http://www.ngkntk.co.uk/products/cars.asp
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Die dubbelvonkers, gaat hij daarmee ook meer verbruiken?
Wat zijn de voordelen daarvan?
Groeten,
janneman schreef:Die dubbelvonkers, gaat hij daarmee ook meer verbruiken?
Wat zijn de voordelen daarvan?Groeten,
neen verbruik is niet groter bij mijn Honda ligt het aan concept blok
voordeel is een gegarandeerde ontsteking en ontsteking direct in alle richtingen van de cilinder (wat volgens hen op een verbeterde ontbranding komt, mengsel zou totaal verbranden en anders maar voor 80 of 90% )
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
ok, bougies met meer massa-elektroden hebben het voordeel dat de vonk niet constant op dezelfde plaats blijft vonken. je hebt een betere verbranding, minder slijtage aan de bougie en een langere levensduur. meer vermogen heb je er niet mee, mwel beter starten bij vrieskou. ik heb Bosch Super-4, en dat start toch wel beter dan een normale bougie. verder niet echt verschil te merken.
Het Twin-Spark systeem heeft meerdere functies. omdat Alfa hoge toeren motoren hadden, en nog steeds hebben, bedachten ze een dubbel bougie systeem. bij lage en middelmatige toeren (stationair t/m ong. 3000 RPM) vonkt er maar 1 bougie !!!!!
pas bij middelmatige tot hoge toeren (ong. 3000 t/m red-line) gaat het vonken “OM EN OM” !!!!! omdat zo de bougies niet te warm worden en niet te zwaar belast. hierdoor heb je een betere verbranding bij hoge toeren. overigens gaan er bij de Twin-Spark motoren van alfa Golden Lodge bougies in, die hebben een gouden kern en zijn vlak.
prijs per stuk ?? rond de €30
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
vortex schreef:prijs per stuk ?? rond de €30
Ah, nu snap ik waarom een kennis van mij met een ZX de Bougies niet wilde vervangen, ze dacht ook dat geintje gaat me dik €100 kosten. Haar vorige auto was een Alfa Twinspark ding, ik zei ben je gek, hooguit €10 a €15 voor een setje