2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Goeie bougies
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 16 augustus 2005 11:04 PM
  [ # 16 ]

http://www.ngkntk.co.uk/products/cars.asp

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
janneman
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 263
Geregistreerd: 08-11-2004

Gepost: 17 augustus 2005 01:45 AM
  [ # 17 ]

Die dubbelvonkers, gaat hij daarmee ook meer verbruiken?
Wat zijn de voordelen daarvan?

Groeten,

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 augustus 2005 01:58 AM
  [ # 18 ]
janneman schreef:

Die dubbelvonkers, gaat hij daarmee ook meer verbruiken?
Wat zijn de voordelen daarvan?

Groeten,

neen verbruik is niet groter bij mijn Honda ligt het aan concept blok

voordeel is een gegarandeerde ontsteking en ontsteking direct in alle richtingen van de cilinder (wat volgens hen op een verbeterde ontbranding komt, mengsel zou totaal verbranden en anders maar voor 80 of 90% Confused )

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 17 augustus 2005 10:40 PM
  [ # 19 ]

ok, bougies met meer massa-elektroden hebben het voordeel dat de vonk niet constant op dezelfde plaats blijft vonken. je hebt een betere verbranding, minder slijtage aan de bougie en een langere levensduur. meer vermogen heb je er niet mee, mwel beter starten bij vrieskou. ik heb Bosch Super-4, en dat start toch wel beter dan een normale bougie. verder niet echt verschil te merken.

Het Twin-Spark systeem heeft meerdere functies. omdat Alfa hoge toeren motoren hadden, en nog steeds hebben, bedachten ze een dubbel bougie systeem. bij lage en middelmatige toeren (stationair t/m ong. 3000 RPM) vonkt er maar 1 bougie !!!!!
pas bij middelmatige tot hoge toeren (ong. 3000 t/m red-line) gaat het vonken “OM EN OM” !!!!! omdat zo de bougies niet te warm worden en niet te zwaar belast. hierdoor heb je een betere verbranding bij hoge toeren. overigens gaan er bij de Twin-Spark motoren van alfa Golden Lodge bougies in, die hebben een gouden kern en zijn vlak.

prijs per stuk ?? rond de €30 Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 augustus 2005 02:15 AM
  [ # 20 ]
vortex schreef:

prijs per stuk ?? rond de €30 Wink

Ah, nu snap ik waarom een kennis van mij met een ZX de Bougies niet wilde vervangen, ze dacht ook dat geintje gaat me dik €100 kosten. Haar vorige auto was een Alfa Twinspark ding, ik zei ben je gek, hooguit €10 a €15 voor een setje Razz

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook