Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Die mening over de xud9 deel ik met je…gem. 1 op 18 en met een vol tankje kan ik tussen de 750 tot 1000 km rijden (afhankelijk waar je rijdt natuurlijk)
In de tijden van immer stijgende brandstofprijzen bevalt mij dat wel….je zal maar verplicht euro98 moeten tanken en dan ook nog een beest hebben dat zuipt…dan moet je bijna 2 verdiener zijn om je auto te voorzien.
Rien
Jij snapt um. Ik rij bijna alleen lange afstanden. Ik schop mijn Bix richting de 1 op 22. Dan rij ik wel constant 90 achter een vrachtwagen aan. Lekker relaxte, en lekker zuinig.
Maar ik geloof niet dat dit een zuinig rijden-topic was…
Test
Thijsvandebles schreef:Jij snapt um. Ik rij bijna alleen lange afstanden. Ik schop mijn Bix richting de 1 op 22. Dan rij ik wel constant 90 achter een vrachtwagen aan. Lekker relaxte, en lekker zuinig.
Maar ik geloof niet dat dit een zuinig rijden-topic was…
Och, als we er toch over bezig zijn. Ik ben van een BX tzd turbo break naar een 19TGD break overgestapt mede omdat het dieselverbruik me te gortig werd: 1 op 15 a 1 op 16 als je héél érg je best deed. Ik rijd nu op mijn slofjes minimaal 1:18 en als ik probeer zuinig te rijden nog “erger”; en ik rijd er net zo hard mee. Een ongeblazen diesel is ook beter voor je rijstijl…
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Hehheh…. Beetje moeite met je zelfbeheersing Karel? Die turbodiesel van je moet dan wel van de hitsige soort zijn geweest, mijn TZD Turbo wil best 1: 20 halen, maar het vereist inderdaad wel een lichte rechtervoet. Maar ik geloof dat ik dan ook wel de slome turbo heb, zo eentje met traag reagerende turbo en Bosch pomp.
Maar 1: 15? Voor dat soort cijfers moet ik een lekker potje gaan blazen op de Duitse Autobahn, dan haal ik dat wel ja.
winnetou schreef:Hehheh…. Beetje moeite met je zelfbeheersing Karel? Die turbodiesel van je moet dan wel van de hitsige soort zijn geweest, mijn TZD Turbo wil best 1: 20 halen, maar het vereist inderdaad wel een lichte rechtervoet. Maar ik geloof dat ik dan ook wel de slome turbo heb, zo eentje met traag reagerende turbo en Bosch pomp.
Maar 1: 15? Voor dat soort cijfers moet ik een lekker potje gaan blazen op de Duitse Autobahn, dan haal ik dat wel ja.
1 op 20 heb ik 1 keer gered op een volle tank in Zweden. Niet boven de 110 komen en 2 of 3 koude starts op die tank gehad (lucas + garret). Met normaal doorpoken in NL haal(de) zat ik rond de 1 op 15/17.
Huidige motor is de laatste tijd zeer zuinig. Al regelmatig 1 op 18 mogen noteren na een volle tank! Grofste verbruik 1 op 13 met Duitse Autobahn speren.
Het ligt er nog wel wat aan of je een break of een berline hebt.
mpostma schreef:winnetou schreef:Hehheh…. Beetje moeite met je zelfbeheersing Karel? Die turbodiesel van je moet dan wel van de hitsige soort zijn geweest, mijn TZD Turbo wil best 1: 20 halen, maar het vereist inderdaad wel een lichte rechtervoet. Maar ik geloof dat ik dan ook wel de slome turbo heb, zo eentje met traag reagerende turbo en Bosch pomp.
1 op 20 heb ik 1 keer gered op een volle tank in Zweden. Niet boven de 110 komen en 2 of 3 koude starts op die tank gehad (lucas + garret). Met normaal doorpoken in NL haal(de) zat ik rond de 1 op 15/17.
Huidige motor is de laatste tijd zeer zuinig. Al regelmatig 1 op 18 mogen noteren na een volle tank! Grofste verbruik 1 op 13 met Duitse Autobahn speren.
Het ligt er nog wel wat aan of je een break of een berline hebt.
kwamen we toen aan het onderwerp = verbruik van een bx tegen een golf? lol wyd laat de filmpjes maar komen, te gekke cit heb je jeej
garage:
Bx 19trd ‘90 rood
Bx GTI 16v Mk1 ‘89 rood
Bx 19trd ‘90 grijs
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
mpostma schreef:...Het ligt er nog wel wat aan of je een break of een berline hebt.
Dat zal ‘t dan wel zijn, ik rij in een berline.
kwamen we toen aan het onderwerp = verbruik van een bx tegen een golf? lol wyd laat de filmpjes maar komen, te gekke cit heb je jeej
Het oorspronkelijke onderwerp is na 1 post ook wel ongeveer uitgekauwd.
Afgelopen weekend helaas geen filmpjes gemaakt, aangezien er niet gesprint is
Misschien dat ik van de week even aan het begin van de avond filmpjes maak zodat het goed licht is. Even een statief maken die op het dash ofzo geplaatst kan worden.