Ik kreeg vanmiddag een melding op mijn schermpje: 1 pneumatische sensor afwezig.
Wat zou dat kunnen zijn?
De auto rijdt verder perfect. Heb vanmiddag nog een lekker lange rit gehad waarbij ik heb zitten genieten van het comfort van de C5, ook bij hoge snelheden. Zelfs mijn (kritische) bijrijder was te spreken over de auto (en dat voor een Citroen, zei hij er nog bij). Hij rijdt een Audi A4 en niets is zo stug (in vergelijking met de C5) als een Audi A4.
Maar die melding zit me dwars.
Iemand een idee?
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Re: storingsmelding
M&M schreef:Wimmie schreef:Ik kreeg vanmiddag een melding op mijn schermpje: 1 pneumatische sensor afwezig.
Wat zou dat kunnen zijn?Elk wiel heeft een sensor die de bandenspanning leest ( pneumatische sensor ) ...... waarschijnlijk een tijdelijke storing , anders even naar de dealer om hem opnieuw in te leren , 5 minuten werk ...
Ik had dezelfde melding , 1 sensor was vervangen ( M’n ventiel was afgebroken , waarschijnlijk door de vorige eigenaar over het hoofd gezien ) , in eerste instantie werd het nieuwe ventiel ( dat is incl. sensor ) herkent door de computer maar na 3 dagen was hij hem kwijt , opnieuw ingeleerd en alles is weer OK
Is dus precies wat er bij mij gebeurd is. Van de week (gisteren) is er inderdaad een afgebroken ventiel met (sensor dus) vervangen.
Moet dus weer ff naar de dealert.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Ik had woensdag dezelfde melding, bij iedere start “sensor afwezig”.
Gister tijdens een stukkie toeren sloeg dit om naar de melding “lekke banden” dus niet “te lage bandenspanning” gelijk gezocht naar een pomp met lucht (is tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend…)
Alle wielen (behalve het reservewiel) gecheckt, nergens te laag, daarna was de melding wel weg.
Typische een geval van de zelfherstellende elektronica.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Wimmie schreef:Ik kreeg vanmiddag een melding op mijn schermpje: 1 pneumatische sensor afwezig.
Wat zou dat kunnen zijn?
De auto rijdt verder perfect. Heb vanmiddag nog een lekker lange rit gehad waarbij ik heb zitten genieten van het comfort van de C5, ook bij hoge snelheden. Zelfs mijn (kritische) bijrijder was te spreken over de auto (en dat voor een Citroen, zei hij er nog bij). Hij rijdt een Audi A4 en niets is zo stug (in vergelijking met de C5) als een Audi A4.
Maar die melding zit me dwars.
Iemand een idee?
/psycho mode aan/
Elke Citroen is een schone dame. Zoals vele schone dames heeft ook een Citroen zo zijn nukken (nukken = klagen zonder aanleiding).
Het is dan ook volstrekt voorspelbaar dat deze nukken aan het licht komen als er voor een Citroen disharmonische bijrijder aan boord is.
Laat de Audi rijder niet meer aan boord en je zal de melding nooit meer terug zien.
/psycho mode uit/
Ooit de film “Christine” gezien ?
Gr. Ronald
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png
Zit wat in: ik had een VW adept en een Skoda adept in de auto toen het gebeurde. Ik zal ze in het vervolg vragen, eerst aan mijn C5 vergeving te vragen voor hun automobiele wangedrag, daarna mogen ze pas mee
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
Ronald_Xantia schreef:
Gr. Ronald
Daarom ga ik niet door de Macdrive want ik durf geen hamburgers meer te eten in de auto
Wimmie schreef:Ronald_Xantia schreef:
Gr. Ronald
Daarom ga ik niet door de Macdrive want ik durf geen hamburgers meer te eten in de auto
beter zo, heeft film toch een positieve werking op de mens
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Totaal aantal Berichten: 459
- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Mijn ontbrekende pneumatische sensor melding lijkt verklaart:
Vanmorgen een lekke band, door een schroef gereden, maar helemaal geen melding.
Even naar de kwikfit voor twee nieuwe achterbanden.
Lekke band vervangen, geen sensor aangetroffen. Ander achterwiel had ook een nieuwe band nodig, daar wel een sensor. Minst slecht overblijvende band om de reservevelg gelegd, daar zat ook een sensor in. Moesten ze weer opnieuw banden draaien om een nieuwe band op een velg met sensor te krijgen, maar ze deden dat op eigen initiatief, goede service.
Blijkt dat ik, en de vorige eigenaar, heel wat kilomoters op de reservevelg te hebben gereden, waar blijkbaar geen sensor in zit.
Affijn we rijden nu weer met nieuwe banden en met 4 sensoren.
Blijft de vraag waarom die melding over 1 ontbrekende sensor twee weken geleden ineens weer naar boven kwam…
Gr. Ronald
Ps. Was geen goedkoop grapje: 2x Mich PP 215/55 R16 93W, all-in € 390,12, inclusief 15% korting. De V variant was 3 euro goedkoper
C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)
http://images.spritmonitor.de/477229_5.png