breng ik m’n xantia weg voor een apk ..........
en wat denk je afkeer
1 stadslichtje,knipperlichten verschillen van kleur
en de remmen achter doen niks
dus lichten vervangen en remmen achter gangbaar gemaakt
nog steeds afkeur op de remmen
nu weet ik dat er maar weinig druk op de achterremmen komt bij een xantia maar,zoooo weinig…........
oke wat nu : wacht eens ffff als je op een remmentestbank gaat
(bij quik fit) dan gaat de xantia achter uit z’n veren dus komt er geen remdruk op de remmen achter maar als ik nu eens een flink gewicht in de kofferbak gooi ........zou dat werken :
vervolgens zo rond de 150kg aan halterschijven in m’n kofferbak en ja hoor : meneer ...die remmen achter zijn dik in orde slechts 4% verschil tussen links en rechts
dus ik zou zeggen…..heb je een apk boer die moeilijk doet over je remmen achter ......gooi dan wat gewicht in je kofferbak
met weer een APK-tip helpen we elkaar wel door de apk heen
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
okee, ook raar dat ze dat niet zelf kunnen zien
Maarja, weer jaartje apk in elk geval en bedankt voor de tip!
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Goh, doet me denken aan de “zomerbeurt” die ik een paar weken geleden bij de Kwikfit heb laten doen (niet vergeten, is lease auto, kan gratis van de lease maatschappij uit). Die knul deed een remmentest, de eerste keer in de op 1 na hoogste rijstand. Hij maar zuchten dat de uitslag niet kon kloppen bij een auto van amper een jaar oud. Dus ik hem verbeterd, probeert die knul daarna de handrem te testen op de achterwielen. Moest ik hem dus ook nog eens uit gaan leggen dat bij een C5 (net als de meeste Citroëns) de handrem op de voorwielen zit!!!!!!!
Zo heb ik ook al eens met mijn DS (toen deze nog van de Luxemburgse eigenaar/ex-schoonvader was) bij de keuring gestaan in Luxemburg waarbij de auto afgekeurd werd door een jonge keuringsbeambte, doordat er achter smallere banden op zaten dan voor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Daar werd een oudere keuringsbeambte bijgehaald die dat jonge knulletje toch maar even snel verbeterde….. Stel je voor dat hij er niet geweest was, probeer het maar eens uit te leggen.
Maar ben blij dat het gelukt is met je Xantia.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
oh ja nog een apk-tip ..............
als je citroen hydraulisch geveerd is en hij/zij wordt afgekeurd omdat je verlichting niet goed afgesteld is .............
vraag dan ffffff of ie het wel heeft gecontroleerd met een draaiende moter
ik heb dit n.l. een keer meegemaakt met m’n DS
Uw lichten staan te laag waarop ik opmerkte dat ik deze toch echt van te voren had gecontroleerd….....
vervolgens zet ie de lichtbak voor m’n Ds (die al een uurtje stil had gestaan) en ja hoor de verlichting staat te laag.
heb hem toen de situatie uitgelegd waarna ie ‘m alsnog goedkeurde
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:oh ja nog een apk-tip ..............
als je citroen hydraulisch geveerd is en hij/zij wordt afgekeurd omdat je verlichting niet goed afgesteld is .............
vraag dan ffffff of ie het wel heeft gecontroleerd met een draaiende moter
ik heb dit n.l. een keer meegemaakt met m’n DS
Uw lichten staan te laag waarop ik opmerkte dat ik deze toch echt van te voren had gecontroleerd….....
vervolgens zet ie de lichtbak voor m’n Ds (die al een uurtje stil had gestaan) en ja hoor de verlichting staat te laag.
heb hem toen de situatie uitgelegd waarna ie ‘m alsnog goedkeurde
Eigenlijk moet je een hydraulique ook niet laten testen op een platenbank. Altijd op een rollenbank of een bedrijf waar ze meten met proefrit en vertragingsmeter in de auto.
Helaas hebben ze zelfs bij de Citroen Dealer hier in Den BOsch zo’n platenbank. Bij het universele keuringsstation wel een echte rollenbank.
Ik had het ook bij de apk..achterremmen waren dood (op bokken op de brug)
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
allemaal ergernis die je bij de dealer niet hebt. Wat ik me afvraag, waarom gaat een 1 jaar oude auto bij Kwikfit over de remmenbank, dat is toch echt zoeken!!!
Het heeft natuurlijk nadelen een dealer tov een universeel keurinsstation, maar denk toch meer voordelen,
laatst komt er bij ons ook een vrouwtje met haar Xantia, die wilde graag haar remkrachtverdeler laten vervangen, Kwikfit kon dat niet…...
Hb ook al een keer storing gehad met een klant, wij hadden net de achterremblokken van zijn ZX 16V vervangen, komt ie bij de kwikfit, (waarom he???) wordt ie er op gewezen dat de remblokken achter veel te dun zijn, heb echt een doosje open moeten trekken om de klant te overtuigen dat dat de originele dikte is.
En wat te denken (zelf niet meegemaakt maar gehoord op cursus) van een Kwikfit die bij een C5 LHM er in gooide…..
lekker he de kwikfit afzeiken….
nee raar genoeg prefereer ik de dealer
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Wanneer leren de mensen het nou, met een Citroen ga je niet naar de Kwik-Flut, je gaat naar de dealer, Specialist of je verdiept je erin en je doet het zelf.
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
ZX1.4i schreef:Wanneer leren de mensen het nou, met een Citroen ga je niet naar de Kwik-Flut, je gaat naar de dealer, Specialist of je verdiept je erin en je doet het zelf.
met jou kan ik praten
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
M&M schreef:Ik kom bij een goede Citroën garage , dan hoef ik dit soort “ongein” niet uit te leggen
en met jou ook
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
oldenhage schreef:allemaal ergernis die je bij de dealer niet hebt. Wat ik me afvraag, waarom gaat een 1 jaar oude auto bij Kwikfit over de remmenbank, dat is toch echt zoeken!!!
Het heeft natuurlijk nadelen een dealer tov een universeel keurinsstation, maar denk toch meer voordelen,
laatst komt er bij ons ook een vrouwtje met haar Xantia, die wilde graag haar remkrachtverdeler laten vervangen, Kwikfit kon dat niet…...
Hb ook al een keer storing gehad met een klant, wij hadden net de achterremblokken van zijn ZX 16V vervangen, komt ie bij de kwikfit, (waarom he???) wordt ie er op gewezen dat de remblokken achter veel te dun zijn, heb echt een doosje open moeten trekken om de klant te overtuigen dat dat de originele dikte is.
En wat te denken (zelf niet meegemaakt maar gehoord op cursus) van een Kwikfit die bij een C5 LHM er in gooide…..
lekker he de kwikfit afzeiken….
nee raar genoeg prefereer ik de dealer
Haha, jammer dat bij de dealer hier ook zo’n platenremmebank hebben .. Voor de rest kan ik je kwiktfitt verhalen alleen maar besvestigen. Al die “spookverhalen” over de Kwikfit zijn gwoon waar. Een autoliefhebber die ook maar enig flauw idee heeft van de onkunde bij sommige kwikfit monteurs neemt niet het risico om zijn auto er aan bloot te stellen. Ze kunnen echt meer verprutsen dan je lief is.
Goede monteurs komen meestal niet bij Kwikfit terecht. Dan heb ik het nu alleen nog maar over onkunde en nog niet over reparaties uit winstbejag.
Haha, niet dat de dealers allemaal heilig zijn hoor, wederom de goede niet te na gesproken.
Mensen denken vaak dat Kwikfitt goedkoop is. Helaas valt dat nogal eens tegen.
Grote beurt bij Kwikfitt?? Brrr, moet er echt niet aan denken.
Goed, nu weer genoeg Kwikflut afgezeken. Verder gaan met Profile? Of Euromaster?
Wat betreft universele APK keuringsstations: heeft voor mij alleen maar voordelen. Ze doen alleen keuren, niet repareren. Maar goed: dat is omdat ik toch zelf repareer. Op dat soort klanten zit je denk ik als dealer ook niet te wachten ofwel?
mpostma schreef:Mensen denken vaak dat Kwikfitt goedkoop is. Helaas valt dat nogal eens tegen.
Grote beurt bij Kwikfitt?? Brrr, moet er echt niet aan denken.
Goed, nu weer genoeg Kwikflut afgezeken. Verder gaan met Profile? Of Euromaster?
Dat Kwikfit niet geen goedkoop alternatief is, daar was ik achter gekomen met de uitlaat van mijn ZX
Heb weleens gevraagd bij de Kwikfit wat ze dan allemaal controleren bij een grote beurt, foutcodes enzo uitlezen of de D-riem vervangen bij 120k : . Meneer toch, dan kunnen we helemaal niet daar hebben we de apparatuur niet voor en we zijn te dom
Profile is ok, tenminste PTC van Kleef in Delft of De Lier, Euromasters zal zich wel kunnen meten met Kwikfit. Bij Euromasters vertelde ze me doodleuk dat ze voor een ZX een half uur extra nodig hebben om de olie te verversen. Ja meneer een Citroen is toch altijd wat lastiger en ja we zijn niet zo slim
Wel als diezelfde klant daar ook de onderdelen weg haald…..
Test
Ik probeer het meeste zelfs te doen tegenwoordig, en door veel te proberen, logisch na te denken en veel op internet te lezen kom je een heel eind.
APK en grote dingen als koppeling en distributieriem gebeurt enkel bij de citroën dealer, niet bij zo’n prutsbedrijf als een kwikfit.
Banden laat ik hier bij de lokale fitter doen (de sprint) die leveren namelijk wél goede service en kwaliteit en snappen tenminste wat van citroëns. (er werken ook al jaren dezelfde mensen, dat scheelt ook wel!)
Veerbollen en hydrauliekproblemen laat ik door chyparse doen.
De rest doe ik tegenwoordig zelf.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
oldenhage schreef:M&M schreef:Ik kom bij een goede Citroën garage , dan hoef ik dit soort “ongein” niet uit te leggen
en met jou ook
eeeh…
Lhm in een C5? aj!
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
oldenhage schreef:
.....laatst komt er bij ons ook een vrouwtje met haar Xantia, die wilde graag….
Vrouwtje..? Een klant van het vrouwelijke geslacht, Johan!