2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
‘Dure’ dealeronderhouden Bx
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 20 augustus 2005 03:21 AM
  [ # 16 ]
karel schreef:
hel1 schreef:

wil je een echt stille auto, dan is een bx niet de juiste keuze, maar dan moet je waarschijnlijk ook veel meer gaan betalen.
ik heb me er nooit aan gestoord. ze rijden ontzettend fijn, punt.

Dan moet je eens een BX turbodiesel proberen; lekker stil scheuren. Niet te vergelijken met de GTI of TZI break.

Ik kan het alleen vergelijken met een Chic (1.6i) en een basis 1.4…..maar Karel heeft wel gelijk. Cool

Ik meen ooit gelezen te hebben dat een 1.6 en 1.9 dezelfde toerentallen maken…...dus… Idea

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 augustus 2005 03:21 AM
  [ # 17 ]
karel schreef:
hel1 schreef:

wil je een echt stille auto, dan is een bx niet de juiste keuze, maar dan moet je waarschijnlijk ook veel meer gaan betalen.
ik heb me er nooit aan gestoord. ze rijden ontzettend fijn, punt.

Dan moet je eens een BX turbodiesel proberen; lekker stil scheuren. Niet te vergelijken met de GTI of TZI break.

Los van de motor produceert een BX zeker vergeleken met veel moderne auto’s een beste portie windgeruis. Geen schande want het is gewoon een ouder ontwerp maar wel iets wat je niet kan uitvlakken.

Profiel  
 
WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 20 augustus 2005 03:24 AM
  [ # 18 ]
Bram schreef:

Ik kan het alleen vergelijken met een Chic (1.6i) en een basis 1.4…..maar Karel heeft wel gelijk. Cool

Ik meen ooit gelezen te hebben dat een 1.6 en 1.9 dezelfde toerentallen maken…...dus… Idea

We hebben hier niet te maken met een 1.9monopoint die normaal gesproken in een 1.9Tzi ligt, maar een 1.9multipoint (1.9Gti) aangezien het een break is. Hier hangt dan ook als het goed is een BE3-bak achter met andere versnellingsbakverhoudingen dan de Tzi-berline.  Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 20 augustus 2005 03:39 AM
  [ # 19 ]
Bram schreef:

Ik meen ooit gelezen te hebben dat een 1.6 en 1.9 dezelfde toerentallen maken…...dus… Idea

Voor de 19 TRS en de 19 Sport had je al een aparte bak.

16 is ook in verschillende smaken geleverd: 16 TRI/16 RE… Citroen levert voor zowat elke motor zijn eigen uitgekiende bak (zelfs voor 19d break en berline heb je een aparte bak). Er is volgens mij geen merk dat zo differentieert in zijn bakken.

Deze uitspraak is wat mij betreft dus iets te generaliserend.

Profiel  
 
TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494
Geregistreerd: 24-03-2005

Gepost: 20 augustus 2005 06:15 AM
  [ # 20 ]

Ach als je uit een AX met een 4 bakje komt is een BX reuze stil Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 20 augustus 2005 12:09 PM
  [ # 21 ]

ik vind dat citroen en peugeot gewoon de beste bakken maken, zeker kwa verhouding. sommige merken donderen gewoon standaard bakken onder elke auto (bijv. VW) en ja, dat rijd gewoon echt voor geen donder, en gaat ook regelmatig kapot.

let wel altijd goed op de synchromesh ringen..die willen nog wel eens versleten zijn.  Wink

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 20 augustus 2005 01:30 PM
  [ # 22 ]

Windgeruis is in de bx inderdaad wat meer aanwezig dan in wat nieuwere auto’s maar zeer zeker niet storend tot een km of 130-140.
Wil je stil, koop dan een xantia.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 20 augustus 2005 02:27 PM
  [ # 23 ]

Het zal dan wel meevallen en zeker in vergelijking met een Ax. Maar dat is met al dat onbedekte staal binnen ook een grote klankkast.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 20 augustus 2005 03:32 PM
  [ # 24 ]
mpostma schreef:
Bram schreef:

Ik meen ooit gelezen te hebben dat een 1.6 en 1.9 dezelfde toerentallen maken…...dus… Idea

Voor de 19 TRS en de 19 Sport had je al een aparte bak.

16 is ook in verschillende smaken geleverd: 16 TRI/16 RE… Citroen levert voor zowat elke motor zijn eigen uitgekiende bak (zelfs voor 19d break en berline heb je een aparte bak). Er is volgens mij geen merk dat zo differentieert in zijn bakken.

Deze uitspraak is wat mij betreft dus iets te generaliserend.

Dat er aparte bakken onder zitten wil niet zeggen dat het uiteindelijk resultaat veel verschilt.

16 modellen met 89 / 94 pk deden 34,1 km/u in 5e bij 1000 toeren
19 modellen TRS deed 33,8
19TZi berline deed 33,3
19 GTi zonder kat 34,0
19 Sport / GT / GTI kat 33,1

Natuurlijk is spatiering tussen de versnellingsbakverhoudingen anders, maar het maakt op snelheid bij de benzine’s niets uit. In mijn herinnering was de 19 monopoint ook ‘dreuniger’ tussen 3500 en 4000 en boven 4500 toeren t.o.v. de 16 monopoint.
Overigens had je in Frankrijk bij mijn weten de ‘boite longue’ (o.i.d.) die de fiscale pk’s aldaar terugbracht van 9cv naar 7cv op de 19’s. Misschien wel de ‘ongeblazen’ dieselbak?

Alleen de
16 RE / TRI : 32,0 km/u in 5e per 1000 toeren
19 16v : 32,2 km/u
19 TRS aut. : 40,x km/u
19 TRS break: 35,1 km/u
liepen uit de pas.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook