M&M schreef:Wat vinden jullie van Helix motorolie ( met reinigende werking ? ) , staat ook een heel stuk van in de nieuwe autovisie ...
Oude wijn in nieuwe zakken. 100% marketing verhaal, 0% nieuws.
Elke motorolie heeft die reinigende eigenschappen en “detergents” aan boord, dat moet zelfs om aan de normen te voldoen. Goedkope rommel heeft er weinig en dat zie je : aanslag in de motor. Ook raakt het “op” als je de olie te laat ververst (vergelijk: “dood” sop) met als gevolg extra aanslag. Maar het is dus niks nieuws dat een goeie olie aanslag voorkomt en zelfs kan verwijderen. Niet altijd onverdeeld positief op een oudere motor trouwens : sommige van die reinigingsmiddelen zijn slecht voor oude rubber afdichtingen/keerringen waardoor zo’n prachtig schone motor ineens olie kan gaan zeiken
Shell heeft wat dat betreft geen schone handen want het is ook al meermalen gebleken dat de V-Power diesel uit hun keuken oude dieselpompen kan doen lekken. Voorzichtig met de oudjes dus…
Marcel
Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…
M&M schreef:Nog meer wonderen , ditmaal uit een tube
die is goed ops:
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Pfffff…... weer een hoop blabla.
winnetou schreef:Pfffff…... weer een hoop blabla.
die foto van dat tandwiel, ervoor en erna, dan weet ik al genoeg
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
klinkt als een combinatie van tandpasta en verf
weten jullie nog meer van die wondermiddelen? er gaat een wereld voor me open
zo, dus het werkt nog wel, dat valt dan weer mee
dat heb je met franse auto’s nietwaar
Vandaag hoorde ik een broodje aap verhaal op mijn werk van een Collega.
Nieuwe motoren welke draaien op volledig Synthetische olie schijnen bij heel even zonder olie geen schade op te lopen. Op de TV had hij gezien dat een auto nog ruim 100km zonder schade had gereden zonder olie, nadat de volledig Synthetische olie was afgetapt.
Tja mij reactie was