto liggen? Zonder brug vind ik het erg moeilijk om er onder te komen Surprisedops: Ben altijd bang dat de auto door de krik zakt of iets dergelijks….

To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!

In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 130

Gepost: 11 augustus 2005 01:09 AM
  [ # 19 ]
mpostma schreef:

Veel motorfietsen hebben standaard een afwateringsgaatje.

Ja, maar die zit wel achterin de uitlaat, en dus na de demper…

Johan Piek
C8 Ligne Prestige 2003, LPG

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 11 augustus 2005 01:25 AM
  [ # 20 ]
jpiek schreef:
mpostma schreef:

Veel motorfietsen hebben standaard een afwateringsgaatje.

Ja, maar die zit wel achterin de uitlaat, en dus na de demper…

Shocked  Dacht het niet. Meestal in de bocht op het laagste punt voor de demper. Meja.. misschien heb jij andere motorfietsen gezien?

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 11 augustus 2005 01:39 AM
  [ # 21 ]

Zou kunnen, heb echter nog nooit een afwateringsgaatje voor de einddemper gezien…

Johan Piek

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 augustus 2005 04:18 AM
  [ # 22 ]
BXsport1986 schreef:

Hoe ga jij onder de auto liggen? Zonder brug vind ik het erg moeilijk om er onder te komen Surprisedops: Ben altijd bang dat de auto door de krik zakt of iets dergelijks….

Ik ben altijd erg voorzichtig als ik de auto opkrik, altijd ondersteunen met bokken en de krik laat ik er ook onder staan, je kan niet veilig genoeg werken. Verder controleer ik of de auto op een vlak stuk grond staat, blokkeer ik de achterwielen als de voorkant opgekrikt moet worden, aangezien de handrem op de voorwielen werkt bij een Xantia.

Bij een niet HP geveerde auto zoals een ZX is het niet zo moeilijk, parkeer de auto zo dat de linkerwielen op de stoep staan. De auto staat dan schuin, dit geeft je wat meer ruimte om makkelijk bij de uitlaat te kunnen komen, bij HP-vering is het gewoon in de hoogste stand en bokken eronder en sleutelen maar.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 augustus 2005 01:28 PM
  [ # 23 ]
ZX1.4i schreef:
BXsport1986 schreef:

Ik ben altijd erg voorzichtig als ik de auto opkrik, altijd ondersteunen met bokken en de krik laat ik er ook onder staan, je kan niet veilig genoeg werken. Verder controleer ik of de auto op een vlak stuk grond staat, blokkeer ik de achterwielen als de voorkant opgekrikt moet worden, aangezien de handrem op de voorwielen werkt bij een Xantia.

Bij een niet HP geveerde auto zoals een ZX is het niet zo moeilijk, parkeer de auto zo dat de linkerwielen op de stoep staan. De auto staat dan schuin, dit geeft je wat meer ruimte om makkelijk bij de uitlaat te kunnen komen, bij HP-vering is het gewoon in de hoogste stand en bokken eronder en sleutelen maar.

Wees bij de Xantia, BX en andere hydrauliques met getrokken achterdraagarmen voorzichtig met blokken onder de achterwielen. Als de auto inzakt wordt de wielbasis wat langer en als je pech hebt duwt ie zo de voorkant van de bokken af.

Ik gebruik dus zelf nooit blokken voor de achterwielen. Gewoon op een vlakke ondergrond sleutelen.

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 11 augustus 2005 10:37 PM
  [ # 24 ]
mpostma schreef:

Wees bij de Xantia, BX en andere hydrauliques met getrokken achterdraagarmen voorzichtig met blokken onder de achterwielen. Als de auto inzakt wordt de wielbasis wat langer en als je pech hebt duwt ie zo de voorkant van de bokken af.

Ik gebruik dus zelf nooit blokken voor de achterwielen. Gewoon op een vlakke ondergrond sleutelen.

Goed dat je dit even verteld, dit wist ik echt niet, ik had gerust bokken onder de achterwielen gezet Confused

Profiel  

jpiek
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 12 augustus 2005 01:45 AM
  [ # 25 ]
mpostma schreef:

Was dat ook niet de reden dat de handrem op het voorwiel zit ?

Dat leverde be ooit een verbijsterd gezicht op bij een <ahum> kwikfit ; zo’n jong apie “Ehh, hoe zet ik ‘em dan vast, hij heeft ook voorwielaandrijving”..... Blokken achter de achterwielen misschien ?

Johan Piek

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 12 augustus 2005 04:18 AM
  [ # 26 ]

Als je de auto in zijn hoogste stand zet, dan zakt de auto toch niet in? Of toch wel, maar dan heel langzaam?

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 12 augustus 2005 04:21 AM
  [ # 27 ]
ZX1.4i schreef:

Als je de auto in zijn hoogste stand zet, dan zakt de auto toch niet in? Of toch wel, maar dan heel langzaam?

Nee, maar er zijn genoeg werkzaamheden te bedenken waarbij je de wagen in de laagste stand moet zetten na het opbokken (zowat alles waarbij je aandrijfassen wilt loshalen bijv.).

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 15 augustus 2005 02:33 AM
  [ # 28 ]
mpostma schreef:
ZX1.4i schreef:

Nee, maar er zijn genoeg werkzaamheden te bedenken waarbij je de wagen in de laagste stand moet zetten na het opbokken (zowat alles waarbij je aandrijfassen wilt loshalen bijv.).

En er zijn ook nog werkzaamheden te verzinnen waarbij dat niet nodig is maar het per ongeluk kan gaan (of geheel toevallig!) Van het HP systeem kan je natuurlijk wel genieten maar je kan er nooit volledig op vertrouwen hoor Confused
Je kan ‘m natuurlijk wel gewoon opkrikken en assteunen onder de auto zetten. Dan staat ‘ie altijd hoog genoeg. Voor de veiligheid nog op een aantal punten blokken eronder en de krik ook gewoon laten staan.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 15 augustus 2005 03:35 AM
  [ # 29 ]
voge schreef:
mpostma schreef:
ZX1.4i schreef:

En er zijn ook nog werkzaamheden te verzinnen waarbij dat niet nodig is maar het per ongeluk kan gaan (of geheel toevallig!) Van het HP systeem kan je natuurlijk wel genieten maar je kan er nooit volledig op vertrouwen hoor Confused
Je kan ‘m natuurlijk wel gewoon opkrikken en assteunen onder de auto zetten. Dan staat ‘ie altijd hoog genoeg. Voor de veiligheid nog op een aantal punten blokken eronder en de krik ook gewoon laten staan.

Afhankelijk van de staat zakt ie geleidelijk aan wel wat in, dus bedenk ook goed hoe je ‘m op bokken zet voor je de krik eronderuit trekt. Helemaal laag is het veiligst en meest stabiel.

Maar vertrouw dus nooit op het HP systeem als je eronder werkt; trek bijvoorbeeld 1 keer per ongeluk aan een hoogteregelaar-stang of een stabilisatorstang-stropje en je hebt meteen de bodemplaat van de auto in je schedel gekerfd staan. Dat is vrij slecht voor de volksgezondheid….

Ich bin ein Breaker

Profiel  

reijer
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 109

Gepost: 15 augustus 2005 10:04 PM
  [ # 30 ]
karel schreef:

Maar vertrouw dus nooit op het HP systeem als je eronder werkt; trek bijvoorbeeld 1 keer per ongeluk aan een hoogteregelaar-stang of een stabilisatorstang-stropje en je hebt meteen de bodemplaat van de auto in je schedel gekerfd staan. Dat is vrij slecht voor de volksgezondheid….

hahaha fantastisch verwoord Laughing

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook