deze BX is van me vader geweest (meer als 10 jaar geleden) maar hij wist niet meer percies wat voor uitvoering het was maar hij had het wel over een luxe uitvoering (met elektrische ramen rond om enz.) wie weet wel wat voor een het is geweest
Foto’s: (ze zijn van de TV af gefotografeerd want hij stond op een video band dus ze zijn helaas niet meer zo helder )
al vast bedankt pjotr
Re: wie weet wat voor BX dit is?
PjotrBlom schreef:deze BX is van me vader geweest (meer als 10 jaar geleden) maar hij wist niet meer percies wat voor uitvoering het was maar hij had het wel over een luxe uitvoering (met elektrische ramen rond om enz.) wie weet wel wat voor een het is geweest
Foto’s: (ze zijn van de TV af gefotografeerd want hij stond op een video band dus ze zijn helaas niet meer zo helder )
al vast bedankt pjotr
wat mij opvalt.
3e zijraampje
“luxe” eierwieldoppen.
type 1
bruin interrieur
je had hetzelf al over elektrische ramen
Mits alles orgineel is denk denk ik: een BX 16 TRS of 19 TRS of 19 TRD
Geen GT of Digit want die hadden van origine andere wieldoppen. Ook geen 16 RS want die had geen elektrische ramen. Ook geen 14 want die hadden geen elektrische ramen EN geen 3e zijruitje. Ook geen Sport: die herken je zo wel aan wielen en bumpers.
Lastig te zeggen zo met deze paar details.
Re: wie weet wat voor BX dit is?
mpostma schreef:PjotrBlom schreef:deze BX is van me vader geweest (meer als 10 jaar geleden) maar hij wist niet meer percies wat voor uitvoering het was maar hij had het wel over een luxe uitvoering (met elektrische ramen rond om enz.) wie weet wel wat voor een het is geweest
al vast bedankt pjotr
wat mij opvalt.
3e zijraampje
“luxe” eierwieldoppen.
type 1
bruin interrieur
je had hetzelf al over elektrische ramenMits alles orgineel is denk denk ik: een BX 16 TRS of 19 TRS of 19 TRD
Geen GT of Digit want die hadden van origine andere wieldoppen. Ook geen 16 RS want die had geen elektrische ramen. Ook geen 14 want die hadden geen elektrische ramen EN geen 3e zijruitje. Ook geen Sport: die herken je zo wel aan wielen en bumpers.
Lastig te zeggen zo met deze paar details.
bedankt voor de reactie het was inderdaad een 19 TRS volgens mijn vader met z’n oog snelheids meter
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik concludeer hetzelfde, alleen gezien dat 3e achterruitje moet het wel een TR uitrusting zijn. De TRS en de TRD zijn uiterlijk exact hetzelfde, dus alleen een typeplaatje achterop zal het definitieve antwoord kunnen geven. Overigens is de 19 TRS volgens mij maar heel kort als type 1 geleverd, en dan misschien alleen maar als break (in die hoedanigheid heb ik er daadwerkelijk ooit eens 1 gezien, de eigenaar woonde toen tegenover mij).
Dus ik acht de kans heel groot dat het dan een 16 TRS is, aangezien die toendertijd behoorlijk goed is verkocht, of misschien een 19 TRD. Graaf nog eens in je herinnering, wat voor geluid maakte de motor eigenlijk?
Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een BX16TRS.
Een 19TRS bestaat volgens mij niet als serie 1.
Als ik het goed zie staat de BX op TRX (dikke rand) velgen met TRX As banden. Die zijn alleen geleverd in 1982-1984. De 19TRD kwam in 1985 dus ik denk dat dan alleen de 16TRS over blijft.
CitroenAZU schreef:Een BX16TRS.
Als ik het goed zie staat de BX op TRX (dikke rand) velgen met TRX As banden. Die zijn alleen geleverd in 1982-1984. De 19TRD kwam in 1985 dus ik denk dat dan alleen de 16TRS over blijft.
19 TRD was er voor zover ik weet vanaf modeljaar 1984. En idd.. ik zat al te twijfelen of de 19 TRS al zo vroeg leverbaar was. Dat is allemaal een beetje voor de tijd dat ik het actief in de gaten hield.
mpostma schreef:CitroenAZU schreef:Een BX16TRS.
Als ik het goed zie staat de BX op TRX (dikke rand) velgen met TRX As banden. Die zijn alleen geleverd in 1982-1984.
De 19TRD kwam in 1985 dus ik denk dat dan alleen de 16TRS over blijft.19 TRD was er voor zover ik weet vanaf modeljaar 1984. En idd.. ik zat al te twijfelen of de 19 TRS al zo vroeg leverbaar was. Dat is allemaal een beetje voor de tijd dat ik het actief in de gaten hield.
De TRD kwam uit in november 1983
De basis-uitvoering was toen de D….daarna kwam de RD…..de Break (RD).....enz..enz.
ten eerste bedankt voor de reacties!
het is in iedergeval geen diesel dus de 19TRD valt af.. me vader dacht toen die de reacties leeste dat het een 19TRS was maar ik denk dat hij zich vergisten en dan zal het wel een 16TRS zijn geweest..
wie weet wat voor BX dit is?
het is een Diesel maar meer weet ik er niet van
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Op de achterklep staat volgens mij: 19TRD.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
mpostma schreef:CitroenAZU schreef:Een BX16TRS.
19 TRD was er voor zover ik weet vanaf modeljaar 1984. En idd.. ik zat al te twijfelen of de 19 TRS al zo vroeg leverbaar was. Dat is allemaal een beetje voor de tijd dat ik het actief in de gaten hield.
De 19TRS berline bestond vanaf juli 1986 als berline; da’s dus net de start van type 2.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:CitroenAZU schreef:Een 19TRS bestaat volgens mij niet als serie 1.
En idd.. ik zat al te twijfelen of de 19 TRS al zo vroeg leverbaar was. Dat is allemaal een beetje voor de tijd dat ik het actief in de gaten hield.
De 19TRS berline bestond vanaf juli 1986 als berline; da’s dus net de start van type 2.
19TRS was wel even beschikbaar als type 1 break.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Klopt. Is wel heel kort geleverd, dus erg zeldzaam.
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
19TRS was wel even beschikbaar als type 1 break.
Met ronde klokken a la GT.
Was qua specificaties een GT Break natuurlijk
Jeroen