Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
2cv6 - 1981 - 187.000 km. op de teller en vanmiddag zowaar de 125 km/u gezien! Met dak open! Ik ben trots! Me bakkie! 125! Sjongejonge…..
al geprobeert met dakje dicht?
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ik ben net terug uit Ommen. Efkes 400km met de beige bestel gedaan met het originele 435 cm blokkie er nog in.
Top 115-120 km/h zelfs (wind mee) gereden en dat voor een eend met een stroomlijn van een zeecontainer! Maar gemiddeld ongeveer 100-105 in het uur. Niet slecht voor zo’n oud beestje toch?
Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Respect yo!
‘t ligt aan de kleur. DE KLEUR zeg ik je, beige is gewoon een snelle kleur! uiteraard is mijn snoek ook beige…
Nee, niet met dakje dicht geprobeerd, ik ben zo’n verachtelijke klootzak die vroeger heeft gezworen altijd eend te blijven rijden en nu dat alleen maar doet met mooi weer (dus dakje open).
hehe, m’n vader heb ook ooit is 130-140 gehaald met z’n dyane 6 met dak open
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
omg…
140km/u, hoeveel toeren draait je blokje dan per minuut?
maar… met dakje open?
dan is ie toch helemaal zijn laatste beetje aerodynamica kwijt?
ja een dyane is nu eenmaal iets krachtiger en aerodynamischer dan een 2cv al is het nog steeds een prestatie natuurlijk maar ja, wind mee en berg af kan veel doen
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Sind ik tom-tom aan boord heb valt de werkelijk gereden topsnelheid toch wel erg tegen helaas…. Als ik op de teller 110 er voor heb, ga ik in werkelijkheid ongeveer 100.
Met mijn GS is het niet veel anders trouwens.
ja, zo is dat…bij een 2cv en waarschijnlijk ook bij andere klassiekers mag je er altijd 10 per uur af doen
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Kan het zijn dat je bij open dak minder frontaal oppervlak hebt?
Het kan ook zijn dat je een soort spoiler-effect krijgt waardoor het zog achter je auto kleiner wordt waardoor je een hogere snelheid haalt.
Overigens heb ik meegemaakt (meermalen) dat een orginele 86-er 2CV6 130 reed (op de teller van een golf en op de teller van een Legacy)
In de slipstream van voornoemde auto’s weliswaar, maar toch.
Leuke gezichten trouwens: He die Golf/Subaru heeft een bumperklever!
Verrek, het is een eend!!!
En dan gauw terug inhalen om te kijken of het niet stiekum een sleep is
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je op de achterbank enorm veel wind hebt met het dak open…dus dan denk ik dat de wind naar binnen slaagt en dus vertraagt de auto…dat is volgens mij toch het meest logische
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Yannick schreef:Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat je op de achterbank enorm veel wind hebt met het dak open…dus dan denk ik dat de wind naar binnen slaagt en dus vertraagt de auto…dat is volgens mij toch het meest logische
Dat is nou juist het vreemde: het kan zijn dat je op de achterbank onwijs veel wind hebt, maar dat die wind weer de auto uitkrult zonder tegen de achterkant aan te duwen. Zo kun je in een hoop cabrio’s op de voorbank uit de wind zitten door achterin een schermpje omhoog te zetten.
waarom koop je dan een cabrio?
Yannick schreef:ja, zo is dat…bij een 2cv en waarschijnlijk ook bij andere klassiekers mag je er altijd 10 per uur af doen
Leuk, sta je stil volgens de snelheidsmeter, rijd je - 10 km/u
rocco schreef:waarom koop je dan een cabrio?
Om tijdens het rijden in de zon te kunnen zitten
Schijt aan originaliteit.
ok, daar heb je een punt
Totaal aantal Berichten: 15702
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Nee, dan al die halvezolen (minder kwetsend kan ik het echt niet omschrijven) die tegenwoordig met zo’n opvouwbaar stalen dak rondrijden, het liefst stijf dicht, omdat anders de airco de aardbol niet aangekoeld krijgt…