3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

CITROËN BX 16v Mk1 vs VOLKSWAGEN GOLF 16v Mk2
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 25 augustus 2005 07:43 PM
  [ # 31 ]

Leuk topic. Ik kwam laatst weer eens op weg vanaf Breda naar Den Bosch een leuke tupperware Golf tegen. Type 5, verlaagd, groooote wielen, veel plestik en kippengaas (en dan maar bij de BX zeuren over plestik). De motorisatie was in elk geval niet in verhouding met het uiterlijk. Of de eigenaar had geen zin om mij op mijn plek te zetten. Gezien aan het irritante gedrag dat vlak voor een vernederende sprint werd tentoon gespreid betwijfel ik dat de bestuurder geen zin had om te spelen. Het is altijd dankbaar om dit soort tupperware golfjes op hun plek te zettenn met mijn wolf in schaapskleren (hij ziet er zo onschuldig uit…)

Ik heb het golfje daarna trouwens niet meer teruggezien.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 26 augustus 2005 01:20 AM
  [ # 32 ]
mpostma schreef:

Leuk topic. Ik kwam laatst weer eens op weg vanaf Breda naar Den Bosch een leuke tupperware Golf tegen. Type 5, verlaagd, groooote wielen, veel plestik en kippengaas (en dan maar bij de BX zeuren over plestik). De motorisatie was in elk geval niet in verhouding met het uiterlijk. Of de eigenaar had geen zin om mij op mijn plek te zetten. Gezien aan het irritante gedrag dat vlak voor een vernederende sprint werd tentoon gespreid betwijfel ik dat de bestuurder geen zin had om te spelen. Het is altijd dankbaar om dit soort tupperware golfjes op hun plek te zettenn met mijn wolf in schaapskleren (hij ziet er zo onschuldig uit…)

Ik heb het golfje daarna trouwens niet meer teruggezien.

Altijd leuk ja. Valt me trouwens wel op dat het echte ge-sjonnie bij stoplichten meer uitzondering dan regel aan het worden is. Zou het aan de hoge benzineprijzen liggen?

Ik kwam zaterdag nog één zo’n uitzondering tegen die de regel bevestigde; een versjonniede Honda CRX met 2 - weliswaar petloze - pet-types erin. Het ding zag er veel sneller uit dan het ging; een zielig blauwige pluim en een hoop geratel door de ontbrekende demping waren de enige merkbare symptomen van het feit dat de bestuurder probeerde de snelheid van het ding te verhogen. Ik reed er in een BX met 1600 motor achter en had daarmee toch flink last van het totaal ontbreken van enig acceleratievermogen van het hok.

De verkeers"drempels” die we tegenkwamen (echt een te groot woord; veel hoger dan een paar centimeter waren ze niet; de meeste wegen hebben al meer profiel zonder waarschuwing) in de 80 km weg waar we reden waren voor hem aanleiding vol in de remmen te gaan. Maar er zat niet eens iets zichtbaars skirtachtigs op. Zeker een kapotte spiraalveer ofzo; ik weet het niet.

Alsof de proleet in kwestie nog niet hard genoeg door de mand viel meende hij overigens een aantal malen op volkomen willekeurige plekken “grappig” vlak voor me vol op zijn - slecht functionerende, want links wel maar rechts niet blokkerende - remmen te moeten gaan staan. Nog meer rook, en bovendien nog meer mogelijkheden om weer eens aan te tonen dat er geen gang in het hok te branden was; 0 tot 80 in plm. 5 minuten ofzo. Van 80 tot 100 ging ie in de bebouwde kom (50 km) nog wel acceptabel voor zo’n auto, maar aan dat soort praktijken heb ik dus een hekel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

WYD
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2559

Gepost: 26 augustus 2005 02:32 AM
  [ # 33 ]

Zaterdag ga ik weer sprinten met mijn BX (geen 16V), dan zal ik even regelen dat er een zooi filmpjes gemaakt worden.  Wink

Profiel  

TinusTussengas
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 494

Gepost: 26 augustus 2005 03:24 AM
  [ # 34 ]
WYD schreef:

Zaterdag ga ik weer sprinten met mijn BX (geen 16V), dan zal ik even regelen dat er een zooi filmpjes gemaakt worden.  Wink

Ja! Razz Maak maar een flinke zooi filmpjes. Ik moet meestal erg lachen om die filpmjes van jou. Wink

Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 26 augustus 2005 04:21 PM
  [ # 35 ]

Ja vooral als je 2 keer een rotonde ‘rondgiert’. Zag er wel geinig uit…
Had laatst de BX van mijn zus mee (16TZi) voor de APK. Dat ding gaat ook hard zeg, sjesus. Kwam helaas geen Golfje tegen wat wel even wou, maar heb wel wat andere ‘hokken’ eruit getrokken. Die auto heefd mijn zus trouwnes gekocht voor €175, moest voor de APK alleen een nieuw ruitenwissertje op, en de KM-teller verlichting gemaakt…

@WYD: Ga je ook een keer overdag filmen? Kunnen we wat meer zien…

Test

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 26 augustus 2005 08:05 PM
  [ # 36 ]

Ik baal zelf ook van de donkere filmpjes, maar heb het helaas niet altijd voor het kiezen. Echt hard scheuren zoals de filmpjes met de rotondes, doe ik uiteraard niet overdag. Maar zodra ik gelegenheid zie om overdag een mooi filmpje te (laten) maken zal ik dat gelijk maar even doen!  Wink
Hopelijk blijft het morgenavond nog lang licht, dan zijn er ook een paar duidelijke filmpjes.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 26 augustus 2005 08:11 PM
  [ # 37 ]
Thijsvandebles schreef:

Had laatst de BX van mijn zus mee (16TZi) voor de APK. Dat ding gaat ook hard zeg, sjesus.

Is dat niet wat optimistisch? Met de laaste zin denk ik meer aan een Xsara 2.0 VTS of Honda Fireblade.

Profiel  

WYD
> 2000 berichten

Gepost: 26 augustus 2005 08:15 PM
  [ # 38 ]

Hij is diesel gewend!  : Razz
Laughing

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 26 augustus 2005 08:15 PM
  [ # 39 ]
WYD schreef:

Laughing

Och ja, dan heb je het al Wink

Profiel  

klomp
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8

Gepost: 26 augustus 2005 08:24 PM
  [ # 40 ]

Leuk topic dit: Als audi-fanaat zal ik dan maar het 5-cyl 200 20VT - 220Pk en 309Nm @ 1950rpm - blok noemen. VAG TDI’s ook wel, lekker zuinig, en beresterk.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 26 augustus 2005 08:27 PM
  [ # 41 ]
klomp schreef:

Leuk topic dit: Als audi-fanaat zal ik dan maar het 5-cyl 200 20VT - 220Pk en 309Nm @ 1950rpm - blok noemen. VAG TDI’s ook wel, lekker zuinig, en beresterk.

Haha, Je moet mijn laatste reactie wel met een dikke knipoog lezen. Mijn BX en met name de dieselmotor ervan staat gedocumenteerd op deze page www.martenpostma.net. Niks commonrail, of directe inspuiting. gewoon het meest sterke indirect ingespoten blok nemen in zijn klasse(van 1990). Ook niet leuk voor zo’n golfje 16v als ik het zo lees.

Profiel  

klomp
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 augustus 2005 08:32 PM
  [ # 42 ]

ow, was ook niet als reactie op de vorige post bedoeld hoor… Ik ben wel een diesel-fan, en tsja, dan kom je snel bij een TDI terecht. Hoewel… Wou ook best wel eens in die nieuwe BMW 535D rondcrossen. Een kleine turbo voor de lage toeren, en een dikke voor de hoge toeren, het blok moet altijd veel vermogen beschikbaar hebben. De snelste fünfer onder de M5… netjes voor een dieseltje d8 ik zo Cool

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 26 augustus 2005 08:40 PM
  [ # 43 ]
klomp schreef:

ow, was ook niet als reactie op de vorige post bedoeld hoor… Ik ben wel een diesel-fan, en tsja, dan kom je snel bij een TDI terecht. Hoewel… Wou ook best wel eens in die nieuwe BMW 535D rondcrossen. Een kleine turbo voor de lage toeren, en een dikke voor de hoge toeren, het blok moet altijd veel vermogen beschikbaar hebben. De snelste fünfer onder de M5… netjes voor een dieseltje d8 ik zo Cool

Er zijn genoeg merken die fatsoenlijke diesels maken. Dus zo automatisch hoef je als dieselfan echt niet bij een TDI uit te komen. De rest eromheen behalve de motor heeft ook wel invloed natuurlijk.

Maar goed, in dit topic hoort deze discussie eigenlijk niet thuis.

Profiel  

klomp
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 augustus 2005 08:48 PM
  [ # 44 ]

[offtopic]nu wel, 15 jaar geleden niet[/offtopic] - edit - die doen het hier dus niet Confused

Profiel  

Thijsvandebles
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2963

Gepost: 27 augustus 2005 05:11 AM
  [ # 45 ]
mpostma schreef:
WYD schreef:

Laughing

Och ja, dan heb je het al Wink

Ja dat is wel een beetje zo. Toch is zo’n BX 16 injectie best snel…
Tja, ik ben echt een diesel-man. Ik hou van de ongeblazen XUD9.

Maar wil toch eigenlijk stiekem wel een klein gooi en smijtbakkie op benzine.
Een AX GTi ofzo. Heb ooit zo’n ding gehad, allemachtig zeg, dat was echt een lomp karretje.

Ik heb dan wel een kleine auto op benzine, een Eend, maar daar ga ik niet mee scheuren…

Test

Profiel  

3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook