2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX TZD Automaat / TZD Turbo: VRAAGJE!!!
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 20 augustus 2005 03:04 AM
  [ # 16 ]

Wat vervolgens weer voorkomt dat de zaak niet gaat roesten…
Ach, ik vind het allemaal wel best. Op die manier ben je ook een beetje doorlopend je olie aan het verversen.

@Bram: Nou dan hoef ik die dag niet meer af te wachten, hij is reeds gekoemn.

Test

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 20 augustus 2005 01:41 PM
  [ # 17 ]
Thijsvandebles schreef:

Wat vervolgens weer voorkomt dat de zaak niet gaat roesten…
Ach, ik vind het allemaal wel best. Op die manier ben je ook een beetje doorlopend je olie aan het verversen.

Erg lastig ja, een droog blok. Zo heb ik er een met een rotte carterpan.

Verversen: nou nee, het bezinksel haal je er niet uit en je moet nog steeds je filter verwisselen. De resterende vervuiling trekt de kwaliteit van de olie naar beneden, hoeveel vers je er ook bij gooit.
Met deze filosofie (ik had een 19RD die met olie 1: 500 a 1: 1000 gebruikte en dat voornamelijk lekte) heb ik wel een auto verrot gereden, niet onmogelijk dat dat aan te slechte olie lag (al was er veel meer mis, naast het oliebadje o.a. een doorslaande koppakking waardoor het uitlaatgas er op de verkeerde plek uitkwam etc.). En toen was de compressie ineens helemaal weg…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook