2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

Pech met de BX :(
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 19 augustus 2005 04:06 AM
  [ # 16 ]
metro2005 schreef:
mpostma schreef:
malle pietje schreef:

ben jij blij dat je handrem wel werkt Wink  Laughing

Idd noodrem.

Geen goede beurt voor Chyparse lijkt me zo. Ze zijn je wel een verklaring schuldig lijkt mij.

ben blij dat het niet bij 190km/u gebeurd is inderdaad.
Ze mogen in elk geval de dooie bol terugnemen (zit een jaar garantie op) maar ze snappen denk ik ook wel dat ik niet even heen en weer naar soest rij voor een andere bol. Die haal ik wel bij de dealer hier.

Laat ze wat opsturen dan. Ze geven garantie dus het hoeft jou niks te kosten, en na zón bijna fatale misser hebben ze wel wat goed te maken zeg!

Ich bin ein Breaker

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 19 augustus 2005 04:12 AM
  [ # 17 ]
ieksEmmu schreef:

goed dat je het er goed vanaf hebt gebracht!
Dat rubber in de bol zou toch niet moeten kunnen scheuren als de druk aan de ene kant eraf is?!

Het is niet gemaakt om een drukverschil van 130 bar te weerstaan. normaal gesproken veel minder dan dat.

Gebruikt citroen bij “moderne” auto’s eigenlijk nog steeds het “gekoppelde” veer<>remsysteem?

Volgens mij zit er bij andere HP auto’s soms wel een aparte remaccu (of die dit probleem oplost weet ik eerlijk gezegd niet zeker); maar bij de BX ben je dus echt up shit creek zodra er een defect is vanaf de HD pomp tot aan de remservo.

Zou idd eerst met Chyparse contact opnemen voordat die garage eraan gaat klussen.
Is dit eigenlijk ook niet het risico van het hergebruiken van bollen?  Confused

Nee. Ik ben al vele jaren tevreden Chyparse-klant (meerdere autos meermaals hervuld) en heb ook vele mensen erheen gestuurd en goede reacties erover terug gehoord: dit is écht de uitzondering die de regel bevestigd.

Met een nieuwe bol kan je in principe ook zoiets overkomen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

ieksEmmu
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3779

- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Gepost: 19 augustus 2005 04:25 AM
  [ # 18 ]
karel schreef:

Nee. Ik ben al vele jaren tevreden Chyparse-klant (meerdere autos meermaals hervuld) en heb ook vele mensen erheen gestuurd en goede reacties erover terug gehoord: dit is écht de uitzondering die de regel bevestigd.

Met een nieuwe bol kan je in principe ook zoiets overkomen.

Iek ben ook nog steeds tevreden over Chyparse (slechts 1 keer geweest Wink )

‘t Is dus gewoon een kwestie van de nippeltjes checken…

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 19 augustus 2005 10:06 AM
  [ # 19 ]
ieksEmmu schreef:

Dat rubber in de bol zou toch niet moeten kunnen scheuren als de druk aan de ene kant eraf is?!
Gebruikt citroen bij “moderne” auto’s eigenlijk nog steeds het “gekoppelde” veer<>remsysteem?

Zou idd eerst met Chyparse contact opnemen voordat die garage eraan gaat klussen.

Is dit eigenlijk ook niet het risico van het hergebruiken van bollen?  Confused

Normaal heb je altijd wel restdruk in de bol die tegenwerkt aan de andere kant vh rubber maar als dat ook weg is dan houdt het een keer op natuurlijk.
En komt nog eens bij dat ik enorm veel in de file heb gereden er vlak voor dus veelvuldig geremd heb.

Probleem voor mij is dat chyparse niet direct om de hoek zit (ruim een uur rijden) dus even langsgaan en hun het laten oplossen zit er helaas niet in.
Bovendien kost me dat meer aan benzine dan een nieuwe veerbol kost.
Ik vraag sowieso de overleden bol terug bij de dealer en dan rij ik daar wel mee langs chyparse.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 19 augustus 2005 06:08 PM
  [ # 20 ]

De dealer belde net, auto was weer klaar.

kosten: 107 euro!!!!!!!! voor 1 bol vervangen en wat lhm olie.

DAMN

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 19 augustus 2005 06:09 PM
  [ # 21 ]
metro2005 schreef:

DAMN

daar kom je dus ook nooit meer terug….........

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 19 augustus 2005 06:15 PM
  [ # 22 ]
stoterstangen90 schreef:
metro2005 schreef:

DAMN

inderdaad ja, tis dat ik niet zoveel keuze had aangezien de auto zo rot rijdt zonder vering en remmen.

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 480

Gepost: 19 augustus 2005 06:35 PM
  [ # 23 ]
ieksEmmu schreef:

Jawel dat kan wel, dan krijgt het rubber behoorlijk klappen en zit het helemaal platgedrukt in een scherpe vouw tegen de bovenkant van de bol waar het normaal nooit komt. Logisch dat het daar niet tegen kan, normaliter zou je de bol allang vervangen moeten hebben en in ieder geval geen grote lekkage op de schroef mogen hebben, maarja, als iemand die schroef niet goed aandraait… of de afdichtring scheef zit ofzo…

Nog een Xant in de schuur en verder een beetje afgedwaald…

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 19 augustus 2005 06:37 PM
  [ # 24 ]

Oef Shocked

Die rekening gaat nog wel, tel eens de dealerprijzen voor een paar liter LHM, een nieuwe bol en een half uurtje werk bij elkaar op, dan kom je er al gauw aan hoor…

Chyparse al gebeld? Je kon niet anders dan het de dealer laten oplossen natuurlijk, omdat de wagen afgesleept moest worden… je had ‘m hoogstens naar huis kunnen laten slepen en dan verder zien. Zo’n voorraadbol kan je zelf ook nog wel verwisselen en je hebt immers een “reserve auto” Smile

Je redenering hoe het gekomen is volg ik wel… kan best kloppen. Schroef lek, gas eruit, daardoor membraan kapot en door diezelfde lekke schroef de LHM eruit. Ik heb trouwens niks horen sissen toen je hier was Very Happy

Marcel

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 19 augustus 2005 06:38 PM
  [ # 25 ]
metro2005 schreef:
stoterstangen90 schreef:
metro2005 schreef:

DAMN

inderdaad ja, tis dat ik niet zoveel keuze had aangezien de auto zo rot rijdt zonder vering en remmen.

Sja, zo komen de dealers wel aan hun goede naam. Ze moeten natuurlijk nog ff de auto “onderzoeken” en dan zit je natuurlijk zo op dat bedrag.
Bolletje zal ook wel wat duurder zijn. Heb er momenteel eenjte bij Chyparse in bestelling voor rond de 30 EUr.

Maarruh… Chyparse betaalt toch?? Dat een opnieuw opgeblazen voorraadbol zo weer plat is, is nog tot daar aan toe, maar dat ie fysiek stuk gaat vind ik wel iets te ver gaan.

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 19 augustus 2005 06:46 PM
  [ # 26 ]

ik wil in elk geval mijn geld van die veerbol terug en leg het probleem wel aan ze voor idd.
En web inderdaad, er was ook niks aan de hand, het was echt ineens klap rook en stoplampjes, ik trok overigens op de vluchtstrook wel een stukje rubber ring tussen het dopje vandaan dus dat zal de boosdoener wel zijn geweest.

voor het beetje LHM vragen ze overigens 25 euro bij de dealer heb ik gemerkt Shocked
Die veerbol vervangen is 83 euro incl arbeid en de lhm er nog bij bracht het totaal op 107 euro.

dus ze hebben of dure bollen of dure arbeid Confused
Volgende keer vervang ik de bol zelf wel Confused (als ze los willen)

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 19 augustus 2005 06:58 PM
  [ # 27 ]

tuurlijk willen ze los, als ze net los geweest zijn Smile

Denk wel dat je de gevolgschade (107 euro en een boel schoonmaakwerk) aan ze voor moet leggen en minstens *vragen* of ze je daarin tegemoet kunnen komen. Een niet-knutselaar zonder reserve auto had immers geen keus gehad dan het op deze manier door de dealer op te laten lossen. Dus je zit op het randje of je er echt *recht* op zou hebben (je had WEL keus) maar op enige coulance mag je gezien de reputatie van chyparse best hopen.

Die bol en dat stukje rubber stuur je natuurlijk ff op, op hun kosten, als zij dat willen.

Is die bol jouw originele en hervuld, of is ie vervangen bij chyparse?

Teruggaaf van 11,50 word je niet heel veel wijzer van namelijk… Rolling Eyes zeker niet als je de oude bol daarvoor ook nog eens op moet sturen!

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 19 augustus 2005 07:02 PM
  [ # 28 ]
web schreef:

tuurlijk willen ze los, als ze net los geweest zijn Smile

Denk wel dat je de gevolgschade (107 euro en een boel schoonmaakwerk) aan ze voor moet leggen en minstens *vragen* of ze je daarin tegemoet kunnen komen. Een niet-knutselaar had immers geen keus gehad dan het op deze manier door de dealer op te laten lossen.

Die bol en dat stukje rubber stuur je natuurlijk ff op, op hun kosten, als zij dat willen.

Is die bol jouw originele en hervuld, of is ie vervangen bij chyparse?

Teruggaaf van 11,50 word je niet heel veel wijzer van namelijk… Rolling Eyes zeker niet als je de oude bol daarvoor ook nog eens op moet sturen!

Was een hervulde oude bol Confused
Dit is overigens nu al de 3e(!) hervulde bol die dood gaat, de eerste zat op de groene BX GTI (daar kwamen ze overigens bij chyparse ter plekke al achter) daarvan was het dempingselement overleden

De 2e was een hydractiefbol van mijn xantia, rubber gescheurd, bol overstroomt.

3e nu bij deze dus rubber gescheurd en afdichtring niet goed gezeten Confused

Ik laat ze denk ik in het vervolg maar niet meer vullen maar vervangen.

Profiel  

web
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 19 augustus 2005 07:11 PM
  [ # 29 ]

Jij hebt inderdaad altijd pech met die dingen.

René had het ook een keer, oude voorraadbollen van de plank bij Renard, 3x op een rij stuk… nieuwe bol erop en nooit meer problemen.

Oude bollen gaan een keer stuk natuurlijk, zeker als ze meermalen hervuld worden en nog de originele zijn uit 1910 ofzo Very Happy Denk dat ze toch iets beter op moeten letten hoe oud met name de voorraadbollen zijn die ze uit het rek trekken, gewoon na 10 jaar de vuilnisbak in met die dingen…

Zelf blijf ik een overtuigd “hervuller” maar ik denk dat ik vanaf nu een ander niet meer aan zou raden een voorraadbol te laten hervullen. Ik zei eerder al : voorraadbol maximaal 1x vullen ; die heeft het toch wat zwaarder dan de rest.

En voor jou komen er ook de nodige kilometers bij, dus dan wordt het steeds aantrekkelijker om bij de bekende goedkopere kanalen nieuwe bollen te bestellen. Voor wat je nu uiteindelijk kwijt bent had je met gemak 5 nieuwe bollen kunnen kopen Sad Hoewel ze er daarvoor nog niet op zitten natuurlijk.

Marcel

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten

Gepost: 19 augustus 2005 07:20 PM
  [ # 30 ]
web schreef:

Jij hebt inderdaad altijd pech met die dingen.

René had het ook een keer, oude voorraadbollen van de plank bij Renard, 3x op een rij stuk… nieuwe bol erop en nooit meer problemen.

Oude bollen gaan een keer stuk natuurlijk, zeker als ze meermalen hervuld worden en nog de originele zijn uit 1910 ofzo Very Happy Denk dat ze toch iets beter op moeten letten hoe oud met name de voorraadbollen zijn die ze uit het rek trekken, gewoon na 10 jaar de vuilnisbak in met die dingen…

Zelf blijf ik een overtuigd “hervuller” maar ik denk dat ik vanaf nu een ander niet meer aan zou raden een voorraadbol te laten hervullen. Ik zei eerder al : voorraadbol maximaal 1x vullen ; die heeft het toch wat zwaarder dan de rest.

En voor jou komen er ook de nodige kilometers bij, dus dan wordt het steeds aantrekkelijker om bij de bekende goedkopere kanalen nieuwe bollen te bestellen. Voor wat je nu uiteindelijk kwijt bent had je met gemak 5 nieuwe bollen kunnen kopen Sad Hoewel ze er daarvoor nog niet op zitten natuurlijk.

Marcel

De reden dat ik naar chyparse ga is wel dat ik de keuze heb welke bollen er uiteindelijk opkomen, andere soort veerbollen of woorden als opboren en de dealer staat gelijk met zulke ogen te kijken Shocked

maarja, volgende keer inderdaad maar nieuwe bolletjes monteren
Twisted Evil
Dat wordt trouwens weer flink poetsen om de motorruimte nog een beetje schoon te krijgen weer Rolling Eyes  (had ik net van de week een hele hoop zooi uit elkaar gehaald en schoongemaakt kan ik weer opnieuw beginnen Rolling Eyes )

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook