Pas in Griekenland een kleine 2 weken in een handgeschakelde gehuurde 1.4 VTR rondgereden.
Verschrikkelijk lekker rijdende auto, mooi afgewerkt en met 40°C gelukkig een airco.
Wel iets raars. Hellingopwaarts (vanaf een paar %) onder de 2000 rpm in z’n 2e versnelling niet vooruit te branden. Doet dan gewoon niks. Oplossing is dan terugschakelen en zorgen dat je boven de 2000 rpm in zijn 2 uitkomt en dan trekt hij vlot verder. Maar laat hem dan weer niet onder de 2000 rpm komen. Vraagt al met al een wat sportieve rijstijl in bergachtig gebied.
Zal in ons vlakke landje niet voor veel problemen zorgen, maar is dit een bekend probleem van de 1.4 VTR?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
wel eens vaker in de bergen gereden of niet?
Zeker met airco aan en hete buitenlucht moet je een motor gewoon lekker op toeren houden als je naar boven wilt. 2000 toeren is dan net te weinig.
Dat is dus niet specifiek citroen C2 eigen maar wel berg-op-rij-eigen
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Re: 1.4 VTR futloos onderin z’n 2
Wat een mooie kleur! Vooral in die omgeving.
Toen ik drie jaar geleden met m’n P406 1.8i-16V voor het eerst in Belgie een stuk vals plat tegenkwam (richting Spa) dacht ik ook even dat er aan m’n auto getrokken werd; achteruit weliswaar
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
metro2005 schreef:wel eens vaker in de bergen gereden of niet?
Zeker met airco aan en hete buitenlucht moet je een motor gewoon lekker op toeren houden als je naar boven wilt. 2000 toeren is dan net te weinig.
Dat is dus niet specifiek citroen C2 eigen maar wel berg-op-rij-eigen
Ik heb met veel verschillende auto’s veel in de bergen gereden, maar dit heb ik echt nog nooit zo meegemaakt. Mijn rijstijl is sportief, maar hier bleef ik mij vergissen. Gewoon belachelijk ver doortrekken in zijn 1 om goed hoog in toeren in zijn 2 uit te komen. Op vlakke stukken geen probleem,
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
of ipv een 1400 toch liever iets snellers pakken als je met hoogteverschillen te maken hebt…
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005
- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
ik rij nu een c2 1.4ivtr daar komt pas een beetje leven in bij de 3000 toeren, verder rijdt het zeer goed.
maar dat futloze is bekend
mijn bx 1.4i was wel rapper op het rechte stuk(en drempels) dan in de bochten is een c2 heer en meester
zelfs een 1.6 16v moet je in zijn toeren houden om lekker te gaan
maar das toch oh zo leuk
<=Proud Black C2 16V owner =>
klopt, ook de C3 1.6-16V moet ik redelijk op toeren houden…
en dan vooral niet in de Sensodrive-automaat stand zetten, dat wordt dan lekkerlijk en figuurlijk slikken of stikken…
met de flippers kun je lekker zelf bepalen wanneer je van verzet wisselt..
ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…
daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)