Heeft er al eens iemand de besuurders en de bijrijders stoel omgewisseld?
Bestuurders stoel begint zolangzamerhand beetje stevigheid te verliezen terwijl de bijrijdersstoel nog perfect is.
Ik hoop dat dat niet meer is dan de rails overzetten?
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
volgens mij kan het met de rails zo wel alleen moet je rekening houden met je gordel ding dat normaal bij je midden consule zit.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Hmm, ik vraag me af of de gaten wel overeen komen. BX stoelen hebben zowiezo aan 1 kant achter 2 bouten, en de andere kant 1 bout. En je stoelstandbedieningsmechaniekappartaatgevallen zitten dan ook aan de andere kant…
Beter een andere stoel zoeken denk ik….Je wilt toch wel eens iemand meenemen??
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jeroen als je dan meteen een heel interieur koopt ben je ook van die achterbank af
(sorry moest ff )
maar er worden genoeg interieurtjes op MP aangeboden.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik denk dat bijna elke gti bestuurders stoel wel uitgezeten zal zijn in vergelijking met de bijrijders stoel, dus dat andere interieur hmm.
(die achterbank komt wel een keer )
wat de draai knoppen betreft, als je de gti stoel kent weet je dat er aan elke kant een knop zit, 1x “hoogte” verstelling en 1x rugleuning.
Dus dat kan gespiegelt worden, no problem.
beugelding voor gordel omzetten moet ook kunnen lijkt me, maar, zou ik de rails gewoon onder de stoelen uit kunnen halen en omzetten ?
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
je kan toch gewoon de losse onderdelen wisselen, het zitvlak kan je bij de gti stoelen zo eruit tillen en omwisselen met de passagierskant.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
das idd een goeie tip.
ik zal es kijken. Ik hal ze er zoiezo eerst helemaal uit, en als de rails ombouwen niet gaan zal ik de zitting en de rug overzetten .
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
de bekleding omzetten is niet zoveel werk. Je kan de stoelen zelfs in de auto laten zitten. Eerst ff beide onderzittingen eruit dan ga je de rugleuing los halen. Uit me hoofd 4 schroefjes/boutjes uit het kunststof deel dat om de rugleuning zit dan kan dat eraf als je de hoofdsteun eruit haalt (ook het stuk kunststof waar de hoofdsteun in geleid wordt dat gaat nog het moeilijkst!) Dat gedeelte eraf en het is een kwestie van een paar hakies loshalen en met schuim en al over de andere stoel heen hangen. Best te doen kost alleen ff tijd.
mzzls
Erik Hannewijk
mzzls
Erik Hannewijk
Erik Hannewijk schreef:de bekleding omzetten is niet zoveel werk. Je kan de stoelen zelfs in de auto laten zitten. Eerst ff beide onderzittingen eruit dan ga je de rugleuing los halen. Uit me hoofd 4 schroefjes/boutjes uit het kunststof deel dat om de rugleuning zit dan kan dat eraf als je de hoofdsteun eruit haalt (ook het stuk kunststof waar de hoofdsteun in geleid wordt dat gaat nog het moeilijkst!) Dat gedeelte eraf en het is een kwestie van een paar hakies loshalen en met schuim en al over de andere stoel heen hangen. Best te doen kost alleen ff tijd.
mzzls
Erik Hannewijk
..Kun je de bekleding meteen uitwassen in de wasmachien
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
Ja en dan lekker in de droger…. kun je het in je schaalmodel BX inbouwen!!
To drive or not to drive… that is the big Citroën question!!
In het verleden: BX Sport 1985 gris renard, BX Sport 1986 rood, ZX 1.9 D 1995 rood, Citroën AX 1.1 Tge 1992 rood, Citroën Xsara break 2.0 Hdi
tis toch wel de bedoeling dat de hele zitting en rug overgaat. niet alleen de bekleding, die is nog prima
en zoveel werk is stoelen eruithalen nou ook weer niet
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Re: gti stoelen omwisselen
Jeroen28 schreef:Heeft er al eens iemand de besuurders en de bijrijders stoel omgewisseld?
Bestuurders stoel begint zolangzamerhand beetje stevigheid te verliezen terwijl de bijrijdersstoel nog perfect is.
Ik hoop dat dat niet meer is dan de rails overzetten?
Ja, wel gedaan maar nee, dat kan niet zomaar. Je zit met de gordelbevestigingspunten.
Wat je kunt doen is (zoals al gemeld) is alleen de rugleuningbekleding omzetten.
Ook kun je de hele rugleuning overzetten plus het zitkussen, dan heb je per saldo ook wat je wilt op het ondermechaniek (en dat is dus wel specifiek links/rechts) na.
Ich bin ein Breaker
ik heb al vaak de stoelen van mijn auto’s gewassen, meestal vlak na aankoop (dat heb je met die tweedehandsjes)
met dit weer duurt het wel een dag of drie eer ze droog zijn, zolang kunnen ze dus niet in de wagen
op een mooie zomerdag (+25°c) willen ze ‘s avonds wel droog zijn
meestal gebruik ik wel wat shampoo en voor de rest de tuinslang en veel water
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017