He mensen !
Heb weer een nieuw liefje gevonden, kijk en geniet…
aangezien ik al een topic had geopend met de vraag of iemand schakelaars had voor mijn stoelverwarming dan hier ook maar meteen wat fotootjes dan weten jullie ook meteen waar het in gaat
nou heb ik ook nog een klein vraagje, kan iemand mij vertellen waar het aan ligt dat mijn xm’metje slecht start waneer de motor goed op temperatuur is
heb al wel het luchtfilter vervangen ( pikzwart ! ) en het pijpje uit het luchtfilter gehaald waardoor ze stationair in ieder geval al beter loopt..
nou heb ik na die tijd alleen het starten niet uit geprobeerd
Groet Roy
:cevr
Edit Tom D., photobucket foto’s heb ik even een link van gemaakt!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
waarschijnlijk je verdelerkap met rotor die slecht is, of de stekkers onder het LHM reservoir. Er vanuitgaande dat de rest goed is, bougies.LF e.d.
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Mijn Bx starte alleen goed als ie koud was.
Als die warm was moest je gas bij geven.
Het was toen de auto choke die kan je ook afstellen was toen wel ff goed.
loopt hij wel rustig stationair?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
McDean schreef:Mijn Bx starte alleen goed als ie koud was.
Als die warm was moest je gas bij geven.Het was toen de auto choke die kan je ook afstellen was toen wel ff goed.
loopt hij wel rustig stationair?
Bekend BX 14 kwaaltje, maar een choke afstellen opeen V6 gaat iewat lastig…........
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Een erg mooie auto zo te zien, en in die kleur vind ik haar persoonlijk helemaal top, veel plezier ermee.
BX-16V mk2 orga 4680; voorheen BX TZD-TURBO ‘92 , Berlingo Hdi ‘01, Berlingo Hdi ‘04.
Dennis.
http://img326.imageshack.us/img326/9422/bxgti16vmk21671ud.jpg
http://WWW.STALLING-VERHUUR.NL stallingsruimte voor uw Citroen
loopt hij wel rustig stationair?
ze loopt nou wel rustig na het vervangen van het luchtfilter
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
oldenhage schreef:waarschijnlijk je verdelerkap met rotor die slecht is, of de stekkers onder het LHM reservoir. Er vanuitgaande dat de rest goed is, bougies.LF e.d.
stekkers onder het lhm reservoir?
Een erg mooie auto zo te zien, en in die kleur vind ik haar persoonlijk helemaal top, veel plezier ermee
Dank je ,vond ook deze kleur bij de 24v ers of de exclusive het mooist
Groet Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
tja daar zitten twee stekkers, die gaven vooral in de begintijd van de XM nog wel eens problemen, ik meen een bruine en een zwarte. Deze uit elkaar halen, pootjes bekijken en eventueel met een goede contactspray weer in elkaar zetten. Maar let wel, eerst de verdelerkap bekijken en zonodig vervangen. Niet denken dat je met wat krabben de boel weer aan de gang krijgt, maar gewoon nieuw er op. Kost wel een beetje…. maar dan start ie weer als nieuw
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Totaal aantal Berichten: 1355
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Echt een sjiek voituurke, veel plezier ermee.
Ik blijf het zeggen ooit zal ik er ook 1 hebben
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
oldenhage schreef:tja daar zitten twee stekkers, die gaven vooral in de begintijd van de XM nog wel eens problemen, ik meen een bruine en een zwarte. Deze uit elkaar halen, pootjes bekijken en eventueel met een goede contactspray weer in elkaar zetten. Maar let wel, eerst de verdelerkap bekijken en zonodig vervangen. Niet denken dat je met wat krabben de boel weer aan de gang krijgt, maar gewoon nieuw er op. Kost wel een beetje…. maar dan start ie weer als nieuw
k’zal het checken
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Mijn V6-12v Excl. start nooit de eerste keer als ie heet is ( binnen 15 min na stoppen). Moet na eerste startpoging contact afzetten en daarna opnieuw starten en hij loopt! Schijnt een kwaaltje te zijn.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 1724
Geregistreerd: 01-05-2005
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
je zou eens kunnen kijken of je de brandstofleidingen kan isoleren, in het begin hadden zo ook nog al eens last van vapor lock, ofwel de benzine wordt gasvormig door de warmte,
Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115
Ds23man schreef:Mijn V6-12v Excl. start nooit de eerste keer als ie heet is ( binnen 15 min na stoppen). Moet na eerste startpoging contact afzetten en daarna opnieuw starten en hij loopt! Schijnt een kwaaltje te zijn.
GRG
zat ook al zo te denken ,mijn vorige 12 klepper had ook een hele lange aanloop wat starten betreft met warme motor..
Roy
:cevr
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Bij mij is het geen lange aanloop, 1 keer starten gelijk contact uit en opnieuw starten en hij slaat direct aan. Lijkt op een reset.
GRG
.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
bling bling of moe’k zeggen blink blink?!
Gefeliciteerd!
Wat kost dat nou? BJ? hoeveel gelopen?
Mooie bak hoor! Dat kleurtje staat haar goed! By the way; van wie is die GSA die voor jou XM staat? (zie foto 1)
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX