lekker laten lachen die gasten.
tegen de ruimte en het comfort van de bx kunnen hun zeker niet op met hun klote golfjes
Ik krijg over het algemeen juist alleen maar positieve opmerkingen over de auto in de trant van goh ziet er nog goed uit he na zoveel jaar en zooo wat een hoop opties (gti versie ) ja das wel luxe hoor!
En geen roest bijna? zo dat zie je niet vaak zeker niet op opels (zei mijn buurman toevallig gisteren, een Opel en VW rijder )
En inderdaad soms wordt je meewarrig aangekeken van waarom heb je nou een BX das toch niks. Tot ze horen wat er inderdaad voor opties op zitten of tot ze met hun supersjonnie shovels naast me staan bij het stoplicht. Dan kijken ze ineens heel anders als ze verliezen van zo’n ‘oudelullenbak’
en ik hoor trouwens ook ALTIJD het vooroordeel over de hydrauliek. Ja maar dat gaat toch zo snel stuk
Ik heb ondertussen zelfs mijn ouders overtuigd van de rijeigenschappen van een citroën, die zijn van de week overstag gegaan om een C5 te kopen. Na de proefrit waren ze gelijk verkocht!
ach, ik vind het sowieso echt niet boeiend wat anderen ervan vinden, ik vind het mooie en fijne wagens en weet wat ik eraan heb. Laat anderen maar rondstuiteren in hun blikjes.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Ik denk niet dat het alleen met een BX is, maar dat mensen sowieso meewarig naar een Citroën kijken.
Met de Xsara heb ik dat ook. Hoewel dat eigenlijk een vrij normale auto is. Maar goed, als de anderen een kale, minder comfortabele auto willen… Dan moeten ze dat vooral doen. Ik geniet wel van de HDi, Clima, heerlijke stoelen etc etc
Het leukste is dat mensen snel van mening veranderen als ze éénmaal meegereden hebben. Mooi voorbeeld was in Duitsland. We reden met en groepje over de Autobahn, waarbij degene die voorop reed het wel “leuk” leek om ons los te rijden. Omdat we de weg niet 1, 2, 3 wisten, maar even aanhaken. Dat was voor de voorste verrassing nummer 1. De 2 vrienden die met ons meereden waren verbaast over hoe stabiel en comfortabel de auto aanvoelde met >190. Verrassing nummer twee
Totaal aantal Berichten: 4569
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
ach, ik vind het sowieso echt niet boeiend wat anderen ervan vinden, ik vind het mooie en fijne wagens en weet wat ik eraan heb. Laat anderen maar rondstuiteren in hun blikjes.
Exactement!!!
Jeroen
ik ben ooit ongeveer uitgelachen door iemand van de adac, op de duitse autobahn (kapotte dynamo). nou ja denk je dan, duitser, houdt natuurlijk niet van oude franse auto’s.
maar ik ben een paar maanden geleden uitgelachen door een anwb-man, omdat ie niet zag dat het leuker kon zijn om in een oude bx te rijden, dan in al die saaie bakken bij elkaar.
en dat vond ik wel kwalijk!!!!
verder hoor ik om me heen regelmatig opmerkingen als: wat moet je nou toch altijd met die bx-en?
het zijn voor veel mensen nog steeds de buma-bakken van vroeger.
en inderdaad, als ze dan eens meerijden, of de opties zien, dan wordt het toch wel anders.
ach, en wat die jongetjes met die petjes betreft: die zouden ook liever een andere auto willen, maar dat kunnen ze niet betalen dus rommelen ze aan hun karretjes om ze op een andere auto te laten lijken en roepen dan heel hard hoe wreed het is.
moeten we dat serieus gaan nemen??
als laatste:
ik heb in berlijn wel eens serieuze ruzie gehad omdat ik met mijn 19tzi sneller wegkwam bij een stoplicht en de petjes er niet langs kwamen om me af te snijden. racen met een bx in duitse steden is zowiezo erg leuk, daar kan ik me af en toe niet inhouden. het is extra leuk als je een auto hebt zonder spoilers en dat soort dingen, maar wel met een sterke motor.
misschien moet ik toch maar weer een snelle bx kopen. heeft iemand er één voor me?
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 6485
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ik zie weleens mensen kijken met zo’n blik van: wat een rare ouwe bak, maar goed ik weet wel beter. Ik word hooguit uitgelachen als ik op mijn Vespa zit, maar dat begrijp ik dan wel weer. Klein scootertje met iemand van 1.91 m erop is inderdaad een bezopen gezicht. Maakt mij niet uit verder, want het rijdt wel leuk (als ie rijdt tenminste…).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
wouw iig een hoop reacties…..
en natuurlijk heb ik voor een Bx gekozen en geen golf want voor mij is me Bxje alles.
Tja en dat hun niet beter weten maakt mij me niet uit.
Ze komen er nog wel een keer achter waar Bx is made of
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ze komen er nog wel een keer achter waar Bx is made of
Precies, van plepstik…
In mijn vrienden en familiekring was er ook aanvankelijk wat scepsis en wantrouwen tegenover de BX. Lelijk bakbeest, enge vering, jaren 80 design…
Totdat ze erin zitten. Pas liet ik iemand die net z’n rijbewijs had eens sturen en ging ik zelf achterin zitten. toen bedacht ik weer : “getverderrie, wat heb ik toch een lekkere achterbank!”
Zelfs m’n pa, slopel rijder sinds z’n rijbewijs moet schoorvoetend toegeven dat mijn auto lekker zit en goed veert.
Ik zeg ook altijd maar tegen mensen die m lelijk vinden: “als je eenmaal binnen zit, merk je er niks van dat de buitenkant niet zo mooi is”
En zelfs daar kun je over twisten, ik vind de buitenkant wél mooi. Hoewel, nu met die rare lichtgrijze voorbumper, en een spatscherm in een afwijkende kleur….
Een vriend van me die altijd is opgevoed met grote duitse stationwagons gaat nu zelf ook een auto zoeken. Door mijn BX is ie om, en gaat nu kijken voor een bx station. En mijn volgende zal ook wel weer een BX of anders een Xantia worden, dan graag met iets meer vermogen dan ik nu heb. Dat rijdt toch vooral in de bergen met een zwaarbeladen achterbak net even iets makkelijker. Scheuren hoef ik niet perse, alhoewel je je natuurlijk wel de koning voelt als je met je 1.9 GTI een golfje wegtrekt!
Hier in Hoogeveen staan ook altijd van die lui in hun plastic koektrommels en toen ik de sport had werd ik ook altijd uitgelachen zo van “kijk dat dan een bx met spoilers ! HAHA ” ik wist wel beter
zo ben ik ook wel eens met de sport uitgelachen door een golf met een boel plastic maar ik was als eerste weg !! wie het laatst lacht ,lacht het best
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
PieterB schreef:Scheuren hoef ik niet perse, alhoewel je je natuurlijk wel de koning voelt als je met je 1.9 GTI een golfje wegtrekt!
Ik moet zeggen dat ik toch meer plezier beleef aan het “kaltstellen” van meer gelijkwaardige auito’s.
Mensen lachen ook altijd om mijn C15;)
Maar vooral in goede zin omdat het gewoon stoer is.. hahaha
vooral het rekensommentje heeft veel effect.
Ik rijdt erg veel km’s en als je dat naast het verbruik van een subaru of
zon vr6 golf legt dan lag ik me helemaal blauw.
Daar alleen al kan ik die hele c15 van onderhouden en dan houdt ik nog geld over om een biertje te halen!
Ieder zijn eigen zeg ik maar.
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!
hel1 schreef:het is extra leuk als je een auto hebt zonder spoilers en dat soort dingen, maar wel met een sterke motor.
misschien moet ik toch maar weer een snelle bx kopen. heeft iemand er één voor me?
Ja hoor ik! Een BX GTi automaat (122PK 1900 multiepoint injectie en slechts 1030 kg.) Ruilen tegen jou TRS? Stuur maar een PB’tje.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Tsja…met de huidige benzine prijzen…ging met een collega op cursus die reed impreza. Super auto 10x beter dan mijn eigen barrel maaarr dat veranderde totdat hij meereed en ondervond dat de auto lekker rijdt en nog belangrijker die collega tankt euro98 a 1,45€ per liter en ik tank voor ca. 0,80€ per liter en rij daar ook nog eens 1 op 17 mee…nog iemand iets te lachen???
Rien
Ik vind het juist leuk om in een auto te rijden die is ondergewaardeerd. Ik hou die knaken liever in m’n zak om er wat anders leuks mee te doen. En elke keer lach ik weer m’n b*llen uit m’n broek als ik achter een slopel Astra GSI zit die denkt weg te kunnen lopen bij mij. Ziet -ie een Xsara station in z’n binnenspiegel die maar niet kleiner wordt HAHAHA. Vanochtend ook weer even een Focus-rijder een minder prettige dag bezorgd bij het stoplicht…
Haha, precies!!
Het is altijd leuk om andere mensen die zo minachtend over Citroen denken eruit te rijden of hun reactie te zien als ze een keertje meerijden.
Maar vooral, trek je er niks van aan, die sjonnies in hun stuiterbakken hebben echt geen enkele notie van wat stijl inhoudt. Wij weten met z’n allen wel beter….
En daarnaast vind ik het eigenlijk wel leuk om te rijden in een merk dat tenminste reacties losmaakt bij mensen. Of ze vinden het te gek, of ze vinden het vreselijk. Een tussenweg zoals bij veel automerken (VW, Audi…gaat wel, niet verkeerd maar wel een beetje saai….) is er niet.
Dus, met z’n allen lekker blijven rijden en je vooral niet opwinden over dat soort reacties….
Groetjes Bart
Alleen een Citroen rijdt als een Citroen