Leidingen achter vervangen
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 09 augustus 2005 11:05 PM

Beste,

Ik kan evt een Bx sport kopen waar de leidingen achter rot zijn, kan iemand mij vertellen wat je ongeveer betaald voor deze leidingen. Als je het zelf doet en evt in het uiterst geval LAAT doen. Ik kan evt beschikken over een brug en heb enige technische ervaring. Iemand ?

(cross-post maar wellicht hoort het meer in de bx rubriek thuis)

Profiel  

Tom Duckpower
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2487

Gepost: 09 augustus 2005 11:08 PM
  [ # 1 ]

idd een cross-spot, ik gooi die andere wel dicht!

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 10 augustus 2005 02:38 AM
  [ # 2 ]

Het aller gemakkelijkste is om de auto op bokken te zetten, en de complete achteras inclusief de leidingen eronderuit te schroeven. Je maakt dan de vier leidingen aan de voorzijde los, en trekt ze onder het chassis vandaan. Vergeet ook niet de stang van de hoogteregelaar los te maken.

Hetzelfde doe je bij een sloper, die is voorzien van gecoate leidingen. Er onder rollen, achtersubframe vastmaken, leidingen aan de voorzijde vastmaken, en klaar is de klus.

Ik heb de leidingen ook wel eens stuk voor stuk ertussen gewurmd, maar dat is een verschrikkelijke rotklus.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1055

- BX 16V
Gepost: 11 augustus 2005 10:33 AM
  [ # 3 ]

je hoeft niet de hele as er onderuit te halen !!!!
maak de linkerkant los en laat alleen deze zakken, heb je genoeg ruimte zonder te kutten, en je kan je auto ook gewoon op de brug houden. zo heb ik het ook gedaan, was met een uurtje klaar.  Cool
leidingen kosten geloof ik rond de €35 p/st nieuw.

ik heb ze gratis gekregen, dus weet het niet precies Laughing

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook